فروغی: با مشکل قلبی من بعید بود تیرانداز موفقی بشوم/ بعد از شیفت بیمارستان به تمرین می‌رفتم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک در مصاحبه با سایت توکیو ۲۰۲۰ از تلاش خود برای کسب مدال المپیک صحبت کرد.

 جواد فروغی بعد از کسب مدال طلای المپیک توکیو مصاحبه‌ای با سایت بازی‌های توکیو انجام داد.

ملی‌پوش تپانچه کشورمان در مورد اینکه چگونه یک پرستار از ایران به مدال طلا رسیده، عنوان کرد: من ۱۵ سال است که پرستار هستم. تیراندازی ۱۵ سال پیش برای من یک سرگرمی بود اما پیامبر اکرم (ص) بر سه ورزش تأکید دارد و یکی از آنها تیراندازی است، به همین دلیل من می‌خواستم این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم.

وی افزود: ۳ یا ۴ سال پیش من به صورت حرفه‌ای کار را دنبال کردم و با کمک خدا توانستم مدال بگیرم. این مهمترین مدال است چون برای نخستین بار است که کشور من در تیراندازی مدال می‌گیرد.

فروغی با ابراز خوشحالی از کسب مدال طلای المپیک توکیو خاطرنشان کرد: من به عنوان یک پرستار با بیماری کرونا مبارزه کردم اما سال گذشته سال بسیار سختی داشتیم. به عنوان یک تیرانداز هم دو سال گذشته کار کردم و از رسیدن به موفقیت خوشحالم.

دارنده مدال طلای المپیک با اشاره به مشکل قلبی خود، یادآور شد: خنده‌دار است اگر بگویم که قلب من مشکل دارد، قلب من گاهی خیلی سریع می‌تپد، به همین دلیل ۱۰ یا ۱۵ سال پیش من هر ورزشی را به جز تیراندازی شروع کنم می‌توانستم شروع کنم چرا که در تیراندازی شما باید بی حرکت باشید که با مشکل قلبی من بعید به نظر می‌رسید اما من اینجا هستم.

ملی پوش تپانچه کشورمان درباره چگونگی تأثیر کووید-۱۹ بر تمریناتش، تصریح کرد: ابتدا تمام تمرینات در کشور تعطیل بود و ما مجبور شدیم در خانه تمرینات را پیگیری کنیم. بعد از چند ماه به ما اجازه تمرین داده شد.

فروغی افزود: من سال گذشته کرونا گرفتم و نمی‌توانستم تمرین کنم اما بعد از یک ماه دوباره تمرینات را شروع کردم. من در بیمارستان کارم را ادامه دادم و تمرینات هم شروع شد، خوشحالم که توانستم به اینجا بیایم. بارها بعد از پایان شیفت کاری‌ام در بیمارستان مستقیم به تمرین می‌رفتم تا خودم را برای المپیک آماده کنم.

وی یادآور شد: بعد از ابتلا به کرونا مجبور شدم به صورت آنلاین تمرین کنم. فدراسیون هم چند مسابقه آنلاین را برگزار کرد که این موضوع کمک خوبی برای من بود تا در مسیر بمانم و به اینجا برسم. ما در کشور مشکلات زیادی داریم اما آنها از ورزش حمایت می‌کنند. این مهم است و باعث می‌شود احساس قدرت کنم که این کار را برای کشورم انجام می‌دهم.

فروغی افزود: در فینال یاد خدا مرا آرام کرد و باعث شد فاصله من از حریفان بیشتر شود. همه نفرات حاضر در فینال ورزشکاران خوبی بودند اما اختلاف امتیاز به من کمک کرد تا آرام باشم و فینال را تمام کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    دستخوش..هزاران درود بر شرفش..مبارکش باشه مدال طلای المپیک:))دمشگرررم‌ مرد بی ادعا که تو این روزگار سخت دل مردم رو شاد کرد..جاوید و پاینده باد سرزمین آریایی ها:)))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی