نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
برزیل – پرو؛ فینال برای فینالیست شدن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برزیل و پرو؛ فینالیست‌های دوره قبلی کوپا آمریکا برای فینالیست شدن در این دوره باید در نیمه‌نهای یبه مصاف هم بروند

از ساعت ۳:۳۰ بامداد سه‌شنبه در ورزشگاه نیلتون سانتوس شهر ریودوژانیرو، برزیل و پرو که فینالیست‌های دوره قبل کوپا آمریکا بودند، در مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمریکای ۲۰۲۱ به مصاف هم خواهند رفت.

برزیل؛ دبل فینال و دبل جام

کابوس قهرمان نشدن در کوپا آمریکا بعد از ۱۲ سال دوره قبلی تمام شد و بعد از آن بود که هم تیته اعتبار بیشتری برای خودش دست و پا کرد و هم سلسائو با استرس کمتر به این دوره گام گذاشت. برزیل دردسر خاصی تا نیمه‌نهایی نداشته و می‌توان گفت در همین مرحله هم بهترین قرعه به آن‌ها خورده. پرو را بارها برده‌اند و در همین دوره هم ۴ گل به آن‌ها زده‌اند. اگر برزیلی‌ها خودشان هوس بد بازی کردن به سرشان نزند، چالشی برای فینالیست شدن نخواهند داشت. چالش اصلی در فینال است که می‌خواهند در جام گرفتن و آن‌هم در خانه، دبل کنند.

پرو؛ شگفتی به توان ۲

وقتی پرو به جایی می‌رسد که حالا تیم‌هایی مثل شیلی و اروگوئه در آن حضور ندارند، یعنی باید روی آن‌ها حساب کرد. اینکاها شروع خوبی در تورنمنت نداشتند و در بازی نخست ۴ گل از برزیل خوردند، اما در ادامه برد مقابل کلمبیا نقطه عطف کارشان بود. ریکاردو گارکا دوره قبل تیمش را تا فینال برد، اما حالا در نیمه‌نهایی یک بازی مثل فینال پیش‌رو دارد. پرو برای این که بتواند دوباره شگفتی‌ساز شود، باید فکری به حال خط دفاعش بکند. دریافت ۱۰ گل در ۵ بازی هواداران‌شان را نگران کرده و به نظر می‌رسد برای‌شان حفظ دروازه مقابل برزیل هم دشوار خواهد بود.

آخرین جدال
در مرحله گروهی همین دوره کوپا آمریکا، برزیل با ۴ گل پرو را شکست داد. ساندرو، نیمار، ریبیرو و ریچارلیسون گل‌های سلسائو را در آن بازی زدند.

آمار بازی
۴۹) در تاریخ فوتبال ملی برزیل و پرو ۴۹ دیدار مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند. برزیل در ۳۵ بازی پیروز شده و پرو ۵ بازی را برده، در حالی که ۹ بازی دو تیم هم مساوی شده است.
۲۰) ۲۰ دیدار بین برزیل و پرو در کوپا آمریکا انجام شده است. ۱۴ برد برای برزیل و ۳ برد برای پرو رقم خورده و ۳ بازی هم مساوی شده است.
۵) در ۲ سال اخیر برزیل و پرو ۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که برزیلی‌ها ۴ بازی را برده‌اند و پرو برنده یک بازی بوده. نکته جالب این که ۳ بازی دو تیم در رقابت‌های کوپا آمریک انجام شده است.
۷) سنگین‌ترین شکست تاریخ اینکاها مقابل برزیل قم خورده. این تیم در نیمه‌نهایی کوپا آمریکای ۱۹۹۷ با ۷ گل مقابل سلسائو شکست خورد.
۹) برزیل با ۹ قهرمانی پس از اروگوئه و آرژانتین که ۱۵ و ۱۴ قهرمانی دارند، سومین تیم پرافتخار کوپا آمریکا است.
۲) پرو ۲ مرتبه در کوپا آمریکا قهرمان شده که آخرین جام آن‌ها به سال ۱۹۷۵ یعنی ۴۶ سال پیش برمی‌گردد. دوره قبل آن‌ها بعد از ۴۴ سال فینالیست شدند.
۳۰) برزیل ۳۰ مرتبه بین ۴ تیم برتر کوپا آمریکا قرار گرفته است. قبل از دوره گذشته، ۳ دوره متوالی به جمع ۴ تیم برتر نرسیده بودند. پرو هم ۱۶ مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر بوده.
۱۱) برزیل با ۱۱ گل زده بهترین خط حمله کوپا آمریکا را در اختیار داشته. بهترین گلزن آن‌ها نیمار ۲ گله است و ۹ بازیکن یک گله دارند.

مصدومان و محرومان
برزیل پس از خطای خشن گابریل ژسوس و کارت قرمز مستقیم به او مقابل شیلی، نمی‌تواند از این بازیکن استفاده کند. پرو نمی‌تواند از آندره کاریو مهاجمش استفاده کند، چرا که او در دیدار مرحله قبل مقابل پاراگوئه از زمین بازی اخراج شد.

ترکیب احتمالی دو تیم
برزیل:
ادرسون، دانیلو، مارکینیوس، سیلوا، لودی، کاسمیرو، فرد، پاکتا، فیرمینو، ریچارلیسون و نیمار
پرو: گالسه، کورسو، راموس، سانتاماریا، ترائوکو، ارمنو، پنیا، تاپیا، یوتون، کوئوا و لاپادولا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی