نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ایتالیا – اتریش؛ ومبلی ما آمدیم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایتالیا بهترین تیم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ بوده و حالا اتریشی‌ها امیدوارند برای حذف این رقیب بزرگ در یک‌هشتم نهایی معجزه شود.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی شهر لندن، ایتالیا که بهترین تیم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ بوده در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف اتریش خواهد رفت که برای نخستین مرتبه به مرحله حذفی رسیده است.

ایتالیا؛ به پیش تا فینال

آتزوریِ یورو ۲۰۲۰ تا اینجا تحسین همه را برانگیخته، اما کار اصلی شاگردان روبرتو مانچینی تازه از اینجا آغاز خواهد شد. تیمی که کوبنده ظاهر شده و هنوز گلی هم نخورده، به مصاف رقیبی خواهند رفت که شاید در سطح رقبای‌شان در مرحله گروهی باشد و چالشی برای‌شان ایجاد نکند. ایتالیا در مسیری دشوار در مرحله حذفی قرار گرفته و حتی اگر از این مرحله هم گذر کنند، تیم‌هایی مثل بلژیک، پرتغال، فرانسه یا اسپانیا تا فینال به آن‌ها برخورد خواهند کرد. عیار تیم مانچو کم‌کم مشخص می‌شود و باید ببینیم تیمی که نزدیک به ۳ سال در ۳۰ بازی نباخته، آیا شایسته فینالیست شدن و قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ هست یا خیر.

اتریش؛ غیرممکن نیست

بلافاصله بعد از این که اتریش موفق شد اوکراین را شکست دهد و در رده دوم گروهش در یورو ۲۰۲۰ قرار بگیرد، فرانکو فودا گفت می‌داند که رویارویی با ایتالیا خیلی سخت است، اما پیروزی مقابل این رقیب غیرممکن نیست. اتریش با انگیزه بازیکنانش موفق شد ۲ برد کسب کند و با اولین صعود به مرحله حذفی تاریخ‌ساز شود. اگر بتوانند ایتالیای آماده را مغلوب کنند، شگفتی‌ساز این مرحله خواهند شد. اتریشی‌ها برای باز کردن دفاع تیمی که ۱۱ بازی است گل نخورده، کار دشواری خواهد داشت. همه‌چیز روی کاغذ بر علیه شاگردان فودا است، ولی می‌خواهند اعتباری برای خودشان در جام ملت‌های اروپا به‌دست بیاورند. آیا امشب در لندن غافلگیر خواهیم شد؟

آخرین جدال
آگوست سال ۲۰۰۸ در دیداری دوستانه، ایتالیا و اتریش به تساوی ۲-۲ رسیدند. پوگاتتس و یانکو برای اتریش و جیلاردینو و اوزجان (گل‌به‌خودی) برای ایتالیا گلزنی کردند.

آمار بازی
۳۶) تیم‌های ملی ایتالیا و اتریش ۳۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ایتالیایی‌ها برنده ۱۶ بازی بوده‌اند و اتریشی‌ها ۱۲ بازی را برده‌اند. ۸ بازی هم مساوی شده است.
۵۵) نکته جالب این که با وجود برتری آماری ایتالیا مقابل اتریش، تعداد گل‌های اتریش بیشتر است. این تیم ۵۵ گل به آتزوری زده و ۴۷ گل دریافت کرده است.
۴) ایتالیا ۴ مرتبه در مرحله نهایی تورنمنت‌های معتبر به مصاف اتریش رفته و هر ۴ بازی را برده است. همه بازی‌ها هم در جام‌جهانی بوده.
۶۱) آخرین برد اتریش مقابل ایتالیا به ۶۱ سال قبل برمی‌گردد. دسامبر ۱۹۶۰ موفق شدند آتزوری را ۲ بر یک شکست دهند.
۷) ایتالیا ۷ مرتبه موفق شده در جمع ۷ تیم برتر اروپا قرار بگیرد. دوره قبلی با شکست اسپانیا از این مرحله گذر کردند.
۱) این نخستین حضور اتریش در مرحله حذفی یورو است. اتریشی‌ها در همین دوره اولین و دومین بردشان در جام ملت‌های اروپا را جشن گرفتند.
۰) ایتالیا و انگلیس تنها تیم‌هایی هستند که هنوز در یورو ۲۰۲۰ گل نخورده‌اند. آتزوری با تفاضل گل ۷+ بهترین آمار را داشته.
۳۰) رکورد نباختن آتزوری حالا به ۳۰ بازی می‌رسد. تیم مانچو ۱۱ بازی آخرش را برده و حتی گل هم نخورده است.
۲) ایتالیا در جدول گلزنان ۲ بازیکن ۲ گله دارد. چیرو ایموبیله و مانوئل لوکاتلی ۲ گل زده‌اند.

مصدومان و محرومان
جورجو کیلینی و الساندرو فلورنتسی مصدومان ایتالیا هستند که شاید به این دیدار هم نرسند. کریستوف باومگارتنر و کونراد لایمر هم در اردوی اتریش مصدوم هستند و شاید در این بازی غایب باشند.

ترکیب احتمالی دو تیم
ایتالیا:
دوناروما، دی‌لورنتسو، بونوچی، باستونی، اسپیناتسولا، وراتی، جورجینیو، بارلا، براردی، اینسینیه و ایموبیله
اتریش: باخمن، لاینر، دراگوویچ، هینترگر، اولمر، ایلسانکر، گریلیتش، شلاگر، زابیتسر، آلابا و آرناتوویچ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی