نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
صمد مرفاوی و فرهاد مجیدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

صمد مرفاوی ابتدای این فصل تحت عنوان مدیر فنی در کادر مربیان استقلال قرار داشت و با شرایط این روزهای تیم کاملاً آشناست؛ به همین خاطر سراغ او رفتیم تا نظرش را در مورد اتفاقاتی که یکشنبه شب در جریان تمرین استقلال رخ داد جویا شویم.

صمد ابتدای این فصل تحت عنوان مدیر فنی در کادر مربیان استقلال قرار داشت و با شرایط این روزهای تیم کاملاً آشناست به همین خاطر سراغ او رفتیم تا نظرش را در مورد اتفاقاتی که یکشنبه شب در جریان تمرین استقلال رخ داد، جویا شویم . سرمربی اسبق استقلال حرف‌های تند و خواندنی بر زبان آورد که ماحصل آن را همراه با یکدیگر مرور می‌کنیم:

*استقلالی‌ها با چنین مصاحبه‌هایی که نظیر آن را یکشنبه شب دیدیم، درواقع دارند خودزنی می‌کنند. چنین روش و سیاستی به نظرم اصلاً درست نیست. استقلال نیازمند آرامش است تا لیگ برتر را به خوبی تمام کند و در جام حذفی هم ان‌شاءالله قهرمان شود ولی با این شلوغی بازی‌ها جو تیم به هم می‌ریزد.

*تحت هیچ شرایطی نباید در مجموعه بزرگی به نام استقلال تکروی انجام شود. همه باید زیر نظر یک مدیریت واحد کار را جلو ببرند نه اینکه امور به خاطر لج و لجبازی در دست‌انداز بیفتد. من هم قبول دارم  پرداخت پاداش توسط سرمربی شأن و منزلت تیم  را پایین می‌آورد و در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد ولی مسائل باید داخل خانواده و با تعامل و گفت‌وگو مرتفع شود.

*الان شرایط به گونه‌ای شده که اگر استقلال خدای‌نکرده نتیجه نگیرد، یک عده در پایان فصل می‌گویند چون داخل  کار ما گذاشتند و حمایت نکردند، نتیجه مطلوب نگرفتیم ولی اگر به لطف خدا استقلال موفق شود می‌گویند بدون اینکه به ما کمک کنند، توانستیم تیم را به شرایط مطلوب برسانیم و نتیجه بگیریم؛ در چنین شرایطی اگر بخواهیم واقعیت‌ها را هم بگوییم از طرف برخی افراد می‌شویم آدم بد ماجرا.. .

*برای کادر فنی استقلال احترام قائلم ولی به عنوان کسی که سالیان متمادی با سمت‌های مختلف در این تیم حضور داشته‌ام به این افراد می‌گویم آقایان مربی! فراموش نکنید شرایط استقلال ۴۰ سال است که این‌گونه جلو می‌رود و مسئله ارتباطی به دیروز و پریروز ندارد. الان آقای احمد مددی مدیرعامل است ولی ما دوران قبل از ایشان را هم به خاطر داریم؛ مگر قبل از او شرایط استقلال کاملاً مطلوب و گل و بلبل بود؟

در استقلال تنهاتر از همه بودم و به من خیانت کردند/ فضای مجازی برای استقلال سرمربی می آورد

*ضمن احترام به همه عوامل و دست‌اندرکاران فنی و مدیریتی استقلال باید بگویم اتفاقاً اسپانسر استقلال در این  فصل خیلی  هم کمک حال تیم بوده و گاهی اوقات بالاتر از حد تعهداتش به مجموعه کمک کرد. حال اگر مسئله‌ای میان مدیر شرکت مورد نظر و سرمربی ایجاد شده، همه چیز باید در یک فضای تعاملی حل‌وفصل شود .

*اینکه می‌گویند استقلال در شرایط کنونی تنهاست را اصلاً قبول ندارم. اگر استقلال تنهاست، پس این  پاداش‌ها که پس از هر مسابقه پرداخت می‌شود، از کجا می‌آید؟ این پاداش‌ها از کجا جور می‌شود؟ با صراحت می‌گویم استقلال تنهاترین دوران خود را در برهه اول سرمربیگری من سپری کرد. در بسیاری از مقاطع آن فصل (۸۵ - ۸۶) باشگاه هیئت مدیره نداشت و گاهی اوقات حتی مدیرعامل هم نداشتیم ولی با این وجود بهار سال ۸۶ صدرنشین جدول بودیم ولی یک عده برای این که تیم من موفق نشود، خیانت کردند. الان همه پیشکسوتان حامی استقلال هستند ولی در آن دوره اصلاً کسی از استقلال حمایت نمی‌کرد. الان در فضای مجازی  هشتگ می‌زنند فلانی تنهاست و ... اما در دوره من این ماجراها نبود. اینکه می‌گویند استقلال الان تنهاست فقط یک شعار است.

* آقای محمود فکری در مصاحبه‌هایش پس از جدا شدن از استقلال به بحث خیانت و کم‌کاری چند بازیکن اشاره کرده است. در این رابطه به حرمت چهره‌های قدیمی استقلال و شرایط فوق‌العاده حساسی که تیم دارد، فعلاً هیچ حرفی نمی‌زنم و وارد آن ماجرا نمی‌شوم.

*فضای مجازی متأسفانه این روزها در فوتبال ایران نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می‌کند. فضای مجازی برای استقلال مربی می‌آورد و بازیکن جابه‌جا می‌کند. هر کس بیشتر در این فضا فعال باشد، شانس موفقیت بالاتری به دست می‌آورد و چنین اتفاقی نه تنها برای استقلال بلکه اساساً برای فوتبال ما اصلاً مناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    نمونه هایی دیگر از کمک داوران به کیسه . نگرفتن یک پنالتی واضح برای گل گهر سیرجان در بازی با تیم دوچرخه سواران . گرفتن آفساید اشتباه و خراب شدن موقعیت تک به تک تیم سایپا توسط داور در بازی با کاج . نگرفتن پنالتی برای تراکتور در دور رفت لیگ برتر ، نمونه ای دیگر از کمک داوران به الدوچرخه دایو مهدی قائدی مقابل گل گهر که منجر به گل استقلال شد اگر دایو قائدی خطا گرفته نمی شد استقلال گل نمی زد در بازی گل گهر مقابل استقلال خطایی که روی منشا در محوطه جریمه اتفاق افتاد را داور برای گل گهر پنالتی نگرفت در بازی جام حذفی استقلال و پیکان ، گل استقلال به پیکان آفساید بود و در بازی پیکان و استقلال در لیگ برتر هم یک پنالتی برای پیکان گرفته نشد و شیخ دیاباته هم اخراج نشد . کمک های داوران به کیسه تمامی ندارد
    • Rezaya IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      یعنی ادم اینجور مطالب رو میبینه که لنگیا مینویسن واقعا آدم تعجب میکنه خداشاهده آخه شما مگه از کره دیگه امدی یا اینقدر سوختی که این چند روز بعد باخت سوختگی رسیده به چشاتم ونمیبینی لنگی کیسه کش شما که تو این ۵هفته پشت سرهم از نگفتن پنالتی استقلال و گل زدن با دست عبدی و دوپنالتی نگرفتن برای گل گهر و بازی های نظیر الومینیوم که همه دنیا هم فهمیدن که دیگه نگم برات دیگه نیم فصل قبل هم برای خودت شما باید الان برای بقا میجنگیدین لنگیا وقتی با اشتباهات داوری جام بگیرین و الانم اینجا باشین بایدم چشاتونم کور شده باشه هرچند من مطمئنم از سوختگی این چند روزه که رسیده به چشماتون
    • کتک خوران فرودگاه IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      بعد از برد پنالتی دربی کیسه کش ها همه چیشون گل و بلبل شد فعلا وزیر پرسپولیس ی نیست درست زمان بازیهای اسیایی و قبل از دیدن پدر الونگا ...یا قبل از برگشتن پرسپولیس به صدر جدول همه چی خوب بود تا اینکه پرسپولیس اوج گرفت دوباره وزیر پرسپولیس ی شد ..از الان تا گلات سوزش فعلا وزیر پرسپولیس ی نیست ....خخخخخخخخخخخ
    • حمید علوی CA ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      فرمایشات آقای مرفاوی “درست” و “صادقانه” هست. بسیار ظریف مواردی رو گفتن که خیلی وقتا بعضی از ما هوادارا سعی میکنیم اینجا بگیم اما چن تا نوچه ی پول تو‌جیبی بگیر، یا چن تا بچه دبستانی شلوغش میکنن.
  • تاج IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    مجیدی انتظار داره مث فراعنه مصر همه از بالا تا پایین بهش تعظیم کنن
  • ناشناس US ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    بنظرتون اون قاعدی و اون غوری فسیل عاقبتشون به خیر می شه کم کاری کردن در زمان فکری الانم که حسابی دارن بخاطر دوتا گل مقابل کامبوج حسابی پول خرج می کنند قیافه اش بزک و دوزک می کنند تا لعابی بدن اما آه مادر شاکر و ............ دنبال این تیم ناپاکه
    • Rezaya IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      خخخخخ این فلاکت زده رو ببین معلومه از اونایی هستی که میمونین و پیر میشین و شب تا صبح بیدارین و صبح با بوی عرقی که تا چهارتا خونه میره پامیشی همچین مطلب هایی میزاری ک برای زندگی مردم تصمیم بگیری خخخخ درضم هرچی باشه از اینکه به واسطه زنش پول دربیاره و راه سپهر حیدری رو بره بهتره و آدم باید زنش زیبا باشه وگرنه مرد اگر عزت و غیرت داشته باشه ک مثل این پیش کسوت های جدیدتون خودشونو مثل رنا رنگ نمیکنن بیان بشینن تو تلوزیون وچقدر بدبختن کسایی که اموال و پیشرفت بقیه همیشه خارج تو چشمشونه ونگاهشون به اینه ک کی چی داره و شما از همونایی ک هیچوقت عقدت برطرف نمیشه
  • ام IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    آقای صمد مرفاوی شما میشه لال مونی بگیری و حالا از خودت تعریف نکنی
    • آرش 44 IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      چرا؟ چون واقعیت رو میگه! مجیدی و بازیکنان با هوچی گری جلوی مدیریت حرف می زنند؟! بازیکنان می گویند هیچ جای دنیا اینجوری مدیریت نمی کنند، نمی آیند سری به ما بزنند! والا هیج جای دنیا هم مربی و بازیکن اینجوری در مقابل مدیریت حرف نمی زنند! یکسری هوادار جوان وخام که دوران قبل خاطرشان نیست، حرفهای یکسری سایتهای عجیب را باور می کنند. 40 سال همینطور بوده، هم برای استقلال هم برای پرسپولیس، چون همیشه می خواستند این دو تیم را ضعیف کنند که در دهه هشتاد همین کار را کردند که سپاهان با آن پولهای آنچنانی بیاد بالا.
  • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    گلات در پیشه ....
    • رویاهای سرخ IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      گلات خخخخخخخخخخخخخخخخخ گلات ؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ یه خرده از جام و قهرمانی در آسیا برامون بگو این حرفها برای ما استقلالیا خاطره س از ستاره های آسیا اگه حرفی داری بزن اگرنه ما کار داریم مثل شما لنگیا بیکار نیستیم که هی به افتخار بابا مسعود اینا گلات گلات کنیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ققنوس IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    چقد قشنگ توضیح داد ،هرچند با توجه به هوادارای سیزده چهارده ساله نمیخواست اماج فوحش بشه و سعی کرد کلی گویی کنه .....ولی همین جملش که الان میگن تنهاییم که اگه جام نیاوردن بگن نزاشتن اگه اورد بگه اوردم دقیقا بحث اصلیه همه ی این حواشیه.....این سه جا سرمربی بوده تو کارنامش ، تیم امید و استقلال و استقلال ...تو هیچ کدومم دستش از نظر بازیکن خالی که نبوده هیچ اتفاقا امسال شدیدا هم پر بوده و تنها نبودش شجاعیان همیشه مصدوم بوده که اصن حساب نمیشه ولی هر سه دفه همین داستانا همین کارا و جالبه برام که هنوزم هوادارا همراهش میشن
  • ss IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    اگه مددی پولتو نمیداد، باز هم اینجوری حرف میزدی؟!!!
    • حمید علوی CA ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      اگه اربابت پول تو جیبیتو نمیداد، بازم میومدی اینجا رو شلوغ کنی بچه؟
  • ای IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    صمد مرفاوی هم میگه های ادما من هم هستم
  • افشين فرشچي IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    مرد مومن !! يك چيزي بگو كه بهت نخندند، واقعا مشكلات امروز با سالهاي قبل يكي است؟ قبلا" هم مدير عامل از بازيكنش شكايت ميكرد؟ بازيكن نمي گرفت؟ حقوق بازيكنان را تعمدا" نمي داد؟ ... واقعا" از داشتن پيشكسوتاني مثل شما بايد شرم كرد و حق امثال شما مديراني مثل علينژاد و مددي و فرياد شيران هست!!!
  • رضایی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    جناب razay سعی کن کمی مودب باشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی