نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
هلند – جمهوری‌چک؛ یک مدعی و یک شگفتی‌ساز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هلندی‌ها که با صعود قاطعانه‌شان یک مدعی قهرمانی شده‌اند، در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف جمهوری‌چک خواهند رفت که با عملکردش در مرحله گروهی غافلگیرمان کرد.

امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه پوشکاش‌آرنای شهر بوداپست مجارستان، هلند یکی از بهترین تیم‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف جمهوری‌چک خواهد رفت.

هلند؛ ما هم مدعی هستیم

خط حمله قدرتمند، اما خط دفاعی متزلزل. در روزهای خوب نارنجی‌ها و زمانی که قاطعانه از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ گذر کرده‌اند، شاید خیلی از هلندی‌ها فکر می‌کنند که ای‌کاش برای توازن بیشتر تیم‌شان ویرجیل فان‌دایک هم در مسابقات حاضر بود. در هر صورت هلند را می‌توان یکی از مدعیان حضور در مراحل بالای یورو ۲۰۲۰ دانست. تیمی که خیلی خوب گل می‌زند و می‌تواند نسخه هر تیمی را چند دقیقه‌ای بپیچد. هلند که مدت‌هاست در این مرحله نبوده، دوست ندارد غافلگیر شود و از طرفی مقابل جمهوری‌چک می‌خواهند نشان بدهند که یک مدعی هستند.

جمهوری‌چک؛ شگفتی ادامه دارد؟

شروع چک در یورو ۲۰۲۰ عالی بود؛ از آن گل خارق‌العاده پاتریک شیک تا پیروزی مقابل اسکاتلند و متوقف کردن کرواسی. با این حال هیجان آن‌ها هم کمی فروکش کرده و با تردید در مورد موفقیت‌شان مقابل هلند صحبت خواهیم کرد. با این حال باید گفت که جمهوری‌چک تیمی نترس است و شاید با بازی ریسکی بتواند هلند را به دردسر بیندازد. خیلی‌ها می‌گویند چک تیم شگفتی‌ساز مرحله گروهی بوده، چرا که سبک بازی متفاوتی نسبت به تیم‌های کم‌ادعای یورو ۲۰۲۰ داشته است. اما آیا شگفتی و عملکرد خوب‌شان در مرحله گروهی را ادامه خواهند داد؟

آخرین جدال
اکتبر سال ۲۰۱۵ در انتخابی یورو ۲۰۱۶، جمهوری‌چک ۳ بر ۲ هلند را برد. کادرابک، شورال و فان‌پرسی (گل‌به‌خودی) برای چک و یان‌هونتلار و فان‌پرسی برای هلند گل زدند. شورال که در سانحه مینی‌بوس آلانیااسپور درگذشت، تنها گل ملی‌اش را در آن بازی زد.

آمار بازی
۱۱) در ۱۱ نبرد بین هلند و جمهوری‌چک، هلندی‌ها برنده ۳ بازی بوده‌اند و چک در ۵ بازی پیروز شده. ۳ بازی هم مساوی شده است.
۲) هلند و چک ۲ مرتبه در جام ملت‌های اروپا به مصاف هم رفته‌اند. اولی را در یورو ۲۰۰۰ هلند برد و دومی را در یورو ۲۰۰۴ چک به سود خودش خاتمه داد. نکته جالب این که گل هلند در جریان برتری یک بر صفر در یورو ۲۰۰۰ را فرانک دی‌بوئر سرمربی فعلی نارنجی‌ها زد.
۸) این هشتمین حضور هلند در مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا است. نارنجی‌ها ۵ مرتبه تا نیمه‌نهایی رفته‌اند و یک قهرمانی دارند.
۴) چکی‌ها برای چهارمین مرتبه (بدون احتساب نتایج چکسلواکی) در مرحله حذفی یورو حاضر شده‌اند. این تیم یک دوره در میان به مرحله حذفی رسیده است.
۷) هلند در ۷ بازی آخرش شکست نخورده است. تیم تحت هدایت دی‌بوئر در ۷ دیدار اخیرش ۶ برد داشته.
۱۹) آخرین برد جمهوری‌چک مقابل تیمی بزرگ به برتری مقابل انگلیس در انتخابی یورو ۲۰۲۰ (اکتبر ۲۰۱۹) برمی‌گردد. بردهای بعدی‌شان مقابل تیم‌های درجه یک اروپا نبوده است.
۸) لاله‌های نارنجی برترین خط حمله یورو ۲۰۲۰ را تا پایان مرحله گروهی داشتند. شاگردان دی‌بوئر ۸ گل در این مرحله زدند.
۳) جورجینیو واینالدوم از هلند و پاتریک شیک از جمهوری‌چک ۳ گله‌های یورو هستند و در کورس آقای‌گلی قرار دارند. شیک همه گل‌های چک را زده است.

مصدومان و محرومان
لوک دی‌یونگ تنها مصدوم هلند برای این دیدار حساس است. یان بوریل از جمهوری‌چک محروم است و لوکاش پروود هم هنوز با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
هلند:
استکلنبرگ، دی‌فرای، دی‌لیخت، بلیند، دامفرایس، دی‌یونگ، دی‌رون، فان‌آنهولت، واینالدوم، دپای و وخورست
جمهوری‌چک: واتسلیک، کوفال، چلوستکا، کالاس، ماتِیو، هولش، سوچک، ماسوپوست، داریدا، یانکتو و شیک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی