کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یک پست در اینستاگرام باعث شده باز هم آینده کریستیانو رونالدو مبهم باشد و مشخص نیست او تصمیم گرفته در یوونتوس بماند یا تابستان ۲۰۲۱ باید شاهد تیم عوض کردن او باشیم.

کافی‌ست فوق‌ستاره‌ای مثل کریستیانو رونالدو در ۳۶ سالگی هم یک پست در صفحه اینستاگرامش منتشر کند تا موج اخبار و مطالب رسانه‌ها را تغییر بدهد. رونالدو عکسی در تعطیلات منتشر کرده و نوشته «روز تصمیم‌گیری» تا برخی از رسانه‌ها دوباره به شایعه جدایی او از یوونتوس دامن بزنند.

از طرفی نشریه «توتو اسپورت» ایتالیا خبر داده موعد بازگشت رونالدو به تمرین یوونتوس ۲۶ جولای (۴ مرداد) تعیین شده و در این یک هفته او باید تصمیم نهایی‌اش برای ماندن یا ترک بیانکونری را به اطلاع همه برساند. در حالی که خبرهای اخیر حاکی از ماندگار شدن رونالدو در یوونتوس بوده، حالا باز هم روزهای سرنوشت‌سازی پیش‌روی بهترین گلزن ملی جهان و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار گرفته است.

تصمیم نهایی رونالدو در تابستان ۲۰۲۱ چه خواهد بود؟

پروژه بازگشت

رونالدو به یکی از تیم‌های سابقش برمی‌گردد؟ سؤالی که پاسخ منفی دادن به آن ساده‌تر از تأیید آن خواهد بود. پس از این که در رئال‌مادرید از کسب افتخارات و زدن رکوردهای پرتعداد لذت برد، دیگر چیزی برای ارائه نداشت و سال ۲۰۱۸ با آمار ۴۵۰ گل زده سانتیاگو برنابئو را ترک کرد. با وجود این که کارلو آنچلوتی خاطرات خوبی از همکاری با رونالدو دارد، بعید است تصمیم بگیرد پروژه کوتاه‌مدتی را با بازیکنی ۳۶ ساله پیاده کند. جالب است بدانید رونالدو در دورانی که با آنچلوتی داشت ۱۱۲ گل برای رئال زد، یعنی تقریباً یک‌چهارم گل‌هایش در رئال. با این حال بازگشت به رئال به نظر نمی‌رسد گزینه هردو طرف باشد.

اما منچستریونایتد برای رونالدو یادآور خاطرات خوبی است و در آنجا چهره شد. با این حال لیگ برتر انگلیس برای رونالدوی ۳۶ ساله پرفشار است و او حتی تعطیلات کریسمس هم نخواهد داشت. رونالدو در لیگ برتر آقای‌گل شده و هرچه جام بود با منچستریونایتد برده. در نتیجه آنجا هم مثل رئال‌مادرید چیزی برای اضافه کردن ندارد، حتی اگر دوست و همبازی قدیمی‌اش اوله‌گنار سولشائر سرمربی شیاطین‌سرخ باشد. یونایتد هم روی بازیکنان جوان‌تر سرمایه‌گذاری کرده و حتی بازیکنی مثل جیدن سانچو را هم خریده.

اسپورتینگ‌لیسبون هم با وجود ۳۶ ساله شدن رونالدو با جاه‌طلبی‌هایش همخوانی ندارد. تیمی که تیم محبوب خانواده رونالدو است و شاید گزینه جالبی برای روزهای پایانی فوتبالش باشد، ولی این رونالدویی که می‌بینیم فعلاً به فکر خداحافظی نیست و شاید ۳ یا ۴ سال دیگر اسپورتینگ گزینه او باشد. در هر صورت هواداران اسپورتینگ که فقط یک فصل کریس را با پیراهن تیم‌شان دیده‌اند، هنوز امیدوارند این اسطوره را یک مرتبه دیگر در لیسبون ببینند.

پروژه پول و جام

جاه‌طبی باشگاهی مثل پاری‌سن‌ژرمن و مالک قطری‌اش ناصر الخلیفی به رونالدو می‌خورد، ولی مسئله این است که فعلاً فرانسوی‌ها توجه‌شان را معطوف بازیکنان آزاد یا به صرفه کرده‌اند و به همین دلیل سرخیو راموس، جورجینیو واینالدوم، اشرف حکیمی و جانلوئیجی دوناروما را به خدمت گرفتند که یا بازیکن آزاد بوده‌اند یا هزینه‌شان برای آن‌ها به ۱۰۰ میلیون یورو هم نمی‌رسد. اگرچه رونالدو در تابستان ۲۰۲۱ و در ۳۶ سالگی قیمت بالایی نخواهد داشت، ولی حقوق ۳۱ میلیون یورویی او در یوونتوس حتی برای باشگاه متمولی مثل پاری‌سن‌ژرمن که حقوق بالایی به بازیکنی مثل نیمار هم می‌دهد، سنگین خواهد بود. با این حال در صورت جدایی رونالدو از یوونتوس باید در نظر بگیریم که می‌تواند با قبول پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن، هم به کسب جام و افتخارات جدید فکر کند و هم پولی که می‌خواهد را دربیاورد.

پروژه پول و استراحت

به باشگاه‌های آسیایی فکر نکنید، چرا که خیلی بعید است رونالدو تصور کند به عربستان، قطر یا امارات برود صرفاً برای این که پول دربیاورد، چرا که او در اروپا هم می‌تواند حقوق خوب بگیرد. اما سفر به آمریکا برای همه ستاره‌های فوتبال جهان وسوسه‌انگیز است و حتی رونالدو و مسی هم ابراز علاقه کرده‌اند روزی در این کشور فوتبال بازی کنند. با سرمایه‌گذاری دیوید بکام در لیگ MLS آمریکا هم خیلی از فوتبالیست‌ها تمایل پیدا کرده‌اند با او همکاری کنند. شاید روزی اینترمیامی مقصد رونالدو باشد و حتی رؤیایی خواهد بود که تصور کنیم او با مسی در این تیم همبازی شود! این پروژه، یک پروژه خوب برای پول درآوردن و در کنار آن استراحت کردن است. لیگ آمریکا قطعاً برای بازیکنی مثل رونالدو چالشی نخواهد داشت، مثل خیلی ستاره‌های دیگری که سالیان گذشته راهی این کشور شدند. با این حال به نظر می‌رسد فعلاً رونالدو برای حضور در آمریکا و شاید میامی کمی صبر کند.

پروژه ماندگاری

مهم‌ترین و محتمل‌ترین پروژه ماندن در یوونتوس است. نام هر باشگاهی که کنار رونالدو می‌آید مثل این که پیوندشان جفت و جور نمی‌شود. شاید در شرایط فعلی بهترین تصمیم برای کریس ماندن در یوونتوس و تجربه کار کردن با مکس آلگری باشد. رونالدو در ۳ فصل حضورش در یووه با ۳ مربی کار کرده و اولین مربی‌اش آلگری بود. با وجود این که آن فصل آمار گلزنی‌اش چندان خوب نبود، ولی یوونتوس تیم بهتری نسبت به تیم‌های ساری و پیرلو حساب می‌شد. از لحاظ منطقی رونالدو می‌تواند یک فصل دیگر هم در یوونتوس بماند، بلکه هم حقوق خوب ۳۱ میلیون یورو در سال خودش را بگیرد و هم در تیمی سطح اول به کسب جام فکر کند. در هر صورت رونالدو آنقدر کیفیت خودش را بالا می‌بیند که در کنار جوانان یووه برای موفقیت این تیم تلاش کند. اگرچه خیلی‌ها اعتقاد دارند رونالدو حالا زیر سایه ستاره‌هایی مثل فدریکو کیزا و پائولو دیبالا در خط حمله یووه قرار خواهد گرفت، ولی بی‌شک آلگری هم نمی‌تواند او را نیمکت‌نشین کند یا چشمش را روی توانایی‌های او بپوشاند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بابا مسعودجون کیسه ها IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    کیزا.دیبالا.موراتا همه باهم یک پای رونالدو نمیشن اینا بخوان اینو نفر سوم کنن من طرفدار مسی هستم ولی رونالدو فوق العاده اس
  • محید IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    به امید دومین قهرمانی پرسپولیس در آسیا
    • رضا IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      ایشالاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی