تخصص‌های غیرفوتبالی جالب ستاره‌های فوتبال جهان/ از ریاضیدان تا گیتاریست و خلبان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بعضی فوتبالیست‌های سرشناس، سرگرمی‌ها و گاهی تخصص‌های عجیب و جالبی دارند، از موسیقی تا دیگر ورزش‌ها و حرفه‌ها.

فوتبالیست‌های حرفه‌ای زمان زیادی را صرف فوتبال می‌کنند تا بتوانند جزو بهترین‌ها باشند. اما بعضی از این ورزشکاران در کنار فوتبال، به حرفه‌های دیگر هم می‌پردازند و در زندگی غیرفوتبالی خود نیز موفق عمل می‌کنند. در واقع بعضی فوتبالیست‌های سرشناس، سرگرمی‌ها و گاهی تخصص‌های عجیب و جالبی دارند، از موسیقی تا دیگر ورزش‌ها.

در این مطلب نگاهی به فوتبالیست‌هایی که در کارهایی به جز فوتبال هم حرفه‌ای هستند می‌اندازیم.

ممفیس دپای (رپر)

مهاجم جدید بارسلونا چندین آهنگ رپ را تا کنون منتشر کرده است. «No Love» یکی از آهنگهای معروف این بازیکن هلندی است. او که به تازگی به تیم بارسلونا ملحق شده و هواداران این تیم امید زیادی به درخشش او دارند، هم رپ‌های عاشقانه دارد و هم رپ‌های اعتراضی به مسائل اجتماعی. آهنگ‌های او مورد استقبال هم قرار گرفته و جزو کارهای خوب و حرفه‌ای به حساب می‌آید.

ممفیس دپای

دنیل اگر (خالکوبی)

بازیکن سابق لیورپول که حالا از فوتبال بازنشسته شده است علاقه زیادی به خالکوبی دارد. این بازیکن دانمارکی، شعار معروف لیورپولی‌ها یعنی: «هرگز تنها قدم نخواهی زد» را روی دست خود تتو کرده و کل کمرش را هم با تصاویر مختلف خالکوبی کرده است. اما جدا از این‌ها او خودش هم یک تتوکار است که روی بدن دیگران خالکوبی را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهد.

دنیل اگر

پتر چک (طبل‌زن)

دروازه‌بان سابق چلسی، صفحه‌ای در یوتیوب دارد که پر است از ویدئوهای او در حال نواختن درامز یا طبل. او یک درامر (طبل‌زن)  حرفه‌ای است و آهنگ‌های معروفی را کاور کرده است. چک حتی با راجر تیلور یک آهنگ اختصاصی را نیز به عنوان درامر منتشر کرده است.

پتر چک

الکسیس سانچس (پیانو)

زمانی که الکسیس سانچس به منچستریونایتد پیوست، این باشگاه در ویدئوی مربوط به معرفی او، ستاره شیلیایی را در حال نواختن پیانو به تصویر کشید. ابتدا به نظر می‌رسید این یک نوع شوخی با او است اما بعد مشخص شد که سانچس در نواختن پیانو تبحر خاصی دارد. هواداران یونایتد و حالا هواداران اینتر تیم فعلی او، همچنان منتظرند فرم خوبی که این بازیکن در آرسنال داشت را ببینند، که البته این اتفاق هنوز نیفتاده است.

الکسیس سانچس

ایوان پریشیچ (والیبال ساحلی)

هافبک اینترمیلان وتیم ملی کرواسی می تواند بگوید که نماینده تیم ملی کشورش در دو رشته ورزشی متفاوت بوده است. او که یکی از بهترین فوتبالیستهای کرواسی به حساب می آید در سال ۲۰۱۷ همراه با تیم والیبال ساحلی این کشور هم در یک تورنمت شرکت کرد و در این ورزش نیز کاملا حرفه ای است. یک استعداد ناب ورزشی !

ایوان پریشیچ

گرت بیل (گلف)

خیلی وقت است که اهالی فوتبال از علاقه گرت بیل به گلف خبر دارند و البته این بازیکن ولزی بارها به دلیل این علاقه و وقتی که برای این ورزش می‌گذارد مورد انتقاد به ویژه از سوی هوداران رئال مادرید هم فرار گرفته است. اما حالا کار از علاقه فراتر رفته و گرت بیل رسماً به بازیکن گلف تبدیل شده که در کنار فوتبال حرفه‌ای به تازگی در تورنمنت تور اروپایی گلف هم ثبت نام کرده و قصد شرکت در این مسابقات را دارد.

گرت بیل

آلیسون بکر (خواننده و گیتاریست)

دروازه‌بان برزیلی لیورپول زمانی که در سال ۲۰۱۸ به این تیم پیوست آهنگ معروف «با خشم به گذشته نگاه نکن» اثر اوئیسیز، گروه راک انگلیسی، را با گیتار نواخت. او همچنین با جیمی وبستر موسیقیدان، خواننده و آهنگساز معروف انگلیسی هم همکاری داشته است.

تخصص‌های غیرفوتبالی جالب ستاره‌های فوتبال جهان/ از ریاضیدان تا گیتاریست و خلبان هلیکوپتر

لس فردیناند (خلبان هلیکوپتر)

زمانی که لس فردیناند در سال ۱۹۹۵ به نیوکاسل پیوست می‌خواست یک سرگرمی برای خودش داشته باشد. او به سراغ یادگیری موتورسواری، نواختن ساکسوفون و همچنین آشپزی رفت. اما با گذشت زمان متوجه شد که علاقه واقعی‌اش به چیز دیگری است و به همین دلیل به یادگیری خلبانی هلیکوپتر روی آورد. مهاجم سابق تاتنهام گواهینامه معتبر خود را بعد از گذراندن هفت دوره امتحان کسب کرد و در سال ۲۰۰۵ به آرزوی خود رسید. حالا فردیناند سال‌هاست که به صورت حرفه‌ای خلبان هلیکوپتر است.

لس فردیناند

هال رابسون کانو (متخصص ارزهای دیجیتال)

مهاجم وست برومویچ و تیم ملی ولز زمان‌هایی که به گلزنی در زمین مشغول نیست خود را با مطالعه تخصصی تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال سرگرم می‌کند. رابسون کانو در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با ایندپندنت از حاصل مطالعات خود گفت و ارزهای دیجیتال را آینده اقتصاد جهان خواند. او گفته از سال ۲۰۱۱ ارز دیجیتال بیت‌کوین و نوسانات آن را زیر نظر داشته و از همان زمان مطمئن بوده که این ارز به زودی جهان را تحت‌تاثیر خود قرار خواهد داد، بنابراین به شکل تخصصی به مطالعه و یادگیری در این مورد پرداخته است.

هال رابسون کانو

آندری آرشاوین (طراح مد)

هافبک سابق آرسنال، اندری آرشاوین، طراح لباس‌های زنانه شده است. در واقع او به تحصیل تخصصی در دانشگاه طراحی و تکنولوژی سن‌پترزبورگ پرداخت تا بتواند به شکلی حرفه‌ای وارد این کار شود و جالب اینکه تعدادی از طرح‌های او در موزه این دانشگاه نیز قرار گرفته است. او حتی پایان‌نامه دانشگاهی خود را نیز در زمینه طراحی کت و شلواری که هم بتوان به صورت رسمی پوشید و هم در ورزش به کار برد، ارائه کرد. احتمالاً مدیران فوتبالی از این کت و شلوارها استقبال خواهند کرد و به سراغ آرشاوین خواهند آمد.

آندری آرشاوین

زلاتان ایبراهیموویچ (تکواندو)

شاید این موضوع جدیدی نباشد چون فوق ستاره سوئدی فوتبال جهان در طول دوران فعالیتش بارها با ضربات خاص خود، توانایی‌اش در ورزش تکواندو را به همه ثابت کرده است. زلاتان در ۱۷ سالگی کمربند مشکی را در شهر مالمو سوئد در تکواندو به دست آورد و کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند معتقدند او در آن سال‌ها در ورزش‌های رزمی به مراتب بهتر از فوتبال بود. اما ایبرا تصمیم گرفت به فوتبال روی بیاورد و نبوغ فوتبالی خود را با استعداد تکواندو ترکیب کند و حاصل ان هم شد یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان.

زلاتان ایبراهیموویچ

مانوئل آکانجی (ریاضیدان)

این بازیکن سوئیسی نه تنها در خط دفاعی دورتموند یکی از بهترین بازیکنان بوندس‌لیگا در فصل گذشته بود بلکه در زمینه علمی و به ویژه در ریاضیات نیز بسیار قوی است و این موضوع را با حضور در تلویزیون سوئیس ثابت کرد. مانوئل آکانچی ۲۶ ساله معادلات ریاضی را در یک برنامه تلویزیونی مقابل مجری برنامه خیلی سریع جواب می‌داد، در حالی که مجری با ماشین حساب جواب‌های درست آکانجی را به بینندگان نشان می‌داد!

مانوئل آکانجی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    در ایران هم داریم بازیکنان نابغه ای که رو سرشون تیغ میندازن یا با گیتار عکس دارند جاشون در این لیست خالیه!
  • MGH IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    ارز دیجیتال بیت‌کوین درست نیست، رمز ارز بیت کوین. رمز ارز با ارز دیجیتال فرق داره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی