نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
قرعه ایران خوب است؛ قرعه ایران بد است/ تا صبح با هم بحث کنید...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تا صبح فردا می توانیم بر سر این که قرعه تیم ملی ایران چگونه است بحث کنیم اما اعتقاد داریم در جایی که منطق چندانی برای ادامه تبادل نظر وجود ندارد، پرونده گروه‌های سخت و آسان را همین حالا ببندیم.

آرتین زهرابی؛ با انجام مراسم قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در کوالالامپور - مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا - گروه‌بندی این رقابت‌ها مشخص شد:

گروه A: لبنان، سوریه، عراق، امارات، کره جنوبی، ایران

گروه B: ویتنام، عمان، چین، عربستان، استرالیا، ژاپن

چنان که ملاحظه می‌کنید روی کاغد به نظر می‌رسد قرعه نسبتا آسان‌تری نصیب ما شده و همین که با عربستان، استرالیا، ژاپن و حتی عمان (با حضور برانکو ایوانکوویچ) مواجه نمی‌شویم یعنی خوش شانس بوده‌ایم.

با این همه از آنجا که هرگز میان شهروندان ما اتفاق نظر وجود ندارد؛ عده ای همین قرعه ایران را سخت تر ارزیابی می‌کنند. این هم نوعی سلیقه و دیدگاه قابل احترام فوتبالی است و درباره‌اش بحث نمی‌کنیم.

اصل ماجرا این است که قرعه نهایی جام جهانی؛ چه سخت و چه آسان باشد، تفاوتی به حال ما نمی‌کند. چون ایران اگر قصد و نییت صعود به جام جهانی داشته باشد در هر دو حالت باید همه حریفانش را شکست بدهد، امتیازهایش را به اندازه جحمع کند و بارش را برای صعود ببندد.

تا صبح فردا می‌توانیم بر سر این که قرعه تیم ملی ایران چگونه است بحث کنیم اما اعتقاد داریم در جایی که منطق چندانی برای ادامه تبادل نظر وجود ندارد، پرونده گروه‌های سخت و آسان را ببندیم و به حریفانی که طبق قرعه باید به مصافشان برویم فکر کنیم.

حریفان ایران در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی همین تیم‌ها هستند: لبنان، سوریه، عراق، امارات، کره جنوبی... اگر خیلی بچه زرنگ روزگاریم، برویم سراغ آنالیز همین تیم‌هایی که قرعه به نامشان افتاده و هر کدام را به صورت درست و حسابی آنالیز کنیم؛ اردوهای تیم ملی را برنامه ریزی کنیم، شرایط خوبی برای تیم و بازیکنان ایجاد کنیم و در نهایت اینکه برای صعود به جام جهانی تفاوتی نمی‌کند در کدام گروه قرار بگیریم؛

یک کلام باید صعود کنیم؛ بحث تمام!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پارسه GB ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    خدا رو شکر یبار حرف درست حسابی از این بنده خدا شنیدیم.یک کلام باید صعود کنیم؛ بحث تمام!
  • محمدطاها IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    ولی خودمونیما عجب شانسی داره ایران،جووونم به این گروه خخخخخ..چه گروه خوبی افتادیم ساده تر از اینم مگه میشه دیگه باید با اقتدار صعود کنیم:)))
  • نیکویی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    مشخصاً به دو دلیل این گروه واقعا گروه خوبیه ۱) برخلاف گذشته که با عراق مشکل داشتیم این بار اسکوچیچ نشون داد راه بردن تیمهای عربی رو خوب بلده ۲) گروه دیگری نه فقط سه تا تیم قوی داره که هم چین پتانسیل بیشتری از تیمهای عربی گروه ما داره برای رفتن به جام جهانی و هم عمان با برانکو برای ایران میتونستن خیلی خطرناک باشه
  • علی تاجی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    اما منطق میگه وقتی با تیم هایی همگروه شدیم که از نظر جغرافیایی نزدیکتر و از نظر آب و هوایی همسایه ما هستن شانس آوردیم. شما فکر کنید اگر مجبور بودیم به چین، استرالیا و ویتنام سفر کنیم. ارتفاع، رطوبت و بعد مسافت حریف اول ما بود.
  • x IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    یک کلام باید صعود کنیم؛ بحث تمام!
  • میلاد آتشنشان بندر IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    قدیما میگفتن بترسید از جنگی که از قبل فکر میکنید در آن پیروز هستید امروزه هم باید بگیم باید بپرسیم از گروهی که از قبل فکر کنیم صعودمون راحته چون وقتی ۵۰ درصد جامعه و کارشناسان بعید میدونستن ما از بحرین با ۴ برد پیاپی صعود کنیم اما تونستیم اما الان که با این گروه به ظاهر ساده و خیال راحت وارد مسابقات بشیم بعید نیست که مشکل می‌خوریم و اخرش با اما و اگر و شانس و دعا صعود کنیم الله اعلم
  • سعید شکرانی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    فکر نکنید قرعه خوبیه چون همیشه اگه فشا رو ایران نباشد بی انگیزس وغرور کار دستش میددد فعلا که اسمن تمها اسان هستند امتال سوریه و عراق بدتر از زاپن واسترالیلا هستند برای ایران
  • Perspolis IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    هیچ بازی اسون نیست فوتبال اسیا ب هم نزدیکه و ب نظرم گروه ایران حتی سخت تر از گرو بی هستش ب جز لبنان تموم گروه a مدعی و تیم خوبی دارن امیدوارم تیم صعود کنه و اگه بخوایم حریفارو دسته پایین بگیریم مثه دور اول باید التماس خدا و پیر و پیغمبر کنیم برا صعود انشاالله تموم بازیهارو مثه فینال ببینن و برنده خارج شن
  • Dashali DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    گروه خیلی خوبه باید ۶ امتیاز از تیم‌هایی مثل لبنان و سوریه گرفت٫ ۴ امتیاز از امارات و عراق گرفت کره جنوبی هم اصلا بگو نخودی . ولی اون ۲۰ امتیاز رو حتما باید گرفت. حالا اگه با عراق و امارات هم بتونیم امتیاز های کامل بگیریم که بهتر. این تیم میتونه حتی سر گروه بشه. وقتمون رو هدر نکنیم بخاطر میزبانی و غیره اصلا اعصاب خودمون را خرد نکنیم بریم هر جایی که گفتن و بازی کنیمدیگه از منامه و اون زمین افتضاحشون که بدتر نمیشه . این گروه خیلی خوبیه. همین که استرالیا و عربستان و ژاپن و حتی عمان برانکو در گروهمان نیستند خودش خیلیه. برانکو کاملا تیم ما رو میشناسه، تمام بازیکن‌ها دروازه بان ها ‌کادر فنی خلاصه همه چی رو میشناخت و بازی مقابل تیم او راحت نبود. الان هم میتونیم از این استفاده کنیم و چند تا بازی تدارکاتی باهاشون بزاریم. خلاصه کلام، اگر از این گروه بالا نریم ، خداییش حقمون نیست پس جام جهانی هم بریم .
  • پیام پرسپولیسی CA ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    خداییش شانس اوردیم ..نسبت به گروه دیگه ،گروه ما خیلی اسونتره .به امید رفتن به جام جهانی۴۴۴۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی