توکیو فرصتی برای درخشش ملکه ایرانی/ بررسی گروه ششم مسابقات بدمینتون المپیک
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

المپیک توکیو برای بدمینتون ایران یک اتفاق به یاد ماندنی خواهد بود گروهی مناسب که می توان نام بدمینتون ایران را در جهان برای بار دیگر درخشان کرد.

در بدمینتون هیچ چیز قابل پیش بینی نیست بارها بازیکنان نام آوری بودند که از صحنه مسابقات جهانی حذف شدند و چهره هایی ستاره شدند که کسی حتی باورشان نداشت. در گروه جی المپیک یا همان ششم نماینده کشورمان به حریفانی از چین و مالدیو خورده است که باید قبول کرد قرعه مناسبی نصیب کشورمان شده است.
اما با توجه به مصدومیت ملکه بدمینتون ایران کمی کار دشوار است رقیب چینی که شماره ۹ جهان است کمی برتر از شماره اش نشان می دهد و بسیار در سطح بالایی است اما حریف مالدیوی  حریف تازه کار و پر اشتباهی است که می تواند زنگ تفریح این گروه باشد.

چپ دست پر اشتباه

جیاو بازیکن درجه یک چینی است که در هر تورنمنت درخشان تر از قبل ظاهر می شود و هر بار با تغییر چشمگیری نسبت به  قبل بروز می کند و هنرش را به رخ می کشد. ستاره چینی ها نقاط مثبت ویژه ای دارد او با داشتن فیزیک مناسب و کم کردن وزن بسیار سبک بال تر از قبل بازی می کند. داشتن دستان قدرتمند اسمش های جیاو را بسیار مرگبار می سازد و کمتر کسی توان دفاع کردن در مقابل ضربات سهمگین این بازیکن را دارد. در بازی اینتانون مقابل جیاو در سال ۲۰۱۹ شاهد رد و بدل شدن ضربات متعدد اسمش در مرکز و اطراف زمین بودیم که در بسیاری از دفعات اینتانون نتوانست کاری از پیش ببرد.

نقطه قوت دیگر ستاره چینی ها نت کیل های ترسناک اوست که نشان دهنده بی رحمی او در بازی است و هیچ جای مماشاتی نمی گذارد. برای جیاو فرقی نمی کند که چقدر حریف قدرتمند یا ضعیف است فقط منتظر است تا زخم کاری را جایی در بازی به او بزند. دیگر توانایی بی نظیر شاتلر چینی ها زدن تاس های بلند به دفعات در بازی است که حریف را بسیار خسته می کند و در نتیجه بسیار فرسوده و عصبی می کند. دواندن حریف اصلی ترین شگرد المپین چینی هاست اینقدر در این کار مهارت دارد که حریف هر کسی باشد حتی یاماگوچی ژاپنی تسلیم بازی او می شود.جیاو عاشق از بین بردن حریف در بازی است و انگار لذت بازی کردنش در خرد شدن حریف در زمین است. اما ستاره چینی ها نقاط ضعفی هم دارد او را شماره ۹ جهان ساخته است. اول اینکه در تشخیص تاس ها حریف پر اشتباه نشان می دهد و بارها در تشخیص درست و غلط محل اصابت شاتل اشتباه کرده است و در بازی ۲۰۱۹ اینتانون به خوبی این حربه را استفاده کرد و عرصه را برای ستاره چینی تنگ کرد.

نقطه ضعف دیگر در نت اسکیل این بازیکن است بسیار عجیب است که بازیکنی در این سطح بازی می کند و استعداد خوبی در بازی لب تور ندارد و بیننده در چند شاتل رد و بدل شده روی تور به خوبی ضعف او را این امر متوجه می شود.جیاو تنها توانایی رد کردن شاتل را دارد انهم به شکل مستقیم که این امر برای حریف یک هدیه ارزشمند محسوب می شود. اگر حریف یک دراپ زن حرفه ای باشد و دراپ های کم عمق را به زمین جیاو بزند ستاره چینی به شدت به مشکل بر می خورد. نکته بعدی در افتادن ریتم بازی او در گیم دوم و سو است، خستگی به شدت در بازی اش مشهود است و کسی که حریف را تا مرز نابودی فیزیکی می برد خودش در این دام می افتد.

مالدیوی خوش شانس در گروه مرگ 

فاطیما عبد الرزاق بازیکن تیم ملی مالدیو شاید هرگز انتظار حضور در المپیک را نداشت و در گروهی افتاد که هیچ شانسی برایش متحمل نیست.بازیکن مالدیوی در هیچ نقطه ای نکته مثبتی ندارد و در تمام شرایط در حد یک بازیکن معمولی است. در بازی های مختلف داخلی و خارجی اینقدر سطح فاطیما ضعیف است که حریفان نصف انرژی خود را برای بازی برای او نمی گذراند. در بازی های ستاره مالدیوی بدترین خطای ممکن زدن سرویس های پر استرس و ضعیف است که برای یک بازیکن ملی این امر چیز عجیبی است. احتمال این امر در توکیو می رود که داوران سرویس بارهای خطای او را بگیرند. خبری از اسمش و تاس ها هدفمند در بازی او دیده نمی شود و انگار بدمینتون برای او در بازی های پارکی خلاصه می شود و حتی نزدیک به یک بازیکن ملی هم دیده نمی شود. 

ثریا آقایی بازیکن و ستاره بدمینتون ایران در گروه جی مسابقات قرار دارد و با تحلیل بازی حریفان می تواند درخشش مناسبی در المپیک داشته باشد. انتظار پیروزی در مقابل ستاره چینی ها بیشتر شبیه یک خیال است اما هیچ چیز در بدمینتون قابل پیش بینی نیست و چه بزرگانی که در در صحنه های بین المللی حذف شدند.اما پیروزی در مقابل حریف مالدیوی امری باور پذیر تر است بازیکنی که در مقابل توانایی ستاره تیم ملی حرفی برای گفتن ندارد. اما یک چیز را نباید فراموش کرد و آنهم این نکته است که المپیک محلی برای دیده شدن ستارگان نوظهور است و بازیکنان در این سطح تمام توانایی خود را به کار می بندند و باید پذیرفت که هیچ حریفی برای باختن پا به عرصه المپیک نمی گذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی