فغانی: VAR می‌توانست در دربی به من کمک کند/ غیبتم دلیل بر خط خوردن از جام جهانی نیست
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا فغانی داوربین المللی فوتبال کشورمان گفت: در مسابقات گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قضاوت نمی‌کنم.

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشورمان درباره راه اندازی کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران اظهار داشت: یک کمیته تشکیل شد که داود رفعتی، مرادی و ابراهیم شکوری عضو آن بودند. در نهایت دوره آموزشی در دو مقطع برای راه اندازی این سیستم برگزار شد. در مقطعی با آمدن مومنی پروسه VAR دنبال نشد اما الان باید این پروسه با حداکثر سرعت انجام شود چون مطالبات همه هواداران فوتبال است و امیدوارم اجرایی شود.

فغانی بیان کرد: در کل دنیا از VAR استقبال شده است و در یورو ۲۰۲۰ هم کارساز بود و حتی اشتباهاتی هم بود  که در دربی پایتخت این سیستم وارد می‌شد می‌توانست به من و تیم داوری ام کمک شود.

داور بین المللی فوتبال درباره کم اعتراض ترین دربی تاریخ با قضاوت او اظهار کرد: هرچه قدر تنش و درگیری کمتر باشد بازی‌های زیباتری را شاهد هستیم ولی در این دیدار متاسفانه تماشاگران نبودند. باید گفت همه درگیری‌ها از بازیکنان به سکو و بعد فضای مجازی کشیده می‌شود. این فضای مجازی روی ارکان فوتبال هم فشار می‌آورد.

فغانی عنوان کرد: من به سهم خود گوشه ای از کار را می‌گیرم تا بازی‌ها را در ادامه مسابقات لیگ برتر آغاز کنم. تا بعد از اتمام لیگ ایران در کشورم هستم و بعد از اینکه چون در یک گروه ایران و در گروه دیگر رقابت‌های نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، استرالیا هستند من شانسی برای قضاوت ندارم اما امیدوارم به داوران ایرانی در این مسابقات قضاوت برسند. ما در جایی که حضور داریم عملکردمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و غیبتم دلیل بر خط خوردن از جام جهانی نیست.

فغانی در مورد دلتنگی برای فوتبال ایران  در گفت و گو با برنامه از فوتبال چه خبر بعد از مدت طولانی از آخرین قضاوتش بیان کرد: برای آدم‌های فوتبال ایران بله دلتنگ شدم اما برای شرایط فوتبال باید بگویم نه، اینگونه نبود. در دربی خوشبختانه احترام دوطرفه خاصی بین تیم برگزار کننده و بازیکنان تیم‌ها بود و امیدوارم در برخورد با داوران جوان تر چنین رویه ای باشد تا داوران راحت تر کار کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    دیگه آقای گندش دد اومده کارشناس خارجی هم گفته دیگه همش نزن ۱میلیارد هزینه کردن واسطاز روز قبل بازی هم پیش عزیزی خادم بودی حالا چپ و راست مصاحبه میکنی کار کثیفت توجیه کنی
  • ناشناس US ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    خودتم می دونی با این شکم گنده ات بهت داوری نمی دن فکر نکن همه مردم نادان هستند وهمه کیسه کش
  • ناشناس US ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    ظاهرا زندگی در استرالیا خرجش بالاست
  • علی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    وقتی خودتو به کوری میزنی قطعاvarهم کمکی بهت نمیکنه...
  • پارسه DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    مشکل ما VAR نیست اصلی ترین مشکل ما عدم شرافت بعضی افراد هست. من نمیگم اشتباهات سریالی آقای فغانی در چندین دربی بضرر پرسپولیس یا اشتباهات هر داور دیگه ای در هر بازی دیگه ای از رو عمد بوده ولی قطعا ماله کشی یه عده به اصطلاح کارشناس قطعا عمدی هست. همون کارشناسهایی که از روی یه تصویر بی کیفیت و در حالتی که عبدی پشت به دوربین و رو به کمک داور دوم قرار داره و بازیکنهای حریف هم هیچ اعتراضی به صحنه نمیکنن، قاطعانه اعلام هند میکنن ولی در صحنه واضح پنالتی عبدی از عدم کیفیت تصویر و اولویت نظر کمک داور صحبت میکنن، کارشناس هایی که وقیحانه رد خون مردگی رو کمر فرجی رو حاصل برخورد آهسته و غیر عمد میدونن در حالی که تو تصاویر کاملا مشخصه مطهری هیچ شانسی برا بازی با توپ نداره و به عمد و باشدت به فرجی حمله میکنه. به هر صورت این بازی به تاریخ پیوست و این صحبت ها فایده ای نداره ولی سوال اینجاست که اون افرادی که قرار پشت VAR بشینن هم قراره افرادی باشن مثل همین کارشناس ها؟ اگر اینطور هست VAR یعنی دور ریختن پول.
    • شاهرخ خان: IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      دقیقا درست میگی مشکل داوری ما عدم شرافت آدماست؛ آدمایی که خودشونو به ندیدن و نشنیدن میزنن و راستو دروغ جلوه میدن و وجدان نداشته‌شونو به رخ اهالی فوتبال میکشونن. توی دربی حذفی گذشته کل تیم داوری علیه پرسپولیس بودن و انگار بهشون دیکته شده بود که نذارن پرسپولیس بره بالا. توی صحنه برخورد مطهری با فرجی فرض کنیم فغانی ندید، کمک اول و داور چهارم که دیدن، پس چرا اونا چیزی نگفتن. فغانی داور دربی تو برنامه شبهای فوتبالی صحبتهایی کرد که راحت میشه فهمید دروغ میگه با این دلیل واضح: پای بیش از حد بالا اومده مطهری به پهلوی چپ فرجی میخوره و درست تو دید داوره و به قول معروف ماسک نشده که او صحنه رو نبینه. در ثانی اصلا فرض کنیم ندید، بعد که بالای سر فرجی رفت، باید پهلوی سیاه و کبود او رو میدید و به شدت ضربه و رنگ کارت که قرمز بود میرسید. فغانی دروغ میگه حالا یا به خاطر زنش یا به خاطر خودش یا به خاطر دستور از بالا یا هر چیز دیگه. به قول شما "وار" هم بیاد ولی وقتی مسئولین ویدئوچک صداقت نداشته باشن اصلا داور رو صدا نمیکنن که بیاد صحنه‌ای رو ببینه و نظر بده. مشکل داوری ما آدما و تفکرات اوناست.
  • ناشناس IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    مرد خودخواه ومتکبر وخودشیفته فکر میکنی از کره ماه اومدی رفیقت شددبیر کل وهمون روز حرف مفت زد برگرد به گذشته ببین چه جوری اولادی رو تو وکمکت که حالا همه کارست از زمین بیرون کردید برگرد به پنالتی ناحقی که از محسن بنگر گرفتی ،خدا ازتون نگذره همه نفرینت میکنند مردک...
  • متعجب IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    چراااااا؟تو تست ها رد شدی؟صادق باش برای همین اومدی ایران؟میزان حرف شنوی بازیکنا ازت دلیل به قضاوت خوبت نیستشش.خودتم میدونی یه پنالتی یه اخراج برای ما نگرفتی و باعث شدی اینا برای ما کری بخونن.یکی مثه ارسلان که اصلا لایق بازی تو استقلال حتی نیست.
  • ق رحیمی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    خودش گفته کاملا تصمیمات داوری درست بوده چطور وی ار میتونست به فغانی کمک کنه چطور داور چهارم که جلو خط بود و خطای مطهری دید بهش گفته بودی کمک نکنه این آقا دو رو خیلی زیرک است اگر پرسپولیس با پنالتی میبرد بازم میگفتم واقعا وجدان ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی