محمد دانشگر؛ تمرین استقلال (25 تیر 1400)
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ترکیب ثابت خط دفاعی استقلال در دیدارهای گذشته که عملکرد خوبی در این زمینه داشتند متشکل بوده از عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند.

با مصدومیت عارف‌ غلامی از ناحیه زانو و پارگی رباط صلیبی، این بازیکن در روزهای آینده باید زانویش را به تیغ جراحان بسپارد. اما نکته دیگر در ترکیب تیم استقلال شرایط خط دفاعی این تیم در دیدارهای باقیمانده فصل جاری فوتبالی خواهد بود. جایی که فرهاد مجیدی باید بین مدافعان تیمش یک نفر را جایگزین عارف غلامی کند.

جدایی هروویه میلیچ از جمع بازیکنان استقلال در حال حاضر از این نظر دست فرهاد مجیدی را تا حدی بسته تر کرده است اما با رسیدن محمد دانشگر به شرایط ایده آل این بازیکن گزینه اصلی برای حضور در ترکیب سه نفره خط دفاعی استقلال محسوب می‌شود. اما مجیدی می‌داند هماهنگی و ارتباط خوب بین سه مدافعش در دیدارهای اخیر قطعا با حضور محمد دانشگر از بین خواهد رفت اما مجیدی چاره‌ای جز این ندارد که دانشگر را به جای عارف غلامی در خط دفاعی به کار بگیرد.

محمد دانشگر مدافع ۲۷ ساله تیم استقلال در فصل جاری از ۲۷ بازی در ۲۲ دیدار به مدت ۱۲۳۸ دقیقه در ترکیب این تیم به میدان رفته و از مسابقات اخیر تنها در دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان به طور کامل و ۹۰ دقیقه در میدان بازی کرده است. او در سایر دیدارها یا نیمکت نشین بوده یا حدود یک نیمه یا کمتر بازی کرده است. آخرین بازی ۹۰ دقیقه ای او پیش از آن به بازی با فولاد در ابتدای دور برگشت لیگ برتر بازمی‌گردد. دانشگر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم به خاطر مشکلات انضباطی از همراهی تیم باز مانده بود.

اما حالا فرهاد مجیدی چاره‌ای جز استفاده از این بازیکن در ترکیب سه نفره خط دفاعی تیمش ندارد.  ناگفته نماند؛ استقلال در خط دفاعی بازیکنان دیگری مانند سید احمد موسوی، کریم زاده و داجلیری را دارد و باید با همین نفرات ادامه رقابتهای لیگ برتر، دیدار نیمه نهایی جام حذفی و بازی روبروی الهلال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را نیزبرگزار کند. ضمن اینکه غلامی حداقل تا بهمن ماه سال جاری قادر به بازگشت به میادین نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    دانشگر از زمان حضورش در استقلال نشان داده میتونه به خوبی پشتیبان فول بک استقلال باشه و اگر روی ریز اشتباهاتش کار کنه میتونه همواره بازیهای قابل قبول ارائه بده..تو دربی به جای غلامی وارد زمین شد و در طول نود دقیقه بازی بی نقصی ارائه داد ولی در وقت اضافی یه لحظه جا ماندن او در برابر آل کثیر نزدیک بود استقلال را تا مرز شکست پیش ببره که با خوش شانسی این اتفاق نیفتاد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی