نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
فرانسه – سوئیس؛ بیداری خروس‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرانسه یکی از مدعیان قهرمانی یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی باید برای رسیدن به هدفش از سد سوئیس بگذرد.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ملی بخارست رومانی، فرانسه و سوئیس در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم خواهند رفت. فرانسه مدعی قهرمانی است و سوئیس هم به اولین حضور در جمع ۸ تیم پایانی فکر می‌کند.

فرانسه؛ قدرتت را نشان بده

قبل از یورو ۲۰۲۰ بین کارشناسان و مردم این باور القا شده بود که فرانسه با اختلاف بهترین تیم تورنمنت است و می‌تواند مثل جام‌جهانی ۲۰۱۸ قهرمان شود، اما خروس‌ها در گروه مرگ برای صعود دردسر داشتند. بازی اول را از آلمان در حالی بردند که تحت فشار بودند، مقابل مجارستان در باز کردن روزنه‌های دفاعی حریف چندان موفق نبودند و مقابل پرتغال هم در دفاع متزلزل نشان دادند. دیدیه دشان می‌داند تیمش برای این که ناکامی یورو ۲۰۱۶ را جبران کند باید ثبات داشته باشد و قدرتش را از این مرحله نشان دهد. روی کاغذ نبرد با سوئیس سخت‌تر از بازی‌های مرحله گروهی‌شان نخواهد بود و اگر نتیجه‌ای غیر از برد فرانسه رقم بخورد، غافلگیر خواهیم شد.

سوئیس؛ اولین صعود به یک‌چهارم

یک صعود پردردسر، با بازی‌های پرنوسان. سوئیس در مرحله گروهی در حالی که به نظر می‌رسید حداقل پشت سر ایتالیا دوم شوند، چندان عملکرد خوبی نداشت. شاید تنها نبرد با ترکیه که تیم چندان خوبی در این دوره نشان نداد، نقطه عطف عملکردشان بوده باشد. سوئیسی‌ها به یکی از مدعیان قهرمانی خورده‌اند و برای‌شان رسیدن به یک‌چهارم سخت است. دوره قبلی بدون باخت از مسابقات کنار رفتند و این دوره مثل سال ۲۰۱۶ نبوده‌اند. با خط دفاعی سوئیس و ۵ گل خورده در مرحله گروهی، احتمالاً حفظ دروازه‌شان مقابل فرانسه کار بسیار سختی خواهد بود. اگر سوئیس بتواند فرانسه را در این مرحله کنار بزند، بزرگ‌ترین شگفتی مرحله یک‌هشتم نهایی را شاهد خواهیم بود.

آخرین جدال
ژوئن سال ۲۰۱۶ در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶، فرانسه و سوئیس به تساوی بدون گل رسیدند.

آمار بازی
۳۸) فرانسه ۱۶ برد و سوئیس ۱۰ برد در ۳۸ دیدار رودرروی‌شان کسب کرده‌اند. ۱۲ بازی هم مساوی شده است. اولین دیدار دو تیم سال ۱۹۰۵ یعنی ۱۱۶ سال پیش برگزار شده که نخستین بازی ملی تاریخ سوئیس بود.
۲۹) آخرین پیروزی سوئیسی‌ها مقابل فرانسه به ۲۹ سال قبل برمی‌گردد. سال ۱۹۹۲ در دیداری دوستانه ۲ بر یک فرانسه را بردند.
۴) سال‌های اخیر فرانسه و سوئیس ۴ مرتبه در تورنمنت‌های بزرگ به مصاف هم رفته‌اند. ۲ مرتبه در یوروهای ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ بازی کرده‌اند که یک بازی را فرانسه برده و یک بازی مساوی شده. ۲ بازی هم در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ بوده که یک بازی را فرانسه برده و یک بازی مساوی شده است.
۸) این هشتمین حضور فرانسه در مرحله حذفی یورو است. خروس‌ها ۵ مرتبه در جمع ۴ تیم برتر بوده‌اند و ۲ قهرمانی دارند.
۲) سوئیس برای دومین دوره متوالی به مرحله حذفی یورو رسیده. این تیم تا دوره قبلی هیچ‌گاه از مرحله گروهی صعود نکرده بود.

مصدومان و محرومان
لوکا دین و عثمان دمبله قطعاً نمی‌توانند فرانسه را همراهی کنند. آدرین رابیو، لوکاس هرناندس، مارکوس تورام و توماس لمار هم دیگر مصدومان خروس‌ها هستند که احتمالاً به این بازی می‌رسند. سوئیس مقابل فرانسه نه مصدوم دارد و نه محروم.

ترکیب احتمالی دو تیم
فرانسه:
لوریس، پاوار، واران، کیمپمبه، دوبوا، رابیو، کانته، پوگبا، گریزمن، امباپه و بنزما
سوئیس: سومر، الودی، آکانجی، رودریگس، امبابو، ژاکا، فرویلر، زوبر، شکیری، سفروویچ و امبولو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی