نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
شادی بازیکنان ایتالیا پس از برتری مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی ایتالیا با شکست اسپانیا در ضربات‌پنالتی اولین تیمی نام گرفت که راهی فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شد.

اولین نبرد مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی لندن بین تیم‌های ایتالیا و اسپانیا برگزار شد که پس از تساوی یک - یک در ۱۲۰ دقیقه، این ایتالیا بود که در ضربات پنالتی برنده شد و به فینال رسید.

در دقایق ابتدایی دیدار هردو تیم موقعیت‌هایی داشتند و روز دروازه یکدیگر فشار آوردند، اما اسپانیا بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت و اولین فرصت خوب را دقیقه ۲۵ خلق کرد که ضربه اولمو را دوناروما مهار کرد. در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست هم ایتالیا موقعیت خوبی داشت که پاس اینسینیه را امرسون با ضربه‌ای محکم به بالای دروازه فرستاد تا در نهایت این نیمه بدون رد و بدل شدن گل تمام شود.

دقیقه ۵۲ نخستین موقعیت خوب نیمه دوم را هم اسپانیا خلق کرد. شوت بوسکتس با فاصله اندک از بالای دروازه دوناروما بیرون رفت. سرانجام دقیقه ۶۰ و در ضدحمله‌ای سریع، آتزوری به گل رسید. شوت زیبای کیزا به گوشه دروازه اسپانیا رفت.

شادی گل فدریکو کیزا؛ ایتالیا - اسپانیا

بعد از گل ایتالیا، فشار اسپانیا افزایش یافت و موقعیت‌های گل‌شان هم بیشتر شد. اسپانیا هم دقیقه ۸۰ به گل رسید. یک‌دوی موراتا با اولمو و ضربه نهایی موراتا این گل را به ثبت رساند. در نهایت ۹۰ دقیقه با تساوی یک - یک به پایان رسید و بازی به وقت‌های اضافه رفت.

شادی گل آلوارو موراتا؛ ایتالیا - اسپانیا

تیم هجومی در وقت‌های اضافه اسپانیا بود و موقعیت‌های خیلی خوبی هم در نیمه نخست این وقت‌ها داشتند که در شلوغی درون محوطه جریمه ایتالیا از دست رفتند. نیمه دوم هم بازی محتاط دنبال شد و در نهایت ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم برنده بود.

در ضربات پنالتی ایتالیا بود که ۴ بر ۲ برنده شد تا پس از ۹ سال فینالیست شود و به اولین قهرمانی پس از ۵۳ سال فکر کند. بلوتی، بونوچی، برناردسکی و جورجینیو برای ایتالیا ضربات‌شان را گل کردند و ضربه لوکاتلی هدر رفت. برای اسپانیا هم مورنو و تیاگو گل زدند و ضربات اولمو و موراتا از دست رفت.

شادی پنالتی جورجینیو؛ ایتالیا - اسپانیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    فینال بین ایتالیا وانگلیس ورده بندی بین اسپانیای کم انگیزه ودانمارک خواهد بود احتمال قوی در فینال ایتالیا بر انگلستان غلبه میکند ودر رده بندی هم اسپانیا بر دانمارک وقهرمان کوپه امریکا هم برزیل خواهد شد
    • دسته سه ایی ها IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      دوست عزیز کیسع کشم جناب ناشناس بازیهای جام ملتها رده بندی نداره ...شما حداقل ها رو نمیدونی بعد در تمام پست عا چرندیاتت موجوده که وزیر و وکیل می گی ..البته طبق فرمایش کیسه کش هاایتالیا تیم اسپانیا رو پنج تایی کرد .خخخخخخخخخخخ
  • p ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    انصافا حق اسپانیا بود که برنده باشه با وجودی که من طرفدار ایتالیا بودم ولی بیشتر از 800 پاس کامل در مقابل حدود 300 تا و حملات برنامه ریزی شده و دقیق وموقعیت سازی زیاد داخل محوطه جریمه که فقط گل نشد و گرنه ایتالیا توی فاز دفاعی هم کم آورده بود وقتی این بازی بسته ولی ناتوان ایتالیا رو که متخصص بازی تدافعیه در مقابل نوع بازی اسپانیا میبینیم متوجه میشیم که ما توی جام جهانی چه قدر قوی بودیم که اجازه حملات موثر رو کاملا از اسپانیا گرفته بودیم کاری که نایب قهرمان جهان کرواسی هم نتونست انجام بده تیم ما اون موقع واقعا تاتیک تیمای مقابل رو کامل محو می کرد ایتالیا هم امشب خیلی تلاش کرد تا با بازی تدافعی کامل تاکتیک های اسپانیا رو به بریزه ولی نتونست جلوی موقعیت سازی و بازی موثر اسپانیا رو بگیره در واقع اسپانیا بد شانس بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی