سیدصالحی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیدمهدی سیدصالحی پیشکسوت تیم‌های استقلال و سپاهان گفت: استقلال و سپاهان با تمام قدرت به میدان می‌روند هر چند که نمی‌توان از انگیزه‌های بالای شاگردان محرم برای کسب قهرمانی به راحتی گذشت.

تیم سپاهان با پیروزی مقابل ذوب آهن مانع از برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیسی‌ها پس از شکست تیم تراکتور شد. این تیم حالا به هفته آخر و دیدار مقابل استقلال رسید. سیدمحمدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان و شایعاتی که درباره تبانی این دو تیم در فضای مجازی منتشر شده حرف زد.

قبل از شروع بحث فنی، شنیده‌اید که می‌گویند سپاهان و استقلال ممکن است با هم تبانی کنند تا استقلال ببازد و شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر شود؟

باید با قطعیت کامل بگویم که مکتب سپاهان مکتب حق و حقانیت است و از آن طرف مکتب استقلال مکتب ناصر خان حجازی؛ به هیچ عنوان بحث تبانی و فوتبال ناپاک در هیچ گوشه ای از این دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار نمی‌گنجد. بنابراین اصلاً نباید سراغ این مسائل رفت. هر دو تیم دارای سابقه بزرگ و طرفداران زیاد در سراسر ایران و استان اصفهان هستند به همین خاطر نباید چنین شایعات زشتی درباره این دو تیم راه انداخت.

درباره مسائل فنی این مسابقه چه صحبتی دارید؟

در رابطه با مسائل فنی با تمام احترام به همه تیم‌های لیگ برتری باید بگویم دو تیم سپاهان و پرسپولیس به لحاظ فوتبال مالکانه و تنوع تاکتیکی، همچنین ارائه کارهای ترکیبی در خط حمله و دفاع یک سر و گردن بالاتر از همه تیم‌ها بودند. سپاهان که تا نیم‌فصل صدر جدول را در اختیار داشت و با یک لغزش، پرسپولیس این تیم را در بالای جدول گرفت اما این تیم تا آخرین لحظه‌ها در تعقیب پرسپولیس ماند. بنابراین سپاهان یک تیم تاکتیک مدار با تنوع تاکتیکی و دارای خط حمله فوق العاده است.

استقلال چطور؟

استقلال هم در روزهای اوج خود به سپاهان رسید. فرهاد پس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خط دفاعی تیمش را ترمیم کرده و حالا می‌بینیم که تیمش هم سخت گل می‌خورد و هم فقط می‌برد. هر دو تیم قابل احترام هستند و جزو تیم‌های پرطرفدار. سپاهانی‌ها دنبال برد و استقلالی‌ها دنبال اعاده حیثیت.

با این همه فکر می‌کنید ممکن است فرهاد مجیدی روبروی سپاهان تیم دومش را به میدان بفرستد؟ چون سهمیه آسیایی تش قطع شده و از طرفی چند روز بعد باید در دیدار نیمه نهایی مقابل گل‌گهر بازی کند...

بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. فرهاد مجیدی دنبال این است که از اعتبار فوتبال استقلال دفاع کند و از سوی دیگر محرم نویدکیا هم دنبال دفاع از اعتبار فوتبال سپاهان و استان اصفهان است. اگر مجیدی در زمین نساجی تیم نصفه و نیمه اش را به میدان فرستاد به خاطر این بود که می‌ترسید بازیکنان فانتزی اش مثل قائدی یا فرشید اسماعیلی روی چمن مصنوعی دچار مصدومیت شوند. از طرفی سپاهان هم مقابل ذوب‌آهن یک بازی بسیار سنگین تر از استقلال و نساجی را برگزار کرد. ذوب‌آهن در خطر سقوط بود و به شدت فشار می‌آورد که سپاهان را شکست بدهد. با این همه من فکر می‌کنم مجیدی تیم کاملش را به میدان می‌فرستد.

کدام تیم برنده می‌شود؟

هر تیمی‌که تمرکزش در میانه زمین بیشتر باشد برنده است. استقلال خط دفاعی خوبی دارد و در نقطه مقابل سپاهان خط حمله خطرناک. هر تیمی‌میانه زمین را در اختیار داشته باشد برنده خواهد بود.

حرف آخر؟

این مسابقه، بازی بازیکنان باتجربه دو تیم است. هر تیم کمتر اشتباه کند و تمرکزش بالاتر باشد قطعاً برنده این بازی است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    آره از سکه های آتی گز وآب معدنی مشخص است که مکتب سه پاهام پاک است
  • رضا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    امیدواریم چیزی که شما میگید اتفاق بیفته نه خلاف اون
  • کیسه کش IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    چجور هفته پیش کیسه ها تهمت زدند.که پرسپولیس با ماشین سازی تبانی کرده به کوری چشم حسودان همه دیدن ۵تا هم از پیکان خورد..اگه پیکان بگه باتیم دومم میرم جلو پرسپولیس بازم همه خفه بودن۴
  • علی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    برن یه فکری به حال تارتار بکنن که از حالا سه امتیازا تقدیم کرده
  • محمدنیا از تهران IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    بله مکتب سپاهان تو بازی مس رفسنجان کاملا هویدا بود واقعا
  • حسین IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    آقاسید؛جوسازی ومتشنج کردن وضعیت تیم روبروی سپاهان،آب معدنی مسموم به بتزیکنان رقیب دادن،دعوابراه انداختن ویک گوشه ایستادن وقیافه انسان بافرهنگ روبخودگرفتن،نارنجک انداختن و..... همه گویای حق وحقانیت بودن مکتب سپاهانه ، درست مثل بلایی که باقلدری جهت پرآب کردن زاینده رود سرکارون خوزستان نازل فرمودید درود برغیرت وحمیت شما درود هزاران باردرود
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      من خودم پرسپولیسی ام. اصفهان و زاینده رود هیچ نیازی به کارون و ... نداره. مسایل را لطفا قاطی نکنید. اصفهان نیاز خودش (مصرف وکشاورزی) را از هزار سال پیش را خودش برطرف میکرده و در ضمن به شهرهایی ݥثل یزد هم آب میرسونه . اصفهان خودش دچار خشکسالی شد چون آب زاینده رود را دادن استانهای دیگر.
  • حقگو IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    با احترام به نظر شما یا خواب هستید یا سعی دارید خطاها را لاپوشانی کنیدسپاهان زمانی بود که در مکتب شاهین بود آن جعبه گزها و یا پرونده آب های آلوده و یا حمله به اتوبوس حامل بازیکنان با نارجک , خیلی مسئولین خام باید باشند که تا حالا متوجه نشده باشند و این استقلال در مکتب حجازی نبوده و نیست و اون آخرین قهرمانی در لیگ بنده خدا ها ( هواداران ترکتور بعد از چند سال هنوز در شوک هستند . هنوز آبی تکون نخورده
  • شمسعلی. IL ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    اولا که سرنوشت قهرمانی دست خود پرسپولیس است پس با یک برد همه ی نقشه ها بر باد میرود دوما خود هواداران استقلال هفته هاست که از مجیدی و بازیکنان استقلال میخواهند اگر قهرمانی سپاهان نیاز به تعداد گل زیاد داشت ما باید راه بدهیم که پرسپولیس قهرمان نشود با اینحال باز هم تاکید میکنم پرسپولیس باید ببرد تا هیچ شک و شبه ای پیش نیاید
  • سام IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    یه قل دو قل که نیست. اختلاف تفاضل گل زیاده. اگه بخوان تبانی کنن باید سپاهان حداقل 4 گل بزنه و گل نخوره و از اینطرف پرسپولیس مساوی کنه. پرسپولیس قطعا خواهد برد . به شایعات توجه نکنید.
  • پاوه IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    در اینکه سپاهان به هر نحوی میخواد قهرمان بشه شکی نیست با نارنجک و پاره آجر و ینگ دیدیم که چی بروز اتوبوس پرسپولیس آوردند ؟ آیا این اقدام به قتل نبود ؟ در نهایت چی شد ؟. ولی خوشبختانه تفاضل گل آنقدر هست که اگه بخواد هم تبانی کنه هیچ تیمی حاضر نمیشه 4 تا گل بخوره بجز اونائی که چشم دیدن قهرمانی پنجم آنهم در لیگ برتر .کل مملکت دارن نگاه میکنن! مگه الکیه؟
  • ابی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    این لنگبا از حالا ترسیدن ولی ما تمدن داریم و اهل این بازیهای کثیف نیستیم
  • تاج FR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    از نظر من از انجایی که استقلال بازیهای مهمتری در جام حذفی پیش رو داره در این بازی نباید پر قدرت وارد زمین بشه اگر بازیکنان کلیدی اتفاقی براشون بیوفته جام حذفی هم به خطر میفته. اگر پرسپولبس هم در این موقعیت بود من دقیقا همین نظر رو میدادم.
  • همیشه سرخ IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    از تیم الدوچرخه سوارها که باعث محرومیت آل کثیر شدند در فینال آسیا دست دوستی به سمت کره دراز کردند بعید نیست ۶ تا بخوره ولی باید بدونن پرسپولیس کاری به اونا نداره وپیکان رو میبره و قهرمان میشه
  • محمدامین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    استقلال چه برنده بشه چه بازنده هیچ فرقی براش نداره پیکان هم نشون داد تیم زهر دار هست چون اگه بازی با مشین نگاه کرده باشید دیدید که هم پرسپولیس پنجتا زد هم پیکان نتیجه می گیریم هر رد تیم قدرتمند هستن بازی تماشایی هست
  • مهدی ادیب IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    ارزش واژه ها رواز بین نبرید، آقای سیدصالحی نه تو برازنده ی واژه ی پیش کسوت هستی و نه استقلال فعلی و سپاهان برازنده ی نام مکتب.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی