نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
حسین حسینی؛ پرسپولیس - استقلال (دربی تهران - جام حذفی)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیش از حسین حسینی که در دو دربی با گرفتن پنالتی باعث صعود استقلال شد، سنگربانان دیگری هم در ضیافت پنالتی‌ها درخشان ظاهر شده بودند.

جدال استقلال و پرسپولیس در پایان وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد تا همچون مسابقه شهریور پارسال دو تیم در جام حذفی، تکلیف تیم برنده در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود. در این برهه فوق‌العاده حساس بود که حسین حسینی دقیقاً مانند دربی حذفی تابستان سال گذشته به کمک استقلال آمد و با مهار یک ضربه فوق‌العاده حساس، نقش بسزایی در برتری آبی‌پوشان پایتخت ایفا کرد. به بهانه دو پنالتی ارزشمندی که حسینی در دربی ها برای استقلال مهار کرده ،بد نیست نگاهی به عملکرد سنگربانان استقلال و پنالتی‌های فوق‌العاده مهمی که برای این تیم در دیدارهای حساس مهار کرده‌اند ، بیندازیم:

عابدزاده و نیمه نهایی جام حذفی

تقابل استقلال و پاس در نیمه نهایی جام حذفی سال ۶۹ به ضربات پنالتی کشیده شد تا آبی‌ها به لطف یک ضرب و مهار شده توسط احمدرضا عابدزاده و خراب شدن دو پنالتی دیگر پاسی‌ها راهی جدال نهایی شوند. عابدزاده پنالتی اول پاس را گرفت و دو ضربه دیگر آنها نیز به هدر رفت تا در نهایت استقلال با نتیجه ۳ بر صفر در ضیافت پنالتی‌ها برنده شده و حریف ملوان بندر انزلی در جدال نهایی شود. اتفاقاً آن مسابقه هم به پنالتی کشیده شد ولی عابدزاده آنجا موفق نبود و در نهایت ملوان جام را از ورزشگاه آزادی به گیلان برد.

هنرنمایی‌های طالب‌لو

وحید طالب‌لو در فوتبال ایران به عنوان یک دروازه‌بان پنالتی گیر شناخته می‌شد. سنگربانی که بهار سال ۸۶ در جریان دربی پایتخت یک ضربه پنالتی را مهار کرد و مانع از برتری پرسپولیس شد و البته بهار سال ۸۷ نیز با پنالتی‌هایی که مقابل راه آهن در جام حذفی لیگ گرفت، نقش فوق‌العاده مهمی در به فینال رسیدند و قهرمانی استقلال ایفا کرد. طالب‌لو در جام جهانی ۲۰۰۶ هم تحت عنوان سنگربان سوم ایران حضور یافت.

کمک بزرگ رحمتی

استقلال اسفندماه سال ۹۰ به فینال جام حذفی رسید و در شیراز به مصاف شاهین بوشهر رفت. مسابقه در پایان وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی صفر - صفر تمام شد اما آبی‌پوشان در ضیافت پنالتی‌ها با کمک رحمتی توانستند شاگردان حمید درخشان را با نتیجه چهار - یک شکست بدهند تا پرویز مظلومی تنها جان خود با استقلال تحت عنوان سرمربی را به دست آورد.

درخشش محمدی در عربستان

در کنار بازی‌های داخلی، نباید پنالتی ارزشمندی که محمد محمدی در لیگ قهرمانان آسیا مهار کرد را نیز فراموش کنیم. این سنگربان با درخشش مقابل الاهلی عربستان و پنالتی فوق‌العاده مهمی که زمستان سال ۸۸ برابر این تیم در شهر جده مهار کرد، نقش فوق‌العاده مهمی در کسب اولین پیروزی رسمی تاریخ استقلال مقابل یک تیم عربستانی در داخل خاک این کشور داشت.

پنالتی‌های حیاتی حسینی

و بالاخره می‌رسیم به پنالتی‌های ارزشمند و حیاتی که حسین حسینی برای استقلال مهار کرد. شهریور پارسال این دروازه‌بان یک تعدادی بسیار مهم از پرسپولیسی‌ها در نیمه نهایی جام حذفی گرفت و پنجشنبه شب نیز همین داستان را تکرار کرد تا نامش را به عنوان یکی از چهره‌های کاملاً مؤثر در این دو پیروزی ثبت کند. بدون شک حسینی این روزها انگیزه فوق‌العاده زیادی دارد تا با درخشش در ترکیب ثابت استقلال، بار دیگر نامش را در فهرست مدعوین به تیم ملی ببیند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس US ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    لک هم پنالتی گرفت دیگه اینهمه غش و ضعف نداره برای یک بنجل البته یادمون نمی ره برای پوکر همراه با خبرنگار شما اون فیلم معروفش بازی کرد که بازی ها لغو بشن تکلیف شما وابستگیتون به دلارهای مجیدی و مافیای عابی روشنه دیگه کاری نکنید این بی شخصیت های دو زاری وارد تیم ملی بشن مبارک همون کیسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی