لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیونل مسی سرانجام حاضر به تمدید قرارداد با بارسلونا شده و آنطور که پیداست مشکل اصلی او رقابت بر سر جام‌ها و حقوق معوقه بوده، نه حقوقش در قرارداد جدید.

در روزهای آتی خبر مهمی در فوتبال اروپا خواهیم شنید: «لیونل مسی کاپیتان بارسلونا قراردادش را تمدید کرد.» حالا همه اطمینان پیدا کرده‌اند که لئو با باشگاه به توافق رسیده و برای ۵ سال دیگر هم در نوکمپ او را خواهیم دید.

طبق ادعای بسیاری از رسانه‌ها، مسی همچنین برای کاهش حقوقش هم با باشگاه به توافق رسیده است و این نشان می‌دهد دغدغه او پول نیست و می‌خواهد همراه بارسلونا در آخرین سال‌های دوران فوتبالش موفق باشد. البته نکته مهم دیگر در قرارداد مسی بند آزادسازی ۳۵۰ میلیون یورویی است، بندی که باعث می‌شود باشگاهی در این سن دیگر برای خریدش اقدام نکند.

دستیابی به توافق در برخی از بندهای قرارداد مسی کمی دشوار بود و روند آن هم طولانی شد، اما در برخی از بندها خیلی سریع توافق حاصل شد. نشریه «مارکا» بندهای مورد بحث در قرارداد مسی با بارسلونا را بررسی کرده است.

کاهش حقوق

مسی نیمی از حقوقی که در قرارداد قبلی‌اش قید شده بود را در قرارداد جدید به‌دست خواهد آورد. هیچ مشکلی در این بین نبوده و بحثی هم صورت نگرفته، چرا که لئو شرایط باشگاه را در وضعیت حساس کنونی می‌دانسته و بلافاصله هم پیشنهاد باشگاه را پذیرفته است. او همیشه اصرار داشته که پول مانعی برای این معامله نیست. پولی که قرار بود به مسی پرداخت شود حالا آزاد شده و باشگاه بارسلونا می‌تواند برای پیشرفت تیم در فصل جدید از آن استفاده کند.

مدت قرارداد

این بند از قرارداد کمی پیچیده‌تر بود و سرانجام مسی برای تمدید ۵ ساله قراردادش توافق کرد. در ماه‌های اخیر پیشنهادهای بسیاری توسط باشگاه ارائه شده بود و حتی حرف از قرارداد ۱۰ ساله هم شد. قراردادهای ۲ و یک ساله هم روی میز بودند که همگی رد شدند. حالا باید دید فوق‌ستاره آرژانتینی تمامی ۵ سال از قرارداد جدیدش را می‌ماند یا این که بعد از ۲ فصل راهی لیگ MLS آمریکا خواهد شد.

مالیات

این مشکل برای مسی غیرقابل بحث بود. لئو می‌خواست کاملاً مطمئن باشد که هرگونه پرداخت توافق شده بالاتر از حد مجاز و قانونی است. به همین دلیل باشگاه بارسلونا برای اطمینان از قانونی بودن آن با مقامات مالیاتی همکاری نزدیکی داشته و پس از آن چراغ‌سبز را از کاپیتان گفته است. در سالیان اخیر مشکلات با اداره مالیات ستاره‌های فوتبال را در اسپانیا دچار دردسر کرده است.

نقش اسپانسرها

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا می‌خواست این معامله در سریع‌ترین فرصت انجام شود و این درخواست او فقط به دلایل ورزشی نبود. اسپانسرهای مختلفی انتظار تمدید قرارداد مسی را می‌کشیدند. داشتن بهترین بازیکن جهان در تیم به طور طبیعی در تصمیمات حامیان مالی باشگاه هم تأثیر می‌گذارد و برخی از آن‌ها هم برای ادامه همکاری منتظر تصمیم مسی بودند. یکی از این شرکت‌هایی که شرایط مسی را دنبال می‌کرد، شرکت ژاپنی «راکوتن» بود. برخی از اسپانسرها هم در حال مذاکره برای معاملات جدید بودند و می‌خواستند اولین سرمایه‌گذاری‌شان را در باشگاه بارسلونا انجام دهند، اما یک شرط مهم داشتند و آن‌هم ماندن لیونل مسی بود.

پرداخت معوقه‌ها

این هم یکی از مسائل پیچیده‌ای بود که به اداره مالیات هم مربوط می‌شد. تقریباً ۸۰ میلیون یورو باشگاه بارسلونا به لیونل مسی بدهی دارد که مربوط به پرداخت حقوق‌های فصول پیش می‌شود. یکی از پیچیده‌ترین موضوعات پیرامون نحوه پرداخت این معوقه‌ها می‌شد و به‌دلیل این که پای مبلغ زیادی در میان بود، کمی مشکل بزرگ شد. با این حال طرفین در نهایت به نحوی بر سر این پول هم به توافق رسیدند.

پروژه ورزشی

این یکی از مهم‌ترین سؤالاتی بود که در ذهن مسی نقش بست. فوق‌ستاره آرژانتینی می‌خواست در بارسلونا بماند، اما تنها شرط او، این بود که تیم به شکلی بسته شود که در کورس قهرمانی برای همه جام‌ها باشد. او از وضعیت مالی باشگاه و تأثیر پاندمی ویروس کرونا بر مسائل مالی آگاه بود و می‌دانست چه تأثیری این مشکلات گذاشته. با این حال باشگاه با کاهش حقوق خود مسی حالا می‌تواند برای ستاره‌های دیگری هزینه کند. مسی وقتی دید باشگاه بارسلونا خیلی سریع بازیکنانی مثل اریک گارسیا، ممفیس دپای و سرخیو آگوئرو را به خدمت گرفت، مطمئن شد که اینجا هنوز کارهایی برای انجام دادن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ب IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    ینی واقعا از ته دل خوشحال شدم
  • فاطمه IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    یه نکته ی دیگه هم گه باعث شد مسی با نصف حقوق بیاد اینه که تا پنج سال دیگه مسی بالای چهل سال میشه و به خاطر عملکرد طبیعی بدن که ضعیف تر میشه و اینکه مسی مهاجمه بودن تو لیگ هایی مثل لالیگا خیلی سخت میشه . اینجوری خیالش راحته که تا پنج سال دیگه حداقل میتونه تو یه لیگ و یه تیم رده بالا بازی کنه .
    • محمد FR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      دقیقا و خیالشم راحته ک تا پنج سال دیگه ی پول گنده ای داره چون فوقش تا دوسال دیگه مسی می‌تونه درست بازی کنه
    • Nsr IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      #محمد پول گنده؟ اول ببین مبلغ قراردادش چقدره، بعد بگو پول گنده. در ضمن مسی اگه میخواست، میتونست دو سال دیگه که سطحش پایین اومد بره به کشور های عربی یا چینی (مث ژاوی و اینستا). اونجا حتی میتونه دو برابر این مبلغ قرارداد رو بگیره. مسی به بارسا تعصب داره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی