نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
تاریخ بعد از ۲۹ سال تکرار می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دانمارک که با شکست رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را شروع کرد حالا تبدیل به یک تیم قدرتمند با فوتبالی جذاب شده است.

رسانه‌های مختلف جهان به تمجید از عملکرد تیم ملی دانمارک در یورو ۲۰۲۰ پرداخته اند، تیمی که به عنون شگفتی‌ساز جام تا اینجا خودش را مطرح کرده است. دانمارک با ارائه نمایشی تحسین برانگیز موفق شد ولز را با 4 گل درهم بکوبد و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای اروپا ۲۰۲۰ شود. 

بعد از اتفاقی که برای کریستین اریکسن در اولین بازی دانمارک رخ داد و این بازیکن دچار مشکل قلبی شد و نتوانست دانمارک را همراهی کند این تیم بازیها را با شکست شروع کرد و کمتر کسی به بازگشت آنها به جام امیدوار بود. 

اما شنبه شب شاگردان کسپر هیولمند یک بار دیگر قدرت خود را به رخ کشیدند و ولز را با نتیجه ۴-۰ در هم کوبیدند. این اتفاق پنج روز بعد از برد ۴-۱ آنها مقابل روسیه رقم خورد تا مشخص شود دانمارک تا چه حد تیم قدرتمندی است. 

روزنامه انگلیسی گاردین به برد دانمارک اشاره کرد و این تیتر را زد: «این ماجراجویی تا کجا ادامه دارد؟» این روزنامه به تمجید از کسپر دولبرگ که دو گل دانمارک را به ثمر رساند، پرداخت و نوشت: «در آمستردام که هواداران هلندی هم علاقه خود را به کریستین اریکسن ابراز می‌کردند یک بازیکن سابق دیگر آژاکس یعنی دولبرگ بود که دانمارک را به یک چهارم نهایی جام ملت‌ها فرستاد.»

روزنامه میرر هم به درخشش دولبرگ اشاره کرد و نوشت: «کسپر قلب ولزی‌ها را شکست و دانمارک قدرتمندانه به یک چهارم نهایی رسید.»

روزنامه فرانسوی اکیپ آنالیز خود از این بازی را با تیتر «ماجراجویی برای دانمارک ادامه دارد» آغاز کرد و نوشت: «در دقایق اولیه بازی دانمارکی‌ها تحت فشار ولز قرار گرفتند اما کم‌کم حاکم میدان شدند و قدرتمندانه از سد حریف خود گذشتند. دولبرگ که برای اولین بار حضور در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند تبدیل شده به ستاره و نماد تیم ملی این کشور.»

روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپوررت به برد دانمارک اشاره کرد و تیتر زده: «یک منولوگ فاتحانه.» ای نروزنامه در ادامه اشاره کرده که قرمزپوشان دانمارکی که هوادارانشان را نیز در ورزشگاه می‌دیدند به بهترین شکل ممکن اوضاع را در اختیار گرفتند. شنبه ۲۶ ژوئن یعنی همان شبی که دانمارک توانست ولز را شکست دهد مصادف بود با تاریخ‌سازی این کشور در اروپا، جایی که دانمارکی‌ها در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۲ با شکست دادن آلمان در بازی نهایی، برای اولین بار و آخرین بار جام قهرمانی یورو را به دست آورودند

حالا به نظر می‌رسد این تیم دانمارک قدم در راه تیم تاریخ ساز سال ۱۹۹۲ می‌گذارد.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی