فوتبال واقعاً به خانه برمی‌گردد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاگردان گرت ساوت گیت قدم به قدم در یورو ۲۰۲۰ پیشرفت کرده‌اند و حالا بیش از هر زمانی به کسب قهرمانی امیدوارند.

انگلیس با برد قاطعانه ۴-۰ مقابل اوکراین جایگاه خود در نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا را تثبیت کرد و حالا دراین مرحله باید به مصاف دانمارک برود.

شاگردان گرت ساوتگیت همچنان دروازه خود را در این رقابتها بسته نگه داشته‌اند تا هم از این نظر رکورددار شوند و هم اینکه حالا خود را در قواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام قرار دهند. نبرد سه‌شیر با اوکراین نکاتی را به همراه داشت.

بدون نگرانی

سه حضور قبلی انگلیس در یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا به وقت اضافه کشیده کشده بود و آنها فقط یک بار با شکست دادن اسپانیا در یورو ۹۶ به نیمه نهایی راه یافت. شکست مقابل پرتغال در سال ۲۰۰۴ و ایتالیا در سال ۲۰۱۲ هم خاطرات بد انگلیسی‌ها از این مرحله بود. اما شنبه شب با وجود چند اشتباه در خط دفاعی اما در مجموع نگرانی جدی مقابل اوکراین برای انگلیس ایجاد نشد. گل‌های هری مگوایر و هری کین در نیمه دوم اوضاع را کاملاً به سود شاگردان ساوتگیت کرد.

هری کین

شروع ناموفق در یورو ۲۰۲۰ باعث شد انتقادها از هری کین زیاد شود اما ستاره تاتنهام بالاخره مقابل آلمان راه دروازه را پیدا کرد و حالا به نظر می‌رسد که قصد متوقف شدن را ندارد. گل اول او که دقیقه ۴ بازی به ثمر رسید کلید این مسابقه را برای انگلیس باز کرد  و در نیمه دوم هم در همان شروع بازی با گلی که زد پیروزی سه‌شیر را قطعی کرد. کین حالا هر زمانی که نیاز باشد جلوی دروازه حریف حاضر است و برای انگلیس ایجاد موقعیت می‌کند. او به عنوان بازیکن برتر زمین هم انتخاب شد تا با روحیه ای مضاعف برای دیدار مقابل دانمارک در نیمه‌نهایی آماده شود.

رحیم استرلینگ

یک بازیکن ارزشمند برای انگلیس. رحیم استرلینگ با پاس زیبایی که در ابتدای بازی به هری کین داد زمینه موفقیت انگلیس را فراهم کرد. تقریباً همه حرکات هجومی خطرناک انگلیس از سمتی که استرلینگ قرار دارد ایجاد می‌شود. او مقابل اوکراین به راحتی مدافعان حریف را از پیش رو برمی‌داشت و خط دفاعی اوکراین را به هم می‌زد. سه دریبل موفق و همچنین هماهنگی او با لوک شاو در سمت چپ باعث شد که استرلینگ هم یکی از بهترین بازیکنان میدان در رم باشد.

هری کین

گئورگی بوشچان

دروازه‌بان اوکراین یک شب بد را پشت سر گذاشت و چهار بار توپ را درون دروازه خود دید. اگر بگوییم که او روی گل او هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد و مدافعان را مقصر تمام و کمال تک‌به‌تک شدن هری کین با دروازه بدانیم اما روی سه گل بعدی بوشچان می توانست عملکرد بهتری داشته باشد. چند خروج اشتباه او باعث شد تمرکز و اعتمادبه‌نفس خط دفاعی اوکراین به هم بریزد. با این وجود بوشچان در طول این تورنمنت عملکرد درخشانی داشت و در موفقیت اوکراین برای ثبت اولین حضور در یک‌چهارم نهایی رقابت‌های یورو نقش ویژه‌ای را ایفا کرد.

به خانه برمی گردد

انگلیس حالا این شانس را دارد که بازی‌های مرحله نیمه نهایی و فینال را در خانه خود یعنی در ورزشگاه ومبلی برگزار کند و از این نظر امتیاز ویژه ای نسبت به رقبای خود دارد. به همین دلیل خوشبینی‌ها در مورد تیم گرت ساوتگیت و کسب اولین قهرمانی انگلیس در این رقابت‌ها به بالاترین حد خود رسیده است و شعار معروف «فوتبال به خانه برمی‌گردد» این بار بیش از همیشه به تبدیل شدن به واقعیت نزدیک شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی