نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
 سرمربی استقلال در رختکن به شاگردانش چه می‌گوید؟/ معجزه استقلال در نیمه دوم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در میان مربیانی که نیمه دوم و البته به تبع آن همه مسابقه را به استقلال واگذار کرده‌اند، اسامی سرشناسی دیده می‌شوند. جواد نکونام،  فیروز کریمی و مهدی رحمتی از جمله سرمربیان مطرح و مشهور لیگ برتری هستند که طی هفته‌های گذشته در نیمه مربیان مقهور اندیشه‌های تاکتیکی کادر فنی آبی‌پوشان تهرانی شده‌اند.

مهدی همدانی؛ استقلال با پیروزی مقابل سایپا عنوان سومی خود در رقابت‌های لیگ برتر را قطعی ‌کرد و حالا در این اندیشه قرار دارد که با استفاده از لغزش احتمالی سپاهان، همانند فصل گذشته در رتبه دوم قرار بگیرد (استقلالی‌ها به لحاظ ریاضی همچنان حتی بخت قهرمانی در این فصل را نیز دارند ولی از نگاه  فوتبالی احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار کم است) یکی از اتفاقات مهمی که پس از روی کار آمدن فرهاد مجیدی در جمع آبی‌پوشان رخ داد، افزایش پیروزی‌های این تیم با استفاده از تغییر نتایج در نیمه دوم مسابقات بوده است. مسئله‌ای که نشان می‌دهد فرهاد مجیدی توانسته از فرصت نیمه مربیان به شکل مطلوبی برای موفقیت مردان خود استفاده کند. اتفاقی که تداوم وقوع آن در هفته‌های باقی‌مانده لیگ برتر و البته جام حذفی قطعاً باعث بهتر شدن شرایط آبی‌پوشان خواهد شد .

پیروزی‌های شش‌گانه

مجیدی از اسفندماه سال گذشته دوباره سرمربی استقلال شد و زمانی روی کارآمد که این تیم در کوران رقابت‌های لیگ برتر قرار داشت و جام حذفی نیز برای این تیم در شرف آغاز  بود. اگر از پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا بگذریم و صرفاً مسابقات داخلی را مدنظر قرار بدهیم، استقلال تا اینجای کار از زمان روی کار آمدن فرهاد مجیدی، شش مسابقه را با استفاده از برتری در نیمه دوم به سود خود تمام کرده و همین مسئله نشان می‌دهد فرهاد مجیدی در بین دو نیمه توانسته تا حد قابل قبولی انگیزه شاگردانش را بالا برده و تدابیر تاکتیکی مناسبی برای برتری در نیمه‌های دوم اتخاذ کند. فولاد خوزستان اولین تیمی بود که اسفند ماه پارسال در این دام استقلال افتاد و پس از آن نیز صنعت نفت آبادان، شهر خودرو، تراکتور، سایپا و البته ذوب‌آهن (جام حذفی) تیم‌های دیگری بوده‌اند که در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی، نیمه مربیان  و در نهایت کل مسابقه را به او واگذار کرده اند.

ناکامان سرشناس

در میان مربیانی که نیمه دوم و البته به تبع آن همه مسابقه را به استقلال واگذار کرده‌اند، اسامی سرشناسی دیده می‌شوند که هر کدامشان در فوتبال ایران اعتبار و افتخارات ویژه‌ای دارند. جواد نکونام،  فیروز کریمی و مهدی رحمتی از جمله سرمربیان مطرح و مشهور لیگ برتری هستند که طی هفته‌های گذشته در نیمه مربیان مقهور اندیشه‌های تاکتیکی کادر فنی آبی‌پوشان تهرانی شده‌اند. جالب اینجاست که همه این نفرات سابقه حضور در استقلال تحت عناوین مختلف را نیز یدک می‌کشند.

پیروزی‌های نیمه اولی

در کنار مواردی که برشمردیم، استقلال پیروزی‌هایی هم با مجیدی  به دست آورده که همه چیز در همان نیمه اول به پایان رسیده است. آبی‌ها اواخر اسفندماه سال گذشته در حالی ماشین‌سازی را شکست دادند که کار میزبان در همان نیمه اول تمام شد. این اتفاق کمتر از یک ماه قبل در مورد گل گهر سیرجان نیز رخ داد و شاگردان امیر قلعه‌نویی در وقت اول مسابقه دو گل از استقلال پذیرا شدند و تکلیف یکسره شد.

شکست‌های تلخ

البته نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که استقلال دو شکست بسیار تلخ داشته که سرمربی آبی‌پوشان در هر دوی آنها نیمه مربیان را واگذار کرده است. بدون شک ناکامی مقابل پرسپولیس در دربی برگشت مهم‌ترین شکست این فصل فرهاد مجیدی تلقی می‌شود و اتفاقاً گل سرخ‌پوشان در نیمه دوم به ثمر رسید تا مجیدی نیمه مربیان را به یحیی گل محمدی واگذار کند. به این مورد باید شکست دو - صفر مقابل ذوب‌آهن در چارچوب لیگ برتر را هم اضافه کرد که سبزپوشان اصفهانی در اوایل نیمه اول دروازه استقلال را گشودند و گل دوم خود را نیز در نیمه دوم زدند تا مجیدی قافیه نیمه مربیان و کل مسابقه را به مجتبی حسینی در ورزشگاه آزادی ببازد. شکست‌هایی که اگر استقلال آنها را پذیرا نمی‌شد، شاید سرنوشت قهرمان این فصل به گونه دیگری رقم می‌خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عمو IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    دربی رفت و برگشت که شاهکار بازیکن پرسپولیس بود که دروازه را دقیقه 10 و 4 نجات داد. همونکه سوت داشت. باید ببرنش آسیا تا اونجام جام بگیرن :)))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی