جورجو کیلینی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جورجو کیلینی مدافع تیم ملی ایتالیا اعتراف می کند که پیش از زدن ضربه پنالتی بوکایو ساکا، او را با کلمه جادویی که ریشه تاریخی دارد، نفرین کرده است!

چند روز از قهرمانی تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ می‌گذرد و آتزوری پس از اینکه در ضربات پنالتی از سد انگلیس گذشت، توانست جام قهرمانی را از ومبلی به رم بیاورد.

شاگردان مانچینی در این دیدار سخت و پراسترس، از سد میزبان عبور کردند ولی همچنان حواشی مربوط به این بازی به تیتر یک اخبار تبدیل می‌شود که در جدیدترین و عجیب‌ترین خبر مربوط به دیدار فینال، جورجو کیلینی کاپیتان ایتالیا اعتراف کرده است که بوکایو ساکا را قبل از زدن پنالتی‌اش نفرین کرده است.

در زمان ضربات پنالتی، ایتالیا می‌توانست با گل کردن پنالتی جورجینیو قهرمانی خود را قطعی کند ولی جردن پیکفورد ضربه او را مهار کرد تا انگلیس همچنان شانس‌هایش را زنده نگه دارد. بوکایو ساکای جوان پشت پنالتی پنجم تیمش قرار گرفت و با گل کردن آن، می‌توانست همه چیز را برابر کند اما جیجی دوناروما ضربه ساکا را مهار کرد تا آتزوری عنوان قهرمانی را کسب کند.

اما جورجو کیلینی مدافع و کاپیتان ایتالیا اعتراف کرد که قبل از اینکه ستاره انگلیس پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد، او را نفرین کرده است. مرور تصاویر آهسته پیش از اینکه دوناروما پنالتی ساکا را مهار کند، نشان می‌دهد که کیلینی عبارت «کویریکوچو» را به زبان می‌آورد.

فینال یورو 2020

کویریکوچو اصطلاحی است که از آمریکای جنوبی نشات گرفته و داستان چگونگی پیدایش آن بسیار عجیب و غریب است. این کلمه نام خود را از یکی از هواداران باشگاه آرژانتین استودیانتس در دهه ۱۹۸۰ گرفته است. خوان کارلوس کویریکوچو هواداری که با حضورش در تمرینات تیم مورد علاقه‌اش، اتفاقات عجیب و غریبی را رقم می‌زد!

داستان از این قرار است که هر زمانی کویریکوچو در تمرینات استودیانتس حضور پیدا کرد، یکی از اعضای تیم دچار آسیب دیدگی می‌شد! پس از اینکه مسئولین استودیانتس به این مسئله پی بردند، کارلوس بیلاردو مربی آن زمان استودیانتس تصمیم گرفت از کویریکوچو بخواهد در تمرینات تیم‌های رقیب شرکت کند تا نفرین او، دامن رقبای تیم مورد علاقه‌اش را بگیرد! شاید عجیب و غیرقابل باور به نظر برسد ولی این حربه جواب داد و استودیانتس در آن فصل تنها در یک بازی شکست خورد که کویریکوچو نتوانسته بود بر سر تمرین تیم رقیب حضور پیدا کند! آنها حتی در پایان آن فصل نیز عنوان قهرمانی لیگ آرژانتین را نیز از آن خود کردند. عجیب است، درست نیست؟

بیلاردو یک بار در این خصوص صحبت‌هایی را مطرح کرد. او اظهار داشت: کویریکوچو بچه‌ای از شهر لاپلاتا بود که همیشه با ما بود و از آن سال که قهرمان شدیم (در سال ۱۹۸۲)، او را به عنوان طلسم خود پذیرفتیم.  او بچه خوبی بود اما بعد دیگر او را ندیدم. آخرین باری که در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ مربیگری استودیانتس را بر عهده داشتم، به دنبال او گشتم تا او را پیدا کنم. اما کسی سراغی از او نداشت.

افسانه کویریکوچو از آن زمان در سراسر دنیای فوتبال گسترش یافته است. بازیکنان وقتی می‌خواهند حریفان خود را نفرین کنند این کلمه را به طور معمول استفاده می‌کنند. کلمه‌ای که گویا جورجو کیلینی آن را به زبان آورده و پس از آن، ساکا نیز پنالتی خود را از دست داده است.

این همان لحظه‌ای است که کیلینی اعتراف کرد کلمه کویریکوچو را به زبان آورده است. ساکا ثانیه‌هایی بعد، پنالتی خود را از دست داد و ایتالیا عنوان قهرمانی اروپا را از آن خود کرد. عجیب است!

فینال یورو 2020

بیشتر بخوانید:

پس از اینکه ویدیویی از کیلینی در فضای مجازی منتشر شد که عبارت کویریکوچو را به زبان می آورد، شبکه ESPN آرژانتین تصمیم گرفت که از کاپیتان تیم ملی ایتالیا بپرسد که آیا او در فینال یورو ۲۰۲۰ از این کلمه "نفرین کننده" استفاده کرده است یا خیر. 

نکته جالب اینجاست که کیلینی نیز با صداقت تمام این مسئله را تأیید کرد. او به کریستیانو خبرنگار ESPN گفت: درست است کریستیانو! من همه چیز را تأیید می کنم. کویریکوچو!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر اس اسی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    چه شبی بود دیشب. همچو ایتالیای آبی پوش .آبی های تهران نیز لنگ را سوراخ کردند. کویریکوچی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی