آرتور دالالویان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرتور دالالویان، ژیمناست ۲۵ ساله روس، تنها سه ماه پس از پاره شدن آشیل ‌پایش توانست در المپیک توکیو مدال طلا بگیرد.

خبرورزشی - آرتور دالالویان در ماه آوریل هنگامی که مشغول آماده‌سازی برای رقابت های قهرمانی اروپا بود دچار مصدومیتی وحشتناک شد و به دلیل پاره شدن رباط آشیل پایش به نظر می‌رسید که حتی بازی های المپیک را هم از دست داده باشد.

اما پس از سپردن پای مصدومش به تیغ جراحی این ژیمناست روس بر خلاف تمام پیش بینی ها توانست بازگشتی معجره آسا به میادین داشته باشد و در المپیک توکیو نیز مهره‌ای کلیدی و تاثیر گذار در تیم ژیمناستیک مردان کمیته المپیک روسیه بود که در نهایت مدال طلا را برد.

در روزهای پیش از مسابقه فینال دالالویان گفت: «من قصد شرکت در رقابت‌ها را نداشتم. بعد یک جلسه با تیم و مربی‌ام داشتم. من قدرت و نیروی رقابت را احساس کردم و تصمیم گرفتم که رقابت کنم.»

دالالویان یکی از اعضای مهم و کلیدی تیمی بود که عملکرد فوق العاده ای داشت و چین را با نتیجه ۲۶۲.۵۰۰ به ۲۶۱.۸۹۴ شکست داد.

آرتور دالالویان

ژیمناست روسی پس از فینال در مورد اهمیت این لحظه صحبت کرد: «بعد از مصدومیتی مثل این، من قدر کارهایی که انجام داده ام بیشتر می دانم. اکنون می‌دانم که آن همه کار بی‌فایده نبود. ارزش این مدال بی‌اندازه است.»

دالالویان پس از اینکه تقریبا نزدیک بود یکی از مهمترین وقایع زندگی اش را از دست بدهد، پس از فینال روز دوشنبه کاملاً احساساتی شده بود.

او پس از صعود به فینال فاش کرد که حضور در توکیو ۲۰۲۰ برای او یک تجربه به شدت احساسی بوده است: «من نمی توانستم احساسات خود را کنترل کنم. به نوعی افتخار می‌کردم که توانستم به آن برسم، من توانستم به این نقطه برسم و تمام حرکات را به همان روشی که می‌خواستم انجام دهم. قسمتی دیگر از من به نوعی احساس ناامیدی می کرد چرا که فهمیدم که نمی‌توانم تمام حرکات را به طور کامل و بی‌نقص انجام دهم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • م. ر. IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    حالا بعد معلوم می‌شود که این ورزشکار روس دوپینگی بوده یا نه چون در ورزش روسیه دوپینگ یک برنامه عادی است که از طرف کاخ کرملین بشدت حمایت می‌شود و حتی یک بودجه برای این کار در ورزش روسیه وجود دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی