چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
۰ |
۰
روحیه رام‌نشدنی تیمی که با تمام وجود می‌جنگد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آندری شوچنکو درست مثل دوران فوتبالش که یک بازیکن هیجان‌انگیز بود این بار هم به عنوان مربی یک تیم هیجان‌انگیز از اوکراین ساخته است.

۲۹ ژوئن ۲۰۲۱، تبدیل شد به یک روز تاریخی برای فوتبال اوکراین. برای اولین بار در تاریخ فوتبال این کشور، تیم ملی اوکراین در مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا به میدان رفت و برای اولین بار موفق شد به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها نیز راه یابد.

آندری شوچنکو درست مثل دوران فوتبالش که یک بازیکن هیجان‌انگیز بود این بار هم به عنوان مربی یک تیم هیجان‌انگیز از اوکراین ساخته است، تیمی که در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه یعنی دقیقه ۱۲۰ گل زد و سوئد را حذف کرد.

حالا دیگر هیچکس نمی‌تواند و حق ندارد اوکراین را دست کم بگیرد، به ویژه در بازی‌های حذفی. سوئد بازی را با فشار بر اوکراین شروع کرد اما شاگردان شوچکنو کوتاه نمی‌آمدند و حملات حریف را با حمله پاسخ می‌داد تا اینکه سوئد ۱۰ نفره شد و از آن لحظه به بعد فشار اوکراین بیشتر و بیشتر شد.

یک بازی پرهیجان که خیلی زود گل‌های آن به ثمر رسید. اولکساندر زینچنکو در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. زینگا در بازی‌های دور گروهی عملکردی معمولی داشت. او بابت اشتباهاتش در بازی مقابل هلند، بابت کم‌تاثیر بودنش در بازی مقابل مقدونیه و همچنین بابت کم تحرک بودنش در بازی مقابل اتریش مورد انتقاد هواداران فوتبال در اوکراین قرار گرفت. اما حقیقت این بود که زینچنکو در هیچکدام از این بازی‌ها بد کار نکرد بلکه این فقط جایگاه او به عنوان بازیکن تیم منچسرسیتی است که توقعات از این بازیکن را در بالاترین حد نگه می‌دارد و یک عملکرد معمولی یا خوب از سوی او هم مورد انتقاد قرار می‌گیرد. زینچنکو در تیم ملی اوکراین وظیقه دارد که عالی باشد و در بازی مقابل سوئد او به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کرد.

حالا او را به عنوان یکی از بهترین دفاع چپ‌های جهان می‌شناسند که چند سال است با منچسترسیتی می‌درخشد و بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کرده است. زینچنکو بعد از بیرون رفتن یارمولنکو از بازی، کاپیتان اوکراین و به بهترین شکل تیمش را از نظر روحی نیز کمک کرد. او مدت‌ها با این اتهام روبه‌رو بود که در تیم ملی کم کاری می‌کند اما حالا با عملکرد خود پاسخ قاطعی به همه منتقدان داده است.

این تیم اوکراین، موفقیت تیمی که در جام جهانی ۲۰۰۶ به یک چهارم نهایی صعود کرد را این بار در یورو تکرار کرده است. اما رسانه‌های اوکراینی معتقدند این موفقیت لذت بیشتری دارد. زیرا شوچنکو تیمی ساخته که همیشه و مقابل هر حریفی برای برنده شدن می‌جنگد و به گونه‌ای بازی نمی‌کند که بازی به ضربات پنالتی کشیده شود تا شاید آنجا مقابل حریف به برد برسند. این تیم اوکراین با تمام وجود و تا آخرین لحظه می‌جنگد.

یکی از رسانه‌های اوکراینی نوشته اوکراین در این جام با درد، تلاش و اشک بازی می‌کند اما هر طور هست به بازی ادامه می‌دهند و از آن لذت می‌برند نه رنج. این برنده شدن روحیه رام‌نشدنی اوکراین مقابل کلاس فوتبال سوئد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی