نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مسئول کمیته داوران احساساتی شد/ قسم می‌خورم این بهترین قضاوت تمام تاریخ دربی تهران بود!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: قسم می خورم قضاوت فغانی یکی از بهترین قضاوت های تاریخ مسابقات دو تیم بود.

خداداد افشاریان در خصوص اعتراض های متعددی که به داوران در لیگ امسال صورت گرفته است اظهار داشت: فوتبال در یک اتاق شیشه ای انجام می شود و فهم آن پیچیده نیست. شما دیدید که پیش از فینال یورو حتی با وجود VAR دانمارک ناحق حذف شد. من قبول دارم داوران کشورمان در کوران بازی ها اشتباهاتی کردند ولی بی رحمانه به آنها حمله شد.

وی افزود: من به هیچ وجه این نوع رفتارها را قبول نمی کنم و شک نکنید بعد از تعطیلات لیگ در فرصتی که برای ریکاوری داوران داریم اجازه نمی دهیم در فصل آینده اینقدر بی محابا به داوران حمله شود.

سرپرست کمیته داوران در خصوص اینکه کمک داور بازی سپاهان و پیکان دچار اشتباه محرز شده و ظاهرا برخی از داوران در آن لیست بلند بالا هنوز شایستگی حضور در لیگ برتر را ندارند گفت: آن کمک داور یکی از با تجربه ترین کمک های لیگ و در اوج آمادگی بوده است. این که می گویید لیست داوران بلند بالا است باید بگویم ۱۷۱ نفر در لیست داوران ما حضور دارند. این اتفاق، اتفاق ناخوش و نامیمونی بود که به من به ارث رسیده اما در تعطیلات لیگ برنامه ریزی مدونی برای سال آتی خواهیم داشت. نمی خواهم از وضع موجود گلایه کنم ولی در فوتبالی که همه تا خرخره از آن نفع می برند ما چیزی جز احترام نمی خواهیم.

افشاریان تاکید کرد: متاسفانه این مقوله کاملا رخت بر بسته و با رفتار نامتعارف دوستان این اتفاقات رخ داده است. باید کمک کنیم در این ۲ هفته به سلامت از مسابقات عبور کنیم ولی مطمئنا در فصل آینده برنامه ریزی کاملی برای داوران فوتبال کشورمان خواهیم داشت.

وی در خصوص خطای مطهری روی فرشاد فرجی در دربی ۹۶ گفت: اولا از علیرضا فغانی که زحمت کشیده تشکر می کنم ضمن آنکه ما فغانی را فقط برای دربی نیاوردیم و در این ۲ هفته آینده هم از او استفاده می کنیم. صحنه مد نظر شما از تلویزیون چند بار پخش شد ولی آقای فغانی برای آن صحنه نسخه ای پیچید و سوت خطا زد اما جریمه بازیکن خطاکار فقط یک اخطار بود. برخی مواقع برای دادن کارت قرمز آیتم هایی وجود دارد که آن آیتم ها باید حتما در خطا بنشیند. اگر به صحنه خطا دقت کنید اگر پای بازیکن استقلال صاف و مستقیم به بازیکن پرسپولیس می خورد حتما کارت قرمز داشت ولی مهاجم استقلال در ثانیه آخر پایش را جمع کرد و البته در زاویه دید داور، جریمه مطهری همان اخطار بود ولاغیر.

سرپرست کمیته داوران تاکید کرد: کف استوک بازیکن به مدافع پرسپولیس برخورد کرد ولی شدت و سرعت خطا در ارائه کارت قرمز در اینگونه صحنه ها موثر است. در نهایت کارت زرد بهترین تصمیم برای این خطا بود.

افشاریان که با برنامه سلام صبح بخیر صحبت می کرد در خصوص اینکه گفته می شود حسین حسینی در هنگام ضربات پنالتی جلوتر از حد معمول آمده است گفت: اجازه بدهید در مورد مسائل پررنگ بازی صحبت کنیم. نه استقلالی ها و نه پرسپولیسی ها در این بازی طلبکار هیچ موضوعی نیستند. به جرات قسم می خورم  قضاوت فغانی یکی از بهترین قضاوت های تاریخ مسابقات دو تیم بود. البته همه عوامل دو تیم کمک کردند و فغانی هم بسیار پخته عمل کرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    بازیکلا ارسلان مطهری چه قابلیتها داشتی در ثانیه آخر پاتو چمع کردی عمرا سی آر سون میتونست تو ثانیه آخر پاشو جمع کنه. با الهلال هم همین کار رو بکن لگر و بزن ثانیه آخر پاتو جمع کن.
    • غضنفر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      یعنی تا مدتها کامنت به این باحالی ندیده بودم‌ دمت گرم رفیق؛ و اما یک سخن با آقای افشاریان که با این مصاحبه ثابت کرد برای این پست کوچک و برای خادم، خادمی عزیز کرده ست، وامصیبتا که اینا جهت خشنودی بالادستشون و ایضا گماشته قلدر از خود متشکر شون مردم را در حد جلبک فرض میکنند و کم مونده اونجا با ذکر یه معادله درجه سه با رسم سهمی و چند خط مماس بر منحنی ثابت کنه ک در لحظه اصابت استوک های مطهری به پشت بازیکن نگون بخت پرسپولیس، شدت ضربه بواسطه صفر شدن ناگهانی شتاب ناشی از حرکت ضربه ای گیتاریست بزرگ قرن، تبدیل شده به نوازشی که حتی خطا سختگیرانه ست! رسما داریم برمیگردیم ب دهه شصت هفتاد که نیروهای منصور خان خدا بیامرز بسان گلادیاتور فقط قلع و قمع میکردند و داورانی چون ابهران و عسگری و فروغی چونان مترسک سر جالیز اجازه می دادند به حرکات ضد فوتبال ادامه بدن و ....
  • sam US ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    بله بهتره بگیم بازی رو برای کیسه درآورد با اخراج نکردن بازیکنشون همه کمیته های فدراسیون بعد از روی کار آمدن عزیزی خادم ضد پرسپولیس شدن البته کمیته انضباطیش خیلی وقته که غش کرده و فردی که برای دبیری فدراسیون انتخاب شدن در تلویزیون اسم باشگاه رو از روی قصد چیز دیگه میگن (فدراسیون آبی واقعا حقیقت داره) قبلنا یکی مثل دکتر دادکان رئیس فدراسیون بود که نگاه رنگی نداشت با این که در پرسپولیس بازی کرده بود برای هردو باشگاه ساختمان خرید و با آمدن عزیزی خادم هم آمدن سه دنگ ساختمان باشگاه رو تقدیم کردن
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    همین صحبت‌ها و همین قسمها مشخص می‌کنه داوری مشکل داشته وگرنه داوری خوب که قسم خوردن نداره!! نسخه جام حذفی رو قبل از بازی پیچیده بودن و گرنه هزار تا صحنه مثل خطای مطهری رو پیدا کنی که بازیکن خاطی بلافاصله کارت قرمز گرفته باز آقایون حرف خودشون رو میزنن و کماکان حریف مافیاس هست و ما هم گل و بلبل!!!!
  • شمسعلی. AE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    آقای افشاریان چه شما چه بقیه ی کارشناسان داوری واقعا لازم نیست اینقدر قسم بخورید و زمین و زمان را به هم بدوزید بازی تمام شده و هیچ اتفاقی هم نمی افتد ولی اینجا بحث سلامت بازیکنان در میان است اینقدر با حمایت از اشتباه محرز فغانی بازیکنان را ترغیب و تشویق به خطاهای خطرناک نکنید جام دادن به یک تیم آنقدر ارزش ندارد که پادووانی دیگری از دل بازی که یکسوی آن استقلال باشد بیرون آید حقیقت را بگویید تا لااقل درسی باشد برای بازیکنان تیمها که بی محابا بازیکنی را روی ویلچر مجبور به نشستن نکنند باور کنید این بازی تمام شد و پرسپولیسی ها هم جز اعتراض بیهوده کاری از دستشان بر نمی آید خدا را شاکریم که فرجی سالم است
    • شاهرخ خان: IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      درود بر جناب شمسعلی. واقعا بهتر از این نمیشد تحلیل کرد. بحث سلامت بازیکن ظاهرا برای آقایون اصلا ارزشی نداره. حتما باید فرجی خدای نکرده میمرد تا جناب قلدرخان به جناب گیتاریست کارت قرمز نشون میداد. قسمهای جناب افشاریان که قبلنا آدم شریفی بود مصداق حرف مهران مدیریه که گفت توضیح اضافه نشونه ضعفه. وقتی ایشون داره قسم میخوره یعنی داره توضیح اضافه میده. در ضمن طبق فیلمی که از پشت دروازه گرفته شده قبل از زدن پنالتی مهدی عبدی دو پای حسینی کاملا بیرون از خط بوده و ایشون به سادگی از کنار این پرسش خبرنگار رد میشه و به این بسنده میکنه که: "اجازه بدهید در مورد مسائل پررنگ بازی صحبت کنیم. نه استقلالیها و نه پرسپولیسیها در این بازی طلبکار هیچ موضوعی نیستند". آقای افشاریان اولا که استقلالیا چرا باید طلبکار باشن، ثانیا کل پرسپولیسیا توی صفحات مجازی طلبکار تکرار اون پنالتی هستن. حالا شما فعلا یه کم دیگه قسم بخور تا جناب قلدرخان کمتر احساس خفت کنه و راحتتر بتونه بره پیش بقال و چقال محله‌ واسه عیالش ماست و پنیر بخره!!
  • پارسه IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    یه دونه "ش" داره، یه دو نه "ر" داره، یه دونه" آ " داره، یه دونه "ف" داره، یه دونه "ت" داره. چیزی که بعضی کارشناس های داوری ندارند از جمله همین افشاریان.
  • قهرمان همه دوران IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    ما هوچی گر و دنبال داستان نیستیم.... و الا نیمه دوم غلامی از پشت عالیشاه رو زد و عالیشاه نخواست مثل بعضی ها خودش رو زمین بزنه...و الا پنالتی بود... عالیشاه زیرک نبود... هرچند اگه var بود همین طوریم، بدون اینکه بخور زمین پنالتی می‌گرفت ( چون از پشت تعادلش بهم زد و عالیشاه نتونست ضربه آخر رو خوب بزنه)... حال اگر قائدی جای عالیشاه بود... خورده بود زمین و پنالتی... ولی چون ماها اصلا دنبال داستان نیستم تا حالا هیچکس به این قضیه اشاره نکرده... ولی اگه استقلال بود، چها که نمی‌کرد... زمین و زمان رو بهم میدوختند...علت اینکه این بازی مثل بازی قبلی دربی به حاشیه نرفت و همه الکی از قضاوت داور دفاع می‌کنند، بخاطر این هست که اون تیمی که ضرر کرده پرسپولیس هست نه استقلال، البته درست تر بگم این هست که استقلال حتی یه ضرر کوچیک داوری تو این بازی ندید حتی سود خیلی بالایی هم برد و الا تو دربی قبلی که این دوستان هوچی گر زمین و زمان رو بهم دوختند، پرسپولیس هم ضرر کرده بود، ولی چون هوچی گری این جماعت خیلی بالا بود، چشم همه رو کور کرده بود و همه ارکان خبرگزاری‌ها و صداوسیما هم شده بودند جانبدار این جماعت...
  • قهرمان همه دوران IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    ادامه کامنت قبلی: حتی تو دربی رفت امسال هم پرسپولیس ضرر کرد و استقلال باید ده نفره میشد، اما چه شد...؟! هیچی...انگار نه انگار که خانی اومده نه خانی رفته... ولی ولی اگه استقلال بود...
  • قهرمان همه دوران IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    جالبیش اینکه اون صحنه ای که استقلالی‌ها اعتقاد دارند تو دربی قبلی پنالتی روی قائدی گرفته نشد، آنقدر صحنه سخت بود که فقط با کمک var میشد تشخیص داد، همانطور که مشابهش هم چند روز پیشش تو لیگ انگلیس فقط با کمک var داور تونست تشخیص بده... اما ده نفره شدن استقلال تو دربی رفت و حذفی، نیاز آنچنانی به var نبود...فقط نیاز به شجاعت داشت... که از ترس این جماعت هوچی گر و شلوغ کن داوران جرات نمی کنند به ضررشون سوت بزنند و اخراج کنندشون...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی