نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ادعای جالب اسطوره فوتبال ایتالیا درباره مسی/ او برای توپ‌طلا از ایتالیایی‌ها شایسته‌تر است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فابیو کاناوارو اسطوره فوتبال ایتالیا معتقد است جیجو دوناروما بهترین بازیکن ایتالیا در رقابتهای جام ملت‌های اروپا بوده است، اما اعتقاد دارد که لیونل مسی شایسته‌ترین بازیکن برای دریافت توپ طلای ۲۰۲۱ است.

فابیو کاناوارو کاپیتان و مدافع سابق تیم ملی ایتالیا که همراه این تیم فاتح رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ شد و توپ طلای آن سال را نیز به عنوان یک مدافع از آن خود کرد، این بار با وجود آنکه ایتالیا فاتح رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شده است بازیکنی از این تیم را شایسته‌تر از لیونل مسی برای کسب توپ طلا نمی‌داند و معتقد است فوق ستاره بارسلونا باید این جایزه را برای هفتمین بار از آن خود کند.

کاناوارو در گفت‌وگو با روزنامه «توتو اسپورت» در این مورد گفت: «مسی به طور قطع مرد شماره یک است چون او تک ستاره رقابت‌های کوپا آمریکا بود.»

دوناروما

بعضی کارشناسان معتقدند جیجو دوناروما دروازه‌بان و جورجینیو، هافبک تیم ملی اتالیا می‌توانند کاندیداهای دریافت توپ‌طلا باشند چرا که دوناروما به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های اروپا شناخته شد و جورجینیو هم در یک سال هم فاتح لیگ قهرمانان با تیم باشگاهی خود چلسی شد و هم با تیم ملی ایتالیا به قهرمانی در اروپا رسید.

کاناوارو در این مورد با تمجید از عملکرد دوناروما گفت: «دوناروما قهرمان واقعی آتزوری در جام ملت‌ها بود. من واقعاً تعجب می‌کنم که قبل از جام ملت‌های اروپا بعضی‌ها فکر می‌کردند که او دروازه‌بان متوسطی است. به نظر من در مورد جیجو هیچ چیز در سطح متوسط و معمولی نبوده و نیست. فقط به آماری که او در ۲۲ سالگی از خودش به جا گذاشته دقت کنید. او طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده بهترین دروازه‌بان جهان خواهد بود و در این سطح خواهد ماند.»

 اسطوره فوتبال ایتالیا/ مسی برای دریافت توپ طلا از ایتالیایی ها شایسته تر است

کیلینی

او در ادامه در مورد سایر بازیکنان ایتالیا هم حرف زد: «خوشحالم که جورجو کیلینی جام را بالای سر برد. او حقش بود که به یک جام با تیم ملی ایتالیا دست پیدا کند. سال ۲۰۰۶ او در تیم ملی ایتالیا بود اما برای بازی فینال جزو لیست نبود و از جایگاه تماشاگران بازی را نگاه کرد. من خودم با او همبازی بوده‌ام و واقعاً برای جورجو احترام قائلم.»

کاناوارو و کیلینی در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ در یوونتوس کنار هم بازی کردند. در آن فصل بیانکونری قهرمان سری‌آ شد اما تابستان همان سال به دلیل ماجرای کالچوپولی و رسوایی تبانی به سری‌ب سقوط کرد. کاناوارو همان سال یوونتوس را ترک کرد و به رئال‌مادرید پیوست، او پیشنهاد چشمگیری از تیم مادریدی دریافت کرد و عضو تیم کهکشانی آن سال‌های مادرید شد.

کیزای پدر و پسر

کاناوارو که حالا ۴۷ ساله است با انریکو کیزا در تیم پارما نیز همبازی بوده و حالا معقتد است که فدریکو کیزا پسر انریکو، در فوتبال ایتالیا کارنامه‌ای بهتر از پدرش را به جا خواهد گذاشت. فدریکو در جام ملت‌های اروپا دو گل برای ایتالیا به ثمر رساند و در دو بازی آتزوری در این تورنمنت هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. کاناوارو در مورد او  و پدرش گفت: «هر دو خیلی شبیه هم هستند اما فدریکو بازیکن قوی‌تر و بهتری خواهد بود. او اصلاً ترسی ندارد که توپ را بردارد و به قلب دفاع حریف بزند. هدفش هم مشخص است و چارچوب دروازه را تحت هر شرایطی نشانه می‌گیرد حتی اگر تیمش در سخت‌ترین شرایط باشد او کار خودش را انجام می‌دهد. این به نظر من یکی از معدود عیب‌هایی بود که در بازی پدرش دیده می‌شد اما فدریکو این کار را به خوبی انجام می‌دهد و جسارت بیشتری دارد.»

بیشتر بخوانید و ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    عشق است استوره فوتباله دنیا ایتالیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی