نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
 قرارداد الغرافه؛ غرامت  استقلال/ کاسبی ۱۷۷ میلیاردی مرد ایتالیایی در آسیا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وقتی استراماچونی از بدقولی و بد حسابی مقامات باشگاه استقلال، ایران را ترک کرد مدعی بود بندهایی در قراردادش وجود دارد که نه تنها می‌تواند کل قرارداد را فسخ کند بلکه این توانایی را نیز پیدا خواهد کرد تا با استفاده از همین موارد شکایت کرده و همه رقم ثبت ‌شده در قراردادش را دریافت کند.

آندره آ استراماچونی با باشگاه الغرافه  قطر قراردادی دو ساله بست و حالا رسماً سرمربی این تیم متمول محسوب می‌شود. قطری‌ها برای فصل جاری تدارک وسیعی دیده اند و می‌خواهند با استفاده از مرد ایتالیایی نه تنها در عرصه پیکارهای داخلی بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند البته این معامله برای استرا هم حداقل به لحاظ مالی بسیار سودآور است چون براساس ادعای برخی از سایت‌های معتبر عرب‌زبان ، او بابت قرارداد دو ساله با الغرافه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار یورو دستمزد خواهد گرفت و البته حتماً رقم‌هایی نیز تحت عنوان  آپشن قرارداد لحاظ شده است (از رقم مورد نظر  ۳ درصد تحت عنوان مالیات کسر می‌شود) مبلغی که حتی در اروپا هم درآمد کاملاً قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. این نکته را نیز فراموش نکنید که استرا طی دوران قرارداد با قطری‌ها هزینه‌ای بابت رفت‌وآمد به ایتالیا و همچنین اسکان در شهر دوحه  نیز نمی‌پردازد و همه این موارد هم پای باشگاه الغرافه نوشته می‌شود.البته در کنار این درآمد سرشار، مرد ایتالیایی هنوز یک قلک دیگر هم دارد که آن را نشکسته است. قلک ارزشمندی به نام  شکایت از استقلال؛ پرونده‌ای که امیدواریم حداقل تمام بخش‌های آن علیه طرف ایرانی نشود ولی متأسفانه به نظر می‌رسد شانس سرمربی اسبق آبی‌پوشان برای پیروزی در آن اصلاً کم نیست و می‌تواند از کنار این ماجرا هم رقم قابل ملاحظه‌ای کاسبی کند.

دورنمای یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورویی

هنگامی که استراماچونی از بدقولی و بد حسابی مقامات باشگاه استقلال به تنگ آمده و ایران را ترک کرد، مدعی بود بندهایی در قراردادش وجود دارد که به موجب آنها نه تنها می‌تواند کل قرارداد را فسخ کند بلکه این توانایی را نیز پیدا خواهد کرد تا با استفاده از همین موارد شکایت کرده و همه رقم ثبت ‌شده در قراردادش را دریافت کند. ظاهراً یکی از بندهایی که این مربی خیلی روی آن استناد می‌کرد تأخیر دو ماهه در پرداخت دستمزد ماهیانه‌اش بود و مدارکی در اختیار داشت که مدعی بود باشگاه استقلال نتوانسته سر موعد مقرر مطالبات را بپردازد. ادعایی که البته برخی از مسئولان وقت باشگاه استقلال نیز بعدا به نوعی آن را تأیید کردند. در چنین شرایطی  استرا شکایت کرد و حالا پرونده در دادگاه عالی ورزش به درخواست استقلال مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته است. مرد ایتالیایی به دنبال آن است تا تمام مبلغ قرارداد دو ساله خود با استقلال (از تیرماه ۱۳۹۸ تا تیرماه ۱۴۰۰) را تمام و کمال دریافت کند! اتفاقی که اگر رخ بدهد شاید طرف ایرانی محکوم به پرداخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو شود. البته برخی شایعات حکایت از آن دارد که گروه حقوقی استراماچونی به دنبال دریافت غرامت و خسارت دیرکرد پرونده نیز هستند و مدعی شده‌اند حتی هزینه‌های استخدام وکیل و باطل شدن تعدادی بلیت هواپیما هم باید توسط باشگاه استقلال پرداخت شود! ادعایی که البته بدون حکم دادگاه عالی ورزش کوچک‌ترین ارزشی ندارد و نمی‌تواند حالت اجرایی پیدا کند. این نکته را نیز فراموش نکنید که باشگاه ایرانی  لایحه دفاعیه ارسال کرده و اصلاً بعید نیست قسمت‌های از مطالبات و ادعاهای طرف ایتالیایی در دادگاه رد شود. در این صورت قطعاً استقلال باید مبلغ کمتری بپردازد.

 قرارداد الغرافه؛ غرامت  استقلال/ کاسبی ۱۷۷ میلیاردی مرد ایتالیایی در آسیا

کاسبی ۱۷۷ میلیاردی

با توجه به شناختی که از باشگاه‌های عربی حوزه خلیج فارس داریم، قاعدتاً استراماچونی برای دریافت دستمزد دو ساله خود از الغرافه دچار مشکل نخواهد شد و از همین حالا می‌تواند روی درآمد ۴ میلیون و ۴۰۰  هزار یورویی حساب باز کند (به احتمال فراوان تا امروز قسط اول آن را نیز دریافت کرده است) ولی بدون شک پرونده شکایت از استقلال را نیز رها نمی‌کند. اگر مربی ایتالیایی بتواند باشگاه اسبق خود را به طور کامل محکوم کند (که امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد) و یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو دیگر نیز کاسب شود، عملاً طی کمتر از ۳۰ ماه توانسته  ۶ میلیون یورو به دست آورد. رقمی فوق‌العاده ارزشمند که حتی با وجود پرداخت دستمزد مشاوران حقوقی و وکلا، باز هم مبلغ بسیار خوبی برایش باقی خواهد ماند. برای اینکه مجموع درآمد استراماچونی را در صورت شکست دادن استقلال در دادگاه عالی ورزش متوجه شوید فقط کافی است ۶ میلیون یورو را به قیمت روز حساب کنید تا ببینید این مربی در صورت ملاک قرار دادن ارزش پول ایران، طی کمتر از دو سال و نیم بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان درآمد دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستون پنجم کیه ؟! IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    بنده خدا توی ایران که داشت کارش رو با استقلال انجام میداد شماها که اینقدر سرتون توی حساب کتابه و ماشالله همه دانشگاهی و باسواد هستین بنشینین حساب کنید اونایی که با کودتا خواستن استرا بره چقدر سود بردن ؟!!! آیا سودی که برده شده از هزینه هایی که باید به استرا پرداخت بشه کمتره ؟ بیشتره یا سربه سر شده ؟!! نمیدونم ارتباطات تون با فُضلای وزارت و فوتبال چقدره اما اگر میتونین حتما از برو بچ وزارت بپرسین از بابا مسعود از معاونینش حتما بپرسین که ارزش اینکارها رو داشته ؟؟ الله و اعلم شاید هم یه چیزی تَهِش بمونه !!
    • ... IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      ایران جای جذابی برای این جور آدمها با اون شرایط خاص و خونواده جوون و بجه های کوجیک نیست. اینها آدمهای فراموش شده هستند که یه خودی نشون میدن و بعد مشتری پیدا میکنن و از این طریق ایران رو هم تیغ میزنن و از دو جا سود کلان میبرن متاسفانه هوادارهای استقلال با چند تا برد فکر میکنن قهرمانن و با چند امتیاز از دست رفته زمین و زمون و نشونه میرند. قهرمان آخر فصل معلوم میشه.
    • ستون پنجم کیه ؟! IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      آقای ... ایران جای ... قشنگ معلومه از کجاها هستی !! مخصوصا اونجا که نتونستی خودت رو نگه داری و گفتی قهرمان آخرفصل معلوم میشه اما با همه این حرفها همه مون یه روزی یه جایی جواب پس میدیم اعتقاد داشته باشیم یا نداشته باشیم هم فرقی نمیکنه جواب رو باید بدیم !
    • فرامرز IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      میشه بفرمایید چکار داشت می‌کرد 5تا برد آورده بود بعد از اون نتایج افتضاحه اول فصل و با 2 بازی بیشتر چند شب صدر جدول بود خودش خوب میدونست وضعیت صدر جدول موقتیه از فرصت استفاده کرد و در رفت
    • الکیسه القرداد النجومیه IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      قراداد تمامی بازیکنان تیم دوچرخه سواران باید شفاف منتشر بشه و منبع پول هایی که شیر فرهاد برای بازی های معمولی پرداخت میکنه باید مشخص بشه به قول کریمی مربی تراکتور فرهاد به کلمه ی میلیون حساسیت داره چه برسه که بخشش کنه!
  • مجهول الهویه IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    پ ن پ پرونده استقلال را رها می‌کند. از اول هم نقشه این خوش تیپ بی اعصاب همین بود. حالا کشته مرده هاش ببینند که چیزی بارش نیست. نمیدونم چه مدت ولی دوام نمیاره توی قطر.
    • کیسه کشا کتک خور فرودگاه IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      سجده بر پاهای این شیاد از همه جا رانده شده و مفلوک از طرف هوا دار بی مغزی که بر پاهای او افتاده بود هنوز هم دست به دست میشه اووووف بر شماها که پول بی زبان مملکت رو به کی بخشیدید
  • parazit IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    استراماپولی، امان ازجماعت هوچی گر
  • محمدطاها IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    عشق ماچونی به استقلال پولکی بود! ببینید خارجی ها چطور پول کار نکرده را از فوتبال ما می گیرند!دیگه عادی شده بدون اینکه تا پایان قراردادشان برای فوتبال ما کار کنند تمام‌مبالغ قرارداد و بیشتر از آن را از جیب مردم بگیرند! ماچونی روی کاغذ و قرارداد از نظر قانونی پولی که باید رو گرفت اما از نظر اخلاقی این پول حق نبود در واقع نیم فصل مربیگری کرد اما پول دو فصل کامل رو از استقلال گرفت یا بهتره بگیم خواهد گرفت! باشگاه تاوان این قرارداد را برای فصل بعد خواهد داد جایی که به این بهانه نصف بودجه فصل بعد میرود..
    • مهدی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      شماپرداخت نمکنیدیعدش میگیدپول کارنکرده مگرمیشه پول پرداخت نکنی واون اقانگاهتون بکنه مگرمجانیه
  • محمدطاها IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    قرارداد ماچونی محکم بسته شده بود اگر هیات مدیره خائن با سه ماه عدم پرداخت دستمزد پس از دو بار نوتیس دادن قوانین فیفا را برایش باز نمیذاشتند او با هیچ پیشنهادی نمیتونست از استقلال جدا بشه..قطعا مسببان رفتن ماچونی همانهایی هستند که با تخریب خطیر و اجبارش به استعفا، استارت عاصی کردن ماچونی رو زدن..یادتونه چقدر اصرار کرد تا با استعفای خطیر موافقت نشود ولی شد تا استارت سلسله کارشکنی‌ها دومینو وار بخورد..
  • بهروز جعفری IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    یه مشت ادم بیسواد با پارتی میان میشن مدیر رییس که از صدتا دشمن خارجی بدترن فقط مردم رو حرص بدن
  • آبیم IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    به حق علی انشالا هیچ پولی نتونه از استقلال بگیره اگرم گرفت ایشالا تو گلوش گیر کنه
  • alinzaghi9 IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    مهم این که قلبش همیشه آبی می مونه مثل شفر
    • دوچرخه سواران FR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      قلب ابی خخخخخخخخخخخخخخ
  • مجید IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    خبر کیسه یادمه ما پرسپولیسی ها همون اول هم میگفتیم قرارداد استراپولی یک وشیشصد هستش ولی باند رسانه ایی کیسه که خبر کیسه هم جزء هست شیشصد هفتصد تا میگفتید......دادا فکر گردی نود وپنج درصد پرسپولیسی ها که اینجا کامنت می گذارند مثل خودتون و هوادارای کیسه هستند که هر خزعبلاتی تحویل بدید باور کنند
  • یک تاژی اصیل IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    نذاشتن بخندی رییس :))) خوب مارو دوشیدی! ولی بزرگترین افتخار فوتبال ایران و با ۸ میلیون کامنت رقم زدیم
  • لنگ خاص IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    استراما پولی نهایتا نیم فصل اخراج میشه ،البته اون از خداشه اخراج بشه که بدون زحمت ....
    • کیسه کشا کتک خور فرودگاه IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      بالاخره خود تونم فهمیدید که پولی بوده!؟هی تهمت افترا بزنید خسته نشید از بس به پرسپولیس حسادت کردید؟ بخدا من به شخصه دوست دارم شما هم پیشرفت کنید نه
  • حسین IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    اصلا رفتن استرا خواسته عن وزیر بود مگه قرار دادش زیر نظر او تهیه وامضا شده یعنی بابالنگی میدونست بایحیی کچل قراردادنبسته بلکه ی مربی حرفه ای اما خواستند تاج به زمین بزنن انشاالله خدا بزنه تمام کسانی که دراین پرونده تبانی کردن
  • رضا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    اگه ریگی تو کفشمون نیست توی مملکتی که اینهمه جوون بیکار داره و مردم به نون شب محتاجن و با این مشکلات تحریمی و عدم امکان پرداخت دستمزدهای خارجی چه اصراری دارین که از مربی خارجی استفاده بشه و مرتبا این خبرهای افتضاح را داشته باشیم.
  • لنگی چهار اتیشه IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    برا دادن پول ب برانکو برا چهارسال هیچ مشکلی نبود ولی دادن پوله استرو انقدر سخت بود که کار ب سازمان بین الملل رسید . اخه تبعیض تا کجا . باز هوداران تیم حکومتی لنگ، شاهین (پیروزی) میان میگن بابا مسعود بیطرفه و لنگی نیس
    • صالح IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      هنوزم خودتونو به نفهمی میزنید برانکو رو با شیادهایی مثل استرا و ویلموتس مقایسه میکنین؟برانکو کسی بود که حتی پول قرض میداد به باشگاه از جیب خودش پول هتل تو اردوها در کشور کرواسی هزینه میکرد برانکو کسی بود که اومده بود کار کنه بارها شده بود ماهها از باشگاه پول نگرفته بود مثل این بود که با اولین تاخیر تو پرداختی ها فرار کنه ؟شما کیسه کشا حقتونه که ایقدر تحقیر بشین مطمعنم یکی مثل تو هنوزم که هنوزه حاضری پای این شیاد رو سجده کنی برانکو کسی بود که با طلب دو میلیون دلاری از ایران رفت اونم با قرارداد سالی هفتصد تا هشصدهزار تا اصلا سوادشو داری این قضیه رو درک کنی که اگه حسابش کنی میشه گفت که ایشون نزدیک یک سال چیزی از باشگاه نگرفته بود در ضمن شخصیت برانکو جوری نبود که پول کار نکرده اش رو از پرسپولیس بگیره و مثل این شیاد حتی اعلام کنه از پول بلیط هاشم نمیگذره حقتونه شماها اینجوری تحقیر بشید چون فهم ندارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی