شهریار مغانلو می‌رسد و فیکس بازی می‌کند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهاجم بلند بالا و سرزن پرسپولیس در دیدار روز شنبه تیمش برابر آلومینیوم اراک در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت.

شهریار مغانلو که از ناحیه مُچ پا دچار مصدومیت شده بود با دستور یحیی گل محمدی و تلاش پزشکان پرسپولیس به بازی با آلومینیوم اراک رسید.

حالا گفته می‌شود این مهاجم بلند بالا و سرزن در دیدار روز شنبه و در غیاب عیسی آل کثیر در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفته و امید اصلی گلزنی سرخپوشان در استادیوم آزادی به شمار می‌رود. در حالی که یحیی گل محمدی در بازی مقابل فولاد باز هم به زوج عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو اعتماد کرده بود اما این دو بازیکن که هر دو مهاجمی با خصوصیات مشابه هستند نتوانستند تا زمانی که کنار هم در زمین بازی می‌کردند کاری از پیش ببرند.

نکته قابل مشاهده در بازی قبلی پرسپولیس برابر فولاد خوزستان، عدم توپ گیری زوج شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر بود. این زوج تهاجمی در محوطه جریمه زهردار و خطرناک هستند اما قابلیت گرفتن توپ و انتقال آن به نقطه مناسب به حملات تیم خود را به صورتی که بازیکنی مثل امیری و عالیشاه در یک سوم دفاعی حریف قادر به انجام آن هستند را ندارند. آنچه تا دقیقه ۶۰ بازی پرسپولیس و فولاد مشاهده کردیم، عدم توپ‌گیری دو مهاجم و دشواری رساندن توپ به محوطه جریمه فولاد از سوی بازیکنان پرسپولیس بود. اتفاقات بازی مقابل گل گهر باعث شده بود تا پرسپولیس از داشتن سرلک به عنوان هافبک دفاعی محروم باشد و با تعریف وظایف دفاعی برای ترابی و پهلوان تا حدودی قدرت تهاجمی‌اش را از دست داده بود، به نظر می‌رسد احتمالا یحیی باید متوجه شده باشد که در بازی‌های بزرگ و سنگین باید در مورد استفاده همزمان از عیسی و مغانلو تجدید نظر کند.

دو مهاجمی که چندان قادر به خلق موقعیت برای خود نیستند و باید به انتظار پاس‌های مناسب بمانند، همزمان در خط حمله پرسپولیس به کار گرفته می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود در بازی‌های مهم و دشوارتر، کمتر صاحب توپ شوند. در حالی که اگر یکی از این دو در نوک حمله قرار گیرد و بازیکن رونده و تکنیکی پشت سر آنها بازی کند، زهردارتر و موثرتر خواهند بود.

حالا شهریار مغانلو این فرصت را دارد که در بازی روز شنبه به عنوان مهاجم نوک پرسپولیس توانایی‌های خود را با گلزنی به آلومینیوم را نشان دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی