نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
گلی که به پرسپولیس زدم را خودم نمی‌بینم!/ به استقلال برمی‌گردم/ علی دایی اسطوره من است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیروز قربانی، کاپیتان سابق استقلال درباره شکسته شدن رکورد علی دایی گفت: علی دایی همیشه برای ما اسطوره است و اسطوره هم باقی می ماند و این رکوردها هم یک روزی به هر حال شکسته می شوند. چقدر خوب است که شخصیت بزرگی مثل رونالدو رکورد آقای دایی را زد.

بدون شک یکی از خاطره‌انگیزترین دربی‌های تاریخ برای هواداران استقلال برتری ۳ بر ۲ این تیم مقابل رقیب سنتی در بازی برگشت لیگ چهارم است. بردی که با گل دقیقه ۹۴ پیروز قربانی به دست آمد و مداقع شماره ۲۰ استقلال نامش را برای همیشه در تاریخ این تیم جودانه کرد.

قربانی که روزگاری بازوبند کاپیتانی استقلال را هم به بازو می‌بست چند سالی می‌شود که کفش‌هایش را آویزان کرده و وارد دوره مربیگری شده است. او در چند مقطع هم در آستانه بازگشت به تیم سابقش بود اما هر بار به دلایلی این اتفاق رخ نداد. 

 شماره ۲۰ سابق استقلال خاطره‌بازی جالبی با چند عکس قدیمی داشت که در ادامه می‌خوانید:

گلی که به پرسپولیس زدم را خودم نمی‌بینم!/ به استقلال برمی‌گردم/ علی دایی اسطوره من است
دقیق خاطرم نیست که کدام بازی است ولی اگر اشتباه نکنم سال ۸۸ است که در پایان آن فصل قهرمان شدیم. کاپیتان استقلال شدن کار بسیار سخت و افتخاری بسیار بزرگ است. فکر می کنم من و دو، سه نفر دیگر بودیم که از جوانان استقلال شروع کردیم و به بازوبند تیم بزرگسالان رسیدیم اما یادم نمی آید که اولین بار در کدام بازی، بازوبند را بر بازو بستم. گاهی سر کاپیتانی در استقلال بحث و دعواهایی هم به وجود می آمد و یک مدت من هم درگیر این مسائل شدم. بالاخره یک سری ناهماهنگی ها گاهی ایجاد می شد اما این بازوبند آنقدری جذاب است که ارزش جنگیدن دارد. یادش بخیر!

گلی که به پرسپولیس زدم را خودم نمی‌بینم!/ به استقلال برمی‌گردم/ علی دایی اسطوره من است
این بازی تیم سایپا و تیم سردار بوکان در جام حذفی است که افتخار داشتم در کنار آقای دایی این عکس را بگیرم. من در دربی سال ۸۲ هم مقابل آقای دایی بازی کردم. همه فکر می کردند پرسپولیس به راحتی آن مسابقه را می برد چون تیم بزرگ و پر از بازیکنان مطرح بود اما خدا را شکر آن بازی را نه تنها که ما بردیم بلکه بنظرم یک سکوی پرتابی برای من و امیرحسین صادقی شد. در طول بازی هم با علی دایی برخورد داشتم که ایشان بسیار حرفه ای رفتار می کرد. علی دایی همیشه برای ما اسطوره است و اسطوره هم باقی می ماند و این رکوردها هم یک روزی به هر حال شکسته می شوند. چقدر خوب است که شخصیت بزرگی مثل رونالدو رکورد آقای دایی را زد.
گلی که به پرسپولیس زدم را خودم نمی‌بینم!/ به استقلال برمی‌گردم/ علی دایی اسطوره من است
این عکس برای دربی ۳-۲ است. قبل از این بازی حسی به من می گفت که گل می زنم و به سبو شهبازیان که هم اتاقی ام بود هم گفته بودم که گل می زنم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد. من اساسا فیلم بازی هایم را نگاه نمی کنم و چنین اخلاقی ندارم. این گل را هم نمی بینم. پسرم به سنی رسیده که فوتبال را دوست دارد و او گاهی در اینترنت سرچ می کند و به من نشان می دهد ولی این که خودم بشینم ببینم، نه چنین کاری نمی کنم. خوشحالی ام بعد از آن گل هم خیلی خودجوش و فی البداهه بود که بالا را نگاه می کردم و نشان می دادم. هیچ طرح و برنامه ای برایش نداشتم. بعد از آن گل در رختکن، امیر قلعه نویی در رختکن به من گفت که دعای مادرت بوده که این گل را زدی.
گلی که به پرسپولیس زدم را خودم نمی‌بینم!/ به استقلال برمی‌گردم/ علی دایی اسطوره من است
این عکس هم فکر کنم برای وقتی است که من و امیرحسین صادقی را باهم به یک روزنامه دعوت کرده بودند. اگر اشتباه نکنم روزنامه استقلال جوان بود. اینجا من از استقلال جدا شده بودم و یک اختلافی با امیرحسین پیدا کرده بودیم. فکر کنم یک حالت آشتی کنان بود. در حال حاضر ارتباط خاصی با امیرحسین ندارم. من از امیرحسین دو، سه سال زودتر و در سال ۱۳۷۹ به استقلال آمده بودم. امیرحسین و وحید طالب لو از سال ۱۳۸۱ به استقلال اضافه شدند ولی فیکس شدن و مطرح شدنمان در استقلال به صورت همزمان اتفاق افتاد. امیرحسین خیلی بچه خوبی است اما کلا بخاطر شرایط زندگی ارتباط زیادی با بازیکنان پیشین ندارم و صرفا با چند نفر در حد تماس تلفنی صحبت می کنم مثل محمد خرمگاه، مهدی هاشمی نسب، پرویز برومند، سهراب بختیاری زاده و سیروس دین محمدی. با علی منصوریان هم چند سالی است که سر یک قضیه ای باهم ارتباطی نداریم وگرنه علی مثل برادر من بوده و هنوز هم هست اما حدود سه سال است که ارتباط خاصی باهم نداریم. مسئله ما هم ربطی به سال ۱۳۸۶ و برکناری ناصرخان ندارد. ما خواهان ماندن ناصرخان بودیم اما برکناری ایشان، تصمیم اشتباه مدیریتی آقای فتح الله زاده بود. ما با ناصرخان خیلی بهتر می توانستیم نتیجه بگیریم. با فرهاد مجیدی هم یک جلسه ای داشتیم که ایشان به من پیشنهاد داد برای دستیاری. اما من نپذیرفتم. رابطه مان در همین حد بوده. من یک سری اهداف برای خودم در نظر گرفته بودم که با توجه به آن ها، حس کردم که نمی توانم فعلا به استقلال کمک کنم. البته که اگر لیاقتش را داشته باشم، حتما یک روز به استقلال برمی گردم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجي IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    اينم از اين. اسطوره اش يه پرسپوليسيه!
    • دریکوند IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      البته آقای دایی طبق گفته خودش استقلالیه
    • باحقارت لُنگی ام IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      علی کریمی و علی دایی و بیرانوند و عابدزاده استقلالی تیر هستن..چون پول و قدرت مافیایی دست لنگ حقیره از سر ناچاری رفتن به این تیم ناپاک..
    • کارلوس US ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      علی دایی متعلق به همه ی مردم ایرانه نه فقط پرسپولیییییس لیس
    • رضا IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      جناب حقارت خوب چرا با قلعه نویی رییس مافیا کار نکردند. استقلال 3 تا قهرمانی در لیگ برتر داره که فقط با امیر مافیا بوده حتی مدیر عامل سابق استقلال یه جا گفته سومی مرفاوی با ارزش تر از قهرمانی قلعه نویی بود.حقارت و عقده خود را با حرف های یه من صد غاز خالی نکنید.
    • کیسه کشا کتک خور فرودگاه IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      بنده به عنوان طرفدار سرسخت تیم بزرگ پرسپولیس از آقای امیرحسین صادقی خیلی خوشم میاد تنها کسی از تیم رقیب که اینقدر منصفانه به فوتبال داخلی نظر داره زنده باد آدم منطقی .... تاکتیک بی بدیل کینگ شاه فرهاد بهترین مربی جهاننننننن دایوینگ
    • کیسه کشا کتک خور فرودگاه IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      با عرض معذرت منظورم پیروز خان قربانی بود نه مرحوم امیرحسین صادقی آدم بی دانش که فقط علمش اینه که برای مطرح شدن به پرسپولیس تهمت بزنه خدا ازش نگذره
  • ممد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    این خرس قطبیه یا ادم
  • ناشناس IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    بخدا قسم استقلال چنین آدم های دانش آموخته را کم داره پسری باشخصبیت بالا ...امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق باشی
    • س IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      استقلال یا پرسپولیس ؟!
  • میثم IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    امثال پیروز قربانی در استقلال کم هستند این سالها کم ندیدیم بازیکنان سابق و مربیان فعلی که یک شبه میخواهند راه ۱۰۰ ساله رو طی کنند و با زد و بند و توسل به شانس و بدون سابقه مربیگری میخواهند سرمربی تیم استقلال شوند و وقتی هم نمیتوانند موفق شوند یا توسط هوادار پس زده میشوند به منتقدین سرمربی فعلی تبدیل میشوند. پیروز اما جز این دسته نیست او به درستی در حال طی کردن مراحل پیشرفت پله به پله است و اگر در همین مسیر بماند قطعا به موفقیت خواهد رسید و یک روزی در استقلال مربیگری خواهد کرد و با تیمش به موفقیت‌های بزرگی هم خواهد رسید برایتان آرزوی موفقیت داریم جناب پیروز قربانی از طرف یه پرسپولیسی
    • جام های اسنپی لُنگ IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      اتفاقا ایشان خیلی با مجیدی هم سو و هم نظر هستن.. امثال شما پیروزی چی ها تا یکی ازتون تعریف میکنه دور بر می دارید..در صورتی که که همین آقا به وضعیت نابسامان مدیریتی استقلال و اینکه وزارت ورزش و دولت مردان بین دو تیم عدالت رو برقرار نمیکنن اعتراض کرده بود..
  • لنگی سوز IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    متاسفانه فعلا وزارت ورزش تمام تلاشش کمک به تیم هیئت داوران هست و از بردهای داوری پیداست اخه مگه میشه چندبازی پشت سرهم داور صحنه پنالتی نبینه بازی با سپاهان؛استقلال؛گلگهر امسال لنگ داره اخرین تلاشش میکنه به امید روزی با تمام تیم ها به عدالت برخورد بشه و بخاطر 9سال بدون جام بودن تیمی بیخودی پشت سرهم قهرمانش نکنن
  • آرش IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    من استقلالی قربانی ودایی رو دوست دارم
  • صابر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    زنده باددایی عشق منی دایی جان
  • اس اسی 4444 IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    پیروز هیچوقت یه سرمربی خوب نمیشه راه و منش مربیان بزرگ دنیا رو اگر ببینید هیچ کدام گنده گو و منم منم نبودند کمتر حرف میزدند و بیشتر کار میکردند کار مستمر و متوالی نه اینکه هر روز در یک تیم باشی
  • سحر IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    من خیلی از آقای پیروز قربانی خوشم میاد، به خدا خیلی آقاست به چشم برادری خیلی دوسش دارم. موفق باشی سالار
  • حسن مهدوی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    باسلام و درود،بنده ایرانی وعاشق پرسپولیس هستم اما آقای قربانی از معدود استقلالی های هستند که دارای فرهنگ و اصالت ایرانی ند .
  • امیر IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    اون افرادی هست که میگن نمیدونم به این خاطر ستاره های ایرانی اول استقلال بودن بعدا رفتم پرسپولیس دلیلش پول نبوده عمو جون دلیلش اینه که استقلال نتونست از این ستاره ها استفاده کنه ولی پرسپولیس تونست الان نیاد بگید چون یکی مثل علی دایی گل اسطوره است استقلال بوده در اصل پرسپولیسی و افتخارش برای همه مردم است وسلام.
  • Sasha US ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    فقط یک جمله خطاب به همه: استقلال پایگاه خردمندان
  • حسین IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    این چه ادعایی و غرضی است که میگن طرف استقلالی یا پرسپولیسی بوده به خاطر پول رفته تیم مقابل؟
  • بهمن حسین پور IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    تنها تیم حرفه ای ایران پرسپولیس است بقیه نه حرفه ای ان ونه مردمی
  • MR IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    علی دایی اسطوره فوتبال جهان✌✌
  • داریوش IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    علی دایی بی ارزش ترین گلهای ملی را زده.حتی یک گل سرنوشت ساز برای تیم ملی نزده که در نتیجه تاثیر داشته باشد.مهمترین گل دایی،گل مساوی به کویت بود
    • بهروز GB ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      معلومه که ازفوتبال هیچی سردرنمیاری .متاسفم
    • پرسپولیس قهرمان IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      فوتبال نگاه میکنی اصلا؟ کلا مردم ما همیجورن و غریبه پرست هستن.ی خارجی بگوزه میگن به به چ صدای دلنوازی چ بوی خوشی ولی ی ایرانی ی اختراعی داشته باشه یا افتخار جهانی کسب کنه میگن کار خاصی نکرده ک فلان فرد خارجی بهترشو انجام داده...کلا وقتی میگن کشور پیشرفته و کشور درحال توسعه و کشور عقب افتاده،برمیگرده ب همین تفکر و ذهنیت مردم اون کشور.کل دنیا از علی دایی تعریف و تمجید میکنن بعد ملت خودمون میگن مگ چکار کرده ب تیمای اسیایی گل زده..اولا چرا کسی دیگ از ایران نتونسته همین رکورد رو بزنه دوما مگ رونالدو ک با بهترین امکانات و تجهیزات و در ارامش کامل تو بهترین شرایط تمرین و بازی میکنه چنتا گل ب تیمای سطح اول اروپا زده تو همین یورو پنج تا زد سه تاش پنالتی بود دوتای دیگم تو موقعیت صددرصدی بهش توپ رسوندن سوما اگ علی دایی ب تیمای اسیایی گل زده اینم بگین ک امکانات و کادر فنی و غیره تیم ملی ایران بزور در حد همین اسیا بوده همیشه
  • سعید IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    به عنوان یک پرسپولیسی، باید بگم که پیروز قربانی ادم با شخصیتیه، و از تحلیل هاش معلومه میتونه مربی خوبی برا استقلال باشه، ولی چون ادم باشخصیتیه، نمیتونه بره استقلال، چون استقلال حال حاضر جای افراد هوچی گر و بی شخصیته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی