روزهای خوب مدعی قهرمانی ادامه دارد/ با تشکر از VAR
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایتالیا این بار مقابل اتریش به دردسر بزرگی افتاد و دیگر خبری از نمایش مقتدرانه نبود، با این حال آن‌ها رکوردی ۸۲ ساله را شکستند.

ایتالیای روبرتو مانچینی با شکست دادن اتریش در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا یک رکورد ۸۲ ساله را شکست و همچنان روند خوب خود را ادامه داد. 

شاگردان مانچینی البته برای شکست دادن اتریش به دردسر زیادی افتادند و کارشان به وقت اضافه کشیده شد و در یک جدال نفسگیر در نهایت ۲-۱ برنده شدند. برای دومین بار در تاریخ یورو و پس از بازی پرتغال – فرانسه در سال ۱۹۸۴،‌ در یک بازی طی وقت‌های اضافی ۳ گل به ثمر رسید. این برد باعث شد آن‌ها به رکوررد ۳۱ بازی بدون شکست برسند که یک رکورد جدید در تاریخ فوتبال ایتالیا به حساب می‌آید. 

در واقع ایتالیا با مانچینی هفته گذشته و با برد ۱-۰ مقابل ولز در بازی آخر مرحله گروهی با رکوردی که در سال ۱۹۳۹ برای تیم ملی لاجوردی‌پوشان ثبت شده بود برابری کرد و شنبه شب در ورزشگاه ومبلی این رکورد را شکست. 

البته آتزوری در این بازی گلی دریافت کرد که باعث شد روند گل نخوردن این تیم پس از ۱۱۶۸ دقیقه شکسته شود. بهترین رکورد ایتالیا در بسته نگه داشتن دروازه مربوط به سال ۱۹۷۲ و دینو زوف با ۱۱۴۳ دقیقه بود که توسط دوناروما شکست.

۸۲ سال بعد 
ویتوریو پوزو مربی‌ای بود که بین سالهای ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۹ به مدت چهار سال ایتالیا را بدون شکست نگه داشت. حالا مانچینی رکورد او را شکسته است. در آن زمان ایتالیا به دومین قهرمانی متوالی خود در جام جهانی رسید و در المپیک ۱۹۳۶ نیز مدال طلا را کسب کرد. از زمانی که روبرتو مانچینی در بهار سال ۲۰۱۸ هدایت ایتالیا را برعهده گرفته است این تیم فقط دو شکست را تجربه کرده است که آخرین ان مقابل پرتغال در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در تابستان همان سال بود. این رکورد شکنی مانچینی با کسب ۱۲ پیروزی متوالی از اکتبر سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد که در آن زمان ایتالیا مقابل هلند متوقف شد اما بعد از آن همه بازی‌های خود را با برد پشت سر گذاشته است. 

با تشکر از VAR
ایتالیایی‌ها باید برای این پیروزی خود از سیستم VAR تشکر کنند چرا که اجازه نداد آن‌ها در جریان ۹۰ دقیقه بازی مقابل اتریش شکست بخورند. گلی که مارکو آرناتوویچ زد بعد از بررسی طولانی از سوی VAR به دلیل آفساید بودن مردود اعلام شد که البته تصمیم درستی بود. در واقع VAR ایتالیا را به زندگی برگرداند و به شکل ظالمانه‌ای شادی گل آرناتوویچ، هم‌تیمی‌هایش و همه هواداران تیم ملی اتریش را بعد از دقایقی از آن‌ها گرفت. 

اتریش سربلند
اتریش در حالی جام ملت‌های اروپا ترک کرد که تیمی سربلند و قابل احترام تا آخرین لحظه حصور در این جام بود. آن‌ها مقابل یکی از بهترین تیمهای این تورنمنت که خیلی‌ها آن را مدعی قهرمانی نیز می‌دانند نمایشی فوق‌العاده را ارائه کردند و کار را به وقت اضافه کشاندند. اتریش یک تیم واقعی بود که برای کسب موفقیت جنگید و سخت تلاش کرد و فقط در چند قدمی مرحله یک‌هشتم نهایی ناکام ماند. 

داوید لیدر 
کاپیتان تیم ملی اتریش در این بازی به معنای واقعی لیدر تیمش بود. داوید آلابا هم بازیکن باهوشی است و هم با دوندگی بالای خود و صحبت‌هایی که با هم‌تیمی‌هایش انجام می داد به خوبی به تیم اتریش انگیزه جنگیدن می‌داد. او چندین لحظه درخشان را در این بازی با عملکرد خود ثبت کرد و پاس گل مردود شده اتریش را هم به زیبایی ارسال کرد. حالا رئال‌مادرید از اینکه چنین بازیکنی را در اختیار گرفته خوشحال است و البته رئالی‌ها از اینکه اتریش حذف شده چندان هم ناراضی نیستند چرا که آلابا می‌تواند با استراحت بیشتر و آمادگی بالاتر کار خود را با رئال آغاز کند. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی