نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
کنعانی‌زادگان
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه ما از بازی ایران - ژاپن، اشتباه مهلک مدافعانمان در بی‌اعتنایی به جریان بازی برای اعتراض به داور را به یاد می‌آوریم و این صحنه هیچوقت از جلوی چشمان‌مان کنار نمی‌رود. با این حال شواهد و قرائن نشان می‌دهد که آن صحنه خیلی عبرت آموز نبوده و یکی از آن مدافعان همچنان عادت دارد که پشتش را به جریان بازی کند.

کوین اسپیسی در فیلم ۲۱ دیالوگی دارد که می‌گوید: «تنها چیزی که از بازنده بودن بدتر است، این است که آدم اشتباهش را قبول نکند.» 

حسین کنعانی‌زادگان مصداق این دیالوگ است؛ کسی که نه تنها از اشتباهاتش درس نمی‌گیرد، بلکه اصرار به تکرار آن‌ها دارد.

هنوز صحنه گل نخست ژاپن به ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ فراموشمان نشده که کنعانی‌زادگان به جای دنبال کردن توپ، به سمت داور برگشت و پشت کردن به بازی همان و پر پر شدن آرزوی میلیون‌ها هوادار تیم‌ملی همان.

شاید تصور کنید همه بازیکنانی که در آن صحنه دیدار ایران و ژاپن، بازی را رها کردند، تا آخر عمر حسرت آن اعتراض نابجا را بخورند و دیگر به این شکل به داور اعتراض نکنند اما این موضوع برای هرکدام از آن بازیکنان صدق کند، درباره کنعانی‌زادگان صدق نمی‌کند، چرا که مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در دقیقه ۳۷ بازی با فولاد پس از خطا روی شیمبا، همانند دیدار با ژاپن پشت به بازی کرد تا به کمک داور اعتراض کند؛ اتفاقی که باعث شد فولادی‌ها سریعا توسط پاتوسی بازی را آغاز کنند و یک موقعیت خوب گل‌زنی به دست بیاورند که اگر بی‌دقتی شیمبا نبود شاید پرسپولیس بازنده دیدار مقابل فولاد بود و فاصله‌اش با تیم‌های سپاهان و استقلال کم می‌شد.

احتمالا باید به کنعانی‌زادگان یادآوری شود که عمر فوتبالی‌اش در سطح اول ایران و آسیا – که چند سالش را هم به خاطر کل‌کل‌های بیهوده هدر داده – کوتاه است و قرار نیست که هر سال مدعی لیگ باشد و هر چهار سال یک بار هم به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برسد.

او باید اشتباهاتش را قبول کند و از آن‌ها درس بگیرد تا حداقل بازنده‌ای نادان به نظر نرسد.

البته تجربه نشان داده که چک "آقا کریم" هم روی او کارساز نبوده چه برسد به حرف ما!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد از قشم FR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    ترک عادت سخته متاسفانه مغرور و جوگیره این بازیکن و مطمین باشین باز هم ضربه میزند در تیم ملی و اینو بگم تیم ملی جای هر آدم کند ذهنی نیست مدافع باید باهوش باشه و تصمیم با داور هست در صحنه ها وظیفه بازیکن پیگیری مهاجم و توپ هست نه اعتراض فرض آینه برا مدافع باهوش که خطا نشده و آفساید نشده تا اینکه داور سوت بزنه.
  • مولر از برلین DE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    این همه در فوتبال ایران دهنکجی می شود . خبر ورزشی چرا امروز یاد کنعانی افتاده!!!!!!!!!!!!!!!! می خواهی محروم اش کنند!!!!!!!!!!!!!!! ولی کنفراس مجیدی از این واجب تره.... فوتبال ایران نابود کرده!!!!!!!!!
  • الدوچرخه چی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    از نظر من مقصر کنعانی نیست که هنوز درس عبرت از اون گل ژاپنیها نگرفته ودقیقا دربازی با فولاد هم همان کار را دوباره تکرار کرد !مقصر اون سرمربی وکادرفنی هستند که وقتی این کارها تکرار میشه بازم به بازیکن فرصت بازی میدن.اگه سرمربی یه چند صباحی بازیکن رو فقط به همین دلیل که بعداز هر خطا یا اوت یا هر نظره دیگری که داور اعلام کرد پشت به تیم حریف کرد وفقط ایستاد برای بحث کردن و توجیه واصلا یادش رفت که کجاست وبرای چی .نیمکت نشین کرد مطمئنا دیگه اون بازیکن یادش نمیره که نباید بازی رو ول کنه وفقط سر داور داد وبیداد کنه تا بهمین راحتی حریف بخواد از فرصت استفاده کنه و گل بزنه.این چندمین باره که بعد از بازی با ژاپن این بازیکن همون کارها رو تکرار میکنه وزحمات خودش رو بی ارزش. هر چند که کنعانی نسبت به اکثر مدافعین لیگ برتر بازیکن خوبیه اما این کلنجار رفتن وبحث و جدل کردن طولانی با داور وبیخیال بازی وحریف شدن هاش شده نقطه ضعف خودش وتیم.بازیکنی که کیسه کشا دارن بابت از دست دادنش بیشتر از عقده ی بی جامی وقهرمانی میسوزند !
  • رامین IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    از معانی و انتظاری داری واس من ک عادی بود چون همیشه داور با ایناس اینبارم رفته پیش داور گفته با مایی یا اونا حواست کجاست دقیقا همینو گفته ولی تو آسیا از این خبرا نیست طبق عادت اینجا فک میکنن همه جا داور باهاشونه.پرسپولیس تو هر بازی 12نفر بیرون بازی 13نفر بابا مسعی بابا داور +11=13
  • افروشه IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    دست ازسرش بر دارین بابا این آقا همینجوریه هرکسی ی جوری میخواد خودشو سرزبونا بندازه یکی با اخلاق ورزشی خوب یکی با غرور توخالی وشخصیت خانواده خودشو ب باد ببره ولش کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی