نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
حرکت ناشیانه مدافع گرانقیمت دردسرساز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هلند بعد از اخراج ماتایس دی‌لیخت به یک تیم سردرگم مقابل چک تبدیل شد و هیچ تدبیری هم برای تغییر این موقعیت نداشت.

هلند ۲۰۲۱ هم با جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰خداحافظی کرد. این بار خبری از توتال فوتبال یا فوتبال گروهی زیبا نبود بلکه این یک فاجعه گروهی بود که برای فوتبال هلندی‌ها رقم خورد. این فاجعه نه از نوع معمولی بلکه از نوع اتفاقات عجیب و غریبی بود که ممکن است در زندگی واقعی ببینیم و تا سال‌ها تصویر آن از ذهن‌مان خارج نشود.

اخراج ماتایس دی‌لیخت در نیمه دوم دیدار مقابل چک تیر خلاصی بود بر پیکر تیمی که فقط در ظاهر یک تیم مدعی بود اما در عمل فقط یک گروه ناهماهنگ نارنجی‌پوش را نشان می‌داد. چک، به معنای واقعی کلمه شایسته برنده شدن بود. یک تیم دوست داشتنی، باهوش و سازمان‌یافته در همه نقاط و همه دقایق بازی. حالا آنها می‌توانند از حضور در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ لذت ببرند.

اما آنچه بیشتر به چشم آمد و جای تحلیل دارد نمایش فاجعه باری بود که هلند در این تورنمنت از خود  نشان داد. در بازی مقابل چک آنها تا دقیقه ۵۴ بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند. اما از ۵۴ تا ۶۸ یک تیم از هم پاشیده بودند که انواع و اقسام اشتباهات را مرتکب شدند و در نهایت گل اول را خوردند.

دی‌لیخت را می توان یک بازیکن دردسرساز خطاب کرد. به نظر می‌رسد که همیشه خود را در شرایطی قرار می‌دهد که در حال خطا کردن، زدن یا کشیدن پیراهن بازیکن حریف داخل محوطه جریمه خودی است و به این ترتیب برای تیمش دردسر درست می‌کند. دقیقه ۵۴ در حالیکه پاتریک شیک مهاجم حریف به سمت او می‌آمد و توپ بین او و مهاجم بود ناگهان دی‌لیخت لیز خورد، نتوانست خودش را کنترل کند و سپس با دست به توپ ضربه زد.

بیشتر بخوانید:

شادی گل هولش؛ هلند - جمهوری‌چک

انجام چنین کاری در دوران VAR واقعا عجیب بود. داور ابتدا یک کارت زرد داد اما بعد از بازبینی صحنه به این نتیجه رسید که باید او را اخراج کند. دی‌لیخت زمین را ترک کرد، مدافع ۶۷ میلیون پوندی در ابتدایی‌ترین اصول فوتبال اینچنین ضعیف و ناشیانه عمل می‌کند. در عرض ۱۰ دقیقه هلند کاملاً از هم پاشید. هیچکس نبود که درون زمین صحبت کند، هیچکس نبود که بازیکنا نرا دور هم جمع کند و فریاد بزند. آنها از همان لحظه یک تیم به هم ریخته بودند که تا آخر بازی هم نتوانستند نظم خود را در زمین پیدا کنند.

هلند در دام حریف گرفتار شده بود. بازیکنان این تیم از پاس دادن، انجام حرکات ترکیبی و ایجاد هرگونه موقعیتی عاجز بودند. هیچکس از بازیکان هلند اصلاً نمی‌خواست که توپ را دراختیار داشته باشد. انگار هیچ جای امنی برای این تیم درون زمین وجود نداشت. مارتن استکلنبرگ دروازه‌بان هلند به شکل ناشیانه‌ای روی سانتر تیم حریف از دروازه خارج شد و دروازه هلند به راحتی باز شد. دقایقی بعد هم گل دوم در آشفتگی خط دفاعی به ثمر رسید و سفیدهای چک به راحتی جشن صعود به یک‌چهارم نهایی را گرفتند.

تیمی که فرانک دی‌بوئر به یورو ۲۰۲۰ آورد راه زیادی تا تبدیل شدن به یک تیم واقعی دارد. آنها در بوداپست به کار خود پایان دادند و باید امیدوار باشند که در تورنمنت‌های بهتری گروهی منسجم‌تر را راهی مسابقات کنند.

هلند - چک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اسنپ کاپ IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    مدیونید اگه فکر کنید بازیکن حرفه ای مثل عبدی خطای هند انجام داد، ماتایس دی‌لیخت بازیکن آماتوریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی