نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کی‌روش می‌تواند کار را برای ایران و کره سخت کند/ معادله گروه ایران پیچیده شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هنوز التهاب خبر ایوان هاشک نخوابیده بود که خبر رسید کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال عراق به توافق رسیده سرمربی تیم ملی این کشور شود.  

ایوان هاشک برای همه فوتبالدوستان دنیا چهره‌ای شناخته شده است. سرمربیگری در باشگاه‌های استراسبورگ و سن‌اتین فرانسه، اسپارتاپراگ جمهوری‌چک، هیروشیما و ویسل کوبه ژاپن، الوصل و الاهلی دبی و الهلال عربستان و سرمربیگری تیم ملی جمهوری چک از هاسیک چهره‌ای قابل احترام در دنیای فوتبال ساخته است.  

حالا چنین مرد باتجربه‌ای سرمربی تیم ملی لبنان شده و از تیمی معمولی یک تیم سخت خواهد ساخت. اگرچه لبنان شاید پتانسیل آزار دادن ما را نداشته باشد؛ اما یادمان نرود یک سال بعد از استخدام کارلوس کی‌روش، مقابل لبنان شکست خوردیم. آن شکست به دلیل اختلاف شدید در تیم ما از سویی و اتحاد تیم لبنان از سوی مقابل ثبت شد.    

شهریور ۹۱ تنها شکست تاریخ ایران مقابل لبنان رقم خورد. تا آن روز حتی مقابل لبنان گل هم نخورده بودیم. یک سال بعد در همان ورزشگاه (کمیل شمعون) با نتیجه ۴ بر یک لبنان را در انتخابی جام ملتها شکست دادیم؛ اما ان برد هم نتوانست زخم شکست یک سال قبل را به کلی هنوز پاک کند. شاید همان شکست کی‌روش را به این نتیجه رساند که بازیکنان آن زمان تیم ملی را به مرور کنار بگذارد و نسلی جدید به ما معرفی کند. بازیکنانی که اکنون برای تیم ملی بازی می‌کنند، نتیجه چنین فرایندی بود. حالا اما با شرایط و وضعیتی کاملا متفاوت مقابل تیم ملی لبنان قرار خواهیم گرفت. در تیم ما اختلافاتی بین بازیکنان موافق و مخالف کی‌روش به وجود آمده است و شاید آن اتحاد همیشگی در تیم ما وجود ندارد. موافقان کی‌روش در حقیقت به دلیل مخالفت با اسکوچیچ اسم کی‌روش را به زبان می‌آورند نه از سر شیفتگی به سرمربی پرتغالی.    

اما تیم ملی عراق که در منامه به راحتی مقابل ما شکست خورد، حالا می‌تواند شرایطی کاملا متفاوت پیدا کند. عراق از نظر سرمایه انسانی می‌تواند خواسته‌های کی‌روش را برآورده کند؛ اما خوشبختانه کی‌روش زمانی برای تحقق خواسته‌هایش ندارد. بازی ایران مقابل عراق روز ۱۶ شهریور یعنی ۵۱ روز دیگر بازی دارد و خوشبختانه زمانی برای دگرگونی عظیم ندارد تا با تاکتیک‌های دیکته شده کی‌روش، کار برای ما گره بخورد.  

امید اهالی فوتبال این است که کی‌روش سرمربی تیم ملی عراق شود و راه را برای صعود ایران هموار کند. اگر کی‌روش سرمربی عراق شود، ۲۵ آبان با تیم ملی عراق مقابل کره جنوبی بازی خواهد کرد. کی‌روش در زمان سرمربیگری تیم ملی ایران هر بار مقابل کره جنوبی قرار گرفت پیروز شد و راه بردن این تیم را خیلی خوب می‌داند. اگر کی‌روش سرمربی عراق شود، باید امیدوار باشیم که با تیم ملی عراق امتیاز از کره بگیرد تا راه برای صعود ایران هموار شود.  

معادلات گروه A آسیا در دور دوم انتخابی جام جهانی می‌تواند بسیار پیچیده شود اگر کی‌روش پای برگه قرارداد با فدراسیون فوتبال عراق را امضا کند. در آن صورت هم ایارن و هم کره جنوبی با حتیاط بیشتری مقابل عراق قرار خواهند گرفت چون می‌دانند یک مربی استراتژیست و با برنامه روی نیمکت این تیم نشسته است.

ضمن آنکه حضور ایوان هاسیک روی نیمکت لبنان هم بازی این تیم مقابل دو شانس گروه برای صعود (ایران و کره‌جنوبی) را دارای اهمیت نسبی خواهد کرد. باید منتظر شروع دیدارهای انتخابی جام جهانی در گروه A از ۱۱ شهریور باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • x IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    هیچ کاری نمیتونه بکنه
  • تاجی اصیل IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    کی‌روش کار ایرانو راحت می‌کنه اولاً اساس فوتبال عراق مثل کلمبیا هست ولی در سطحی پایینتر. دفاعی بازی کردن و ضد حمله جایی در عراق نداره و همون جور که در کلمبیا نتیجه نگرفت عراق هم نتیجه نمیگیره چون ابزاری رو نداره ثانیاً راه بردن کره رو بلده که برا ایران خوبه که کره مقابل عراق امتیاز از دست بده نهایتاً ایران در سالهای اخیر هم کره رو خوب برده و هم عراق رو. کره حتی با وجود ویلموتس هم حریف ایران نشد !
  • پارسه GB ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    مگه این یارو به گفته دوستان مربی درجه یکی نبود که تمام تیمهای تراز اول اروپا و آمریکا براش سرودست میشکوندن؟ چی شد این که دوباره برگشت ور دل خودمون.
  • صادق IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    عراق با کیروش از پس ابنان وسوریه هم بر نمیادش ، ما عراق را حتی با کیروش دفاعی راحت می بریم ، این به این معنی نیست که حتما با دو یا سه گل می بریم گرچه ممکنه این جور هم بشه ، مطمئنا با عراق راحت بازی خواهیم کرد و حتما گل هم میزنیم یعنی یک تا دو گل جلوییم.
  • کابوي موج سوار IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    بره عراق رو ببينه فرار ميکنه. بعدش کلي خجالت ميکشه که چرا با همه امکاناتي که ايران داشت و عراق نداره مقابل عراق مساوي ميکرد و يا مي باخت. از طرفي اينا همش بازار گرمي هست که بازيکنان با سابقه تيم ملي با همکاري خبرنگارها هماهنگ کردن که بتونند يه جوري کيروش رو برگردونند
    • امیر IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      امکانات ایران رو خوب گفتی چون امکانات فووتبال ایران و عراق هیچ فرقی باهم نداره.
  • امیر IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    کدام مربی میتونه در یک ماه اثر گذار باشه؟کیروش سرمربی عراق نمیشه.پیج های اینستگرامی عراق فقط تیتر زدن ولی رسان های ایران میان بر پایه ی خیالات مقاله مینویسن
  • رضا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    دوست عزیز رقیب ما کره نیست,رقیب ما عراقه که نباید بتونه از کره امتیاز بگیره چون.حضور کره تو جام.جهانی قطعیه و.ما باید واسه سهمیه دوم با عراق و بقیه بجنگیم
    • حمید MD ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      این دوره کره جنوبی حذف خواهد شد
  • فری IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    کی روش عظمت فوتبال ما رو ساخته اونوقت دنبال اسکویچیم عقب گرد ،،،،
  • دوست دار فوتبال GB ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    تیم ملی ایران عزیز.تیمی سخت کوش و تا اخرین نفس از نام ایران و عزت ایران دفاع خواهند کرد.تیم ملی و مربیان خوشفکرش باید در فکر رفتن به جام جهانی باشد نه درفکر اینکه فلان کشور مربی فلان را به خدمت گرفته کار تیم ملی ایران سخت شده! تیم ملی باید به خودش فکر کند..با ارزوی موفقیت برای تیم ملی ایران عزیز
  • سیدرضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    کیروش معمار فوتبال نوین ایرانی هست . همونطورکه رایکوف با تاج رنسانس فوتبال مارو رقم زد
    • افشین IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      باشه. همینی که شما میگی. بعد از سال ۱۹۷۶ که قهرمان جام ملتها شدیم با کیروش دو بار دیگه قهرمان شدیم. چقدر از دری وریهای بی پایه و اساس لذت میبرید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی