AFC دست بردار نیست/ یک تصمیم دیگر علیه فوتبال ایران
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان گروه‌های غرب آسیا را انتخاب کرده که ایران در بین آنها نیست.

بر اساس نامه ارسال شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه‌کشی مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳سال آسیا از ساعت ۱۵:۰۰ (به وقت مالزی) روز جمعه هجدهم تیرماه برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۳ تیم از سراسر قاره در قالب ۱۱ گروه چهار تیمی و یک گروه ۳ تیمی به رقابت می‌پردازند تا ۱۶ تیم مرحله نهایی شامل ۱۱ تیم اول گروه‌ها به همراه ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها مشخص شوند. میزبان مرحله انتخابی در منطقه غرب آسیا ۶ کشور بحرین، اردن، کویت، قطر، تاجیکستان و امارات هستند. ضمن اینکه ازبکستان میزبان مسابقات مرحله نهایی خواهد بود.

زمان برگزاری مسابقات مرحله انتخابی از یکم تا نهم آبان ۱۴۰۰ است و مرحله نهایی از یازده الی ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

این مسابقات به بهانه ی قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و ورودی المپیک نیست. همان طور که سایت فدراسیون فوتبال توضیح داده بازی‌ها در یازده گروه برگزار می‌شود. تیم‌های برتر به همراه چهار تیم برتر دوم و ازبکستان که میزبان بازی‌های نهایی خواهد بود ۱۶ تیم شرکت کننده در دور پایانی را تشکیل خواهند داد. مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که هر چهار سال یک بار تیم‌های برگزیده راهی المپیک می‌شوند.

کته ی جالب توجه اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان گروه‌های غرب آسیا را انتخاب کرده که ایران در بین آنها نیست. در فدراسیون فوتبال گذشته ایران برای میزبانی یکی از گروه‌ها درخواست داده بود که ظاهرا با این درخواست موافقت نشده است. پیش از شیوع کووید ۱۹ هم بازی‌های گروه‌ها به صورت متمرکز و در یک کشور برگزار می‌شده است. نکته ی مهم تر اینکه هنوز فدراسیون فوتبال سرمربی تیم امید را مشخص نکرده است!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسام IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    این Afc خیلی بی ذوق و سلیقه س . فکر کن تو کل اسیا که هیچ تو دنیا هم نارنجک انداز فوتبالی که بعد از پرتاب سنش از ۳۵ به ۱۶ میرسه پیدا نمیشه . اون میزبانی رو میده به کشورهایی که هیچ اتفاق و خبر و هیجاتی توشون نیست . برای همینه که فوتبال اسیا رشد نمیکنه
  • سام IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    اشکال نداره هر کاری کنن ایران هشونو درو میکنه
  • مهراب IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    آدم حسابی باید راس فدراسیون باشه مثل دایی و مهدوی کیا که فیفا قبولشان داره نه چارتا بچه رو میارن فدراسیون تا خواب میزبانی را ببینیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی