جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
۰ |
۵
شادی بازیکنان انگلیس پس از فینالیست شدن در یورو ۲۰۲۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از فینال جام‌جهانی ۱۹۶۶ تا امروز انگلیسی‌ها تلاش کردند که به یک فینال بزرگ ملی برسند و حالا می‌خواهند جام را در خانه نگه دارند.

فقط یک دیدار دیگر باقی مانده تا انگلیسی‌ها بتوانند جام را واقعاً به خانه بیاورند. سه‌شیر بعد از برتری ۲ بر یک مقابل دانمارک به صبر ۵۵ ساله مردمش برای فینالیست شدن در یک تورنمنت معتبر خاتمه داد و حالا در فینال یورو ۲۰۲۰ در ومبلی به مصاف ایتالیا خواهند رفت. آن‌ها حتی قبل از گرفتن جام هم خیلی سرخوش و خوش‌بین هستند و فکر می‌کنند جام را بالای سر خواهند برد.

اما آماری که از فینال جام‌جهانی ۱۹۶۶ مقابل آلمان و قهرمانی انگلیس در آن دوره تا به امروز برای سه‌شیر ثبت شده حاوی نکات جالبی است.

انگلیس تابه‌حال قهرمان جام ملت‌های اروپا نشده است. اولین و آخرین فینال بزرگ‌شان هم مقابل آلمان‌غربی در جام‌جهانی ۱۹۶۶ بود که ۴ بر ۲ بردند. سه‌شیر از آن زمان تابه‌حال ۶۰۴ گل زده و ۱۹۶ گل دریافت کرده است. ۱۴ مربی در این ۵۵ سال داشته‌اند که باسابقه‌ترین گرت ساوتگیت با ۴۵ بازی نشستن روی نیمکت انگلیس است. فقط یک مربی که سم الردایس بود رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی داشته و آن‌هم با یک بازی و برد مقابل اسلواکی بود.

انگلیس در این ۵۵ سال به ۵۲ کشور سفر کرده و بیش از ۱۴۰ هزار مایل در سفر بوده است. بیش از ۳۰۰ بازیکن از آن سال تا امروز پیراهن سفید سه‌شیر را برتن کرده‌اند. وین رونی با انجام ۷۴ بازی بیشترین بازی ملی را در این مدت داشته، اما بهترین آمارش با انگلیس حضور در یک‌چهارم نهایی تورنمنت‌ها بود.

لهستان بیش از هر تیم دیگری مقابل انگلیس قرار گرفته و در مجموع ۱۸ مرتبه با آن‌ها مصاف داده‌اند. در مقابل ایتالیا هم در ۷ بازی در مسابقات رسمی بازی کرده‌اند که ۴ بازی در تورنمنت‌های بزرگ بوده است. این آمار برای انگلیسی‌ها امیدوارکننده نیست، چرا که هر چهار بازی در تورنمنت‌ها را مقابل آتزوری باخته‌اند.

حالا انگلیسی‌ها امیدوار هستند تیم تحت هدایت گرت ساوتگیت که طلسم‌های بسیاری را در یورو ۲۰۲۰ شکسته، پس از ۵۵ سال جام را هم به خانه بیاورد.

آمار انگلیس در 55 سال گذشته


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی