نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
توکیو بدون نظم و با توقف!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی در روزهای شلوغ توکیو با حال و هوای المپیک، خبری از نظم مثال زدنی ژاپنی‌ها نیست، تا بگویند توکیو بدون نظم شده و با توقف.

مهری رنجبر؛ معطلی چند ساعته، در فرودگاه ناریتای ژاپن، تنها مختص گروه اول کاروان ورزشی ایران در هفته قبل نبود. در حالی دسترسی به اپلیکشین مدنظر میزبان بازیهای المپیک، برای تایید ورزشکاران، مهمانان و خبرنگاران بازی‌ها در کشورهای‌شان سخت و تقریباً محال بود، اما سختی کار تنها به این قضیه محدود نشد و معطلی چند ساعته تشریفات خروج از فرودگاه و تست کرونا هم درسرساز شد. تا حدی که دوشنبه هفته پیش، امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال با خروج تیمش از فرودگاه وقتی ۶ ساعت معطل شد تا کارها انجام شود و دو ساعتی هم ترانسفر تبم به دهکده تأخیر داشت، گفته: «معطلی زیاد انجام تشریفات خروج و تست کرونا اذیت کننده بود.»

البته این قضیه تنها مختص گروه اول و ورزشکاران ایران نبود و حتی کاروان‌های بقیه کشورها هم با این دردسر مواجه هستند. کار در اتاقی، با شرایط نه چندان ضد کرونایی، انجام‌کار بدون رعایت پروتکل‌های سفت و سخت.

خبرنگاران ورزشی هم از خستگی بعداز سفر طولانی، در صف‌های طولانی می‌نشینند تا کارهایشان انجام شود. نکته اینجا است که این مشکل مختص ایرانی‌ها نبوده و خارجی‌ها هم با آن دست به گریبان هستند. اما ایرانی‌ها که بعد از سفر ۱۵ ساعته به فرودگاه ناریتا رسیدند، حتی برای اپلیکشن بازی‌ها کیو آر کد خبرنگاران، تایید هم نمی‌شدند و بنابراین معطلی آنها بیشتر از بقیه بود. البته مسئول این کار ایراد را به ایران و تحریم ربط نمی‌دهد و اعتراف می‌کند سازمانشان ایراد دارد. آنها حتی قبول نمی‌کنند، خبرنگاران اول تست PCR، بدهند و بعد برای تأیید برگردند. این اتفاق همه را کلافه کرده، خبرنگار هلندی درباره این اتفاق می‌گوید: «فکر می‌کنم من به خاطر شیوع زیاد کرونا در کشورم رجیستر نمی‌شوم.» 

اما نکته قابل توجه اینکه، هیچ خبری از رعایت سفت و سخت پروتکل‌ها نیست. مسئولان انجام کار و چک آی‌دی کارت‌ها در اتاقی نه چندان بزرگ، بدون پنجره برای رد و بدل هوا با هوای گرم کارها را انجام می‌دهند و خبرنگاران هم با ارائه آی‌دی کارت‌های‌شان در آنجا بنشینند.

هرچند ژاپن را به نظم و ترتیب در کارها می‌شناسند، اما این روزها هیچ خبری از نظم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی