نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سکوت رئیس فدراسیون والیبال  شکست/ قائمی نباید به خودش اجازه نادیده گرفتن منافع ملی را بدهد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال سکوتش را شکست و نسبت به اظهارات فرهاد قائمی واکنش نشان داد.

محمدرضا داورزنی درمورد شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه اعزام به رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ اظهار داشت: در لیگ ملت‌ها به ۱۰۰درصد خواسته‌های خود رسیدیم، غیر از شکست مقابل استرالیا که برای هیچکس قابل درک نبود. ما می‌خواستیم آلکنو از ظرفیت و توانایی والیبال کشورمان استفاده کند و به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب ۱۲ بازیکن برسد. ۱۰ شکست در لیگ ملت‌ها فشار زیادی به بازیکنان و کادر فنی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابی المپیک، تیم ملی ما هیچ مسابقه رسمی نداشت، ادامه داد: ۱۵ بازی ایران در لیگ ملت‌ها موجب شد تا آلکنو وضعیت بازیکنان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد. بعد از لیگ ملت‌ها ۱۷ بازیکن را به اردو دعوت کرد.  بحث‌هایی درمورد دریافت کننده‌های تیم ملی مطرح بود. همه دنبال بهترین گزینه برای حل مشکل دریافت تیم ملی بودیم. با نظر برخی از کارشناسان گفته شد که قائمی هم می‌تواند به تیم ملی کمک کند. تیم ملی و منافع ملی نسبت به هر چیزی ارجحیت دارد.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: من به قائمی پیام دادم و خواستم که اگر شرایطش خوب است به تمرینات اضافه شود. به توتولو هم گفتم شرایط وی را بررسی کنند. منافع ملی ارحج نسبت به هر چیزی است. آلکنو اختیار تام داشت و لیستی که اعلام کرد ۱۷+۲ بود. فدراسیون اقداماتی انجام داد و میرزاجانپور و قائمی واکسن هم زدند تا شرایط برای آنها فراهم باشد. سعی آلکنو این بود که بهترین گزینه را انتخاب کند.

داورزنی عنوان کرد: ما با ۱۲ بازیکن می‌توانیم به المپیک برویم، اما شرایط به گونه‌ای شد که رفتاری اتفاق افتاد که در شان والیبال کشور نبود. قائمی با اظهاراتش در حق خودش و والیبال ایران جفا کرد. بعداً درمورد این موضوع صحبت می‌کنیم. آلکنو با قدرت و با اختیار تام کارش را دنبال می‌کند. مطرح کردن برخی صحبت‌ها جفا در حق آلکنو و والیبال ایران است. نمی‌خواستیم وارد حاشیه‌ای شویم که به تیم ملی خدشه‌ای‌ وارد شود. اگر حالا سکوت کرده‌ایم هم به دلیل برخی مباحث اخلاقی است که بعداً درمورد آنها صحبت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آلکنو از بهترین‌های جهان است و تلاش می‌کند که به آرمانی که فدراسیون برایش ترسیم کرده است برسد. تمام بازیکنان از جان مایه گذاشتند و امیدوارم همه کمک کنند و اجازه ندهند برخی از حواشی که نشانه رفته برای تیم ملی پیش برود. یک نفر نباید به خودش اجازه دهد منافع ملی را نادیده بگیرد و شرایطی را فراهم کند که اصحاب رسانه، برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایتالیایی و روسی و … به این مسئله پبردازند و چهره والیبال ایران را خدشه‌دار کنند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: فرهاد قائمی هرچه دارد از والیبال و تیم ملی دارد، اما حالا اتفاقی افتاده که از او درخواست شده تا اگر آمادگی دارد به تمرینات برگردد. ۳۰ بازیکن داریم که در سال‌های گذشته برای تیم ملی زحمت کشیدند و حالا به هر دلیلی نفرات جوان‌تر جایگزین آنها شده‌اند. دنبال این هستیم که نفرات برتر به المپیک بروند. فیاضی مصدومیت داشت و میرزاجانپور چند ماه مصدوم بود و تلاشش را کرد تا به تیم ملی کمک کند. فرصتی به بازیکنان داده می‌شود که به تیم ملی کمک کنند وگرنه نظر نهایی، نظر سرمربی و کادر فنی است.

داورزنی که مهمان برنامه نبض ورزش بود، خاطرنشان کرد: آلکنو وضعیت قائمی را بررسی کرد و دید آمادگی کامل ندارد و ۸ روز هم بیشتر زمان نداشت تا به اوج آمادگی برسد. من وظیفه دارم آنچه در ظرفیت والیبال کشور است را معرفی کنم. آلکنو به عنوان سرمربی وظیفه خود را انجام داد و احساس کرد که قائمی از شرایط آمادگی فاصله دارد و تصمیم‌ گرفت او را کنار بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود دعوت قائمی به تیم ملی رسانه‌ای نمی‌شد، تصریح کرد: کاری که فدراسیون کرد در جهت منافع ملی بود یا خیر؟ ما چند بازیکن دیگر را هم خط زدیم، چون نفرات بهتر از آنها در اردو بودند. از هر کارشناسی سوال شود، متوجه می‌شوید که ۱۲ نفر نهایی، بهترین‌های والیبال ایران هستند. در حال حاضر تلاش ما این است که تیم ملی دور از حاشیه به المپیک برود و دل مردم را شاد کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    به نظر من فرهاد قائمی با عناصر بیگانه در ارتباط هست! قائمی هر چه دارد از والیبال ایران است و والیبال ایران هر چه دارد از استاد داورزنی است! جناب داورزنی واقعاً رفتار امنیتی، ایجاد خفقان، شامورتی بازی و شلوغ کاری کلامی رو خیلی خوب از وزیر ورزش (سلطان مسعود) یادگرفته است.
  • برید بمیرید رییس فدراسیون شما ننگ والیبال ایران هس IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    برید بمیرید رییس فدراسیون والیبال شما ننگ والیبال ایران هستین دیدید آلکنو تو جام ملتها چه غلطی کرد چرا شوتش نکردین اون عمدا گند زد به والیبال ایران نفرین این ملت برشما ننگین ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی