نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
روزی که قهرمانی استقلال در آسیا از تلویزیون پخش نشد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درست سی سال پیش در چنین روزی باشگاه استقلال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را در بنگلادش بالای سر برد.

استقلال که در مراحل مقدماتی تیم‌های السد قطر و نمایندگان تایلند، اندونزی و کره شمالی را شکست داده بود، در فینال هم توانست با گل‌های رضا حسن‌زاده و صمد مرفاوی دو بر یک لیائونینگ چین را شکست دهد و جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر ببرد.

این دومین قهرمانی استقلال در آسیا بودو نکته جالب و عجیب اینکه بازی استقلال در فینال به صورت زنده از تلویزیون پخش نشد و هواداران این تیم فقط توانستند با تاخیر چند ساعته بخشهایی از مسابقه را تماشا کنند. طبعا مراسم قهرمانی هم از تلویزیون پخش نشد.

استقلال در آن سال توانست با ستاره هایی چون احمدرضا عابدزاده، برادران بیانی، مجید نامجو مطلق، عباس سرخاب، صمد مرفاوی، رضا احدی و...جام قهرمانی آسیا برای دومین بار بالای سر ببرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر شکوهی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    مگه لنگ حکومتیه که یه مملکت و برای بازیش تعطیل کنن؟؟!!!......
  • ایلیا IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    پرسپولیس تو فینال جلو ژاپن بازی میکنه،اینا تو فینال جلو بنگلادش/: تفاوت را احساس کنید
  • امین IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    خوب اون موقع هیچ فوتبالی زنده از تلویزیون پخش نمیشد علاوه بر اون صدا وسیما بخاطر این قهرمانی عزادار بود
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    روزی که قهرمانی الدوچرخه در کوپا امجدیه بخش نشد خخخخخخخ. با شکست نماینده کره شمالی و اندونزی قهرمان کوپا امجدیه شدند . خنده دار تر از کوپا امجدیه جام قهرمانی کوپا امجدیه هست که پرچم اندونزی و سنگاپور رویش هست
  • صامت GB ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    هرچندقهرمانی راست راستکی اسیانبودولی بازه بایدپخش میشده.به هرحال یه تیم ازایران دریک تورنمنت 6جانبه قهرمان میشد.کم اهمیت نبود
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    حیف که فیفا بدلیل شفاف نبودن قوانین، عدم شرکت کشورها و تیمهای صاحب نام و معلوم نبودن قوانین اسپانسری و پولی مسابقات قبل از ۲۰۰۳ رو در آسیا به رسمیت نشناخت و تنها مسابقات باشگاه‌های آسیا بعد از این سال رو رسمی دونست. دلیل اینکه فیفا تنها تیمهای ایرانی که فینال آسیا رفتن رو ذوب آهن، سپاهان و پرسپولیس می‌دونه همین مشکلات قبل از ۲۰۰۳ هست که afc هم هیچوقت نتونست فیفا رو متقاعد کنه اون مسابقات رو هم لحاظ کنه بر عکس یوفا که مسابقات قدیم هم لحاظ میشه و همین نکته ساده نشون میده قهرمانی استقلال چقدر اهمیت داره ، به نظر میرسه اندازه یه قاره چهار کشوری اعتبار داره !
  • شیشتقلال شیشتایی آسیا DE ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    آخرین باری که استقلال در تورنمنت چهارجانبه آسیا قهرمان شد هنوز سوت اختراع نشده بود و داور با دستهاش سوت میزد ..‌.از اون موقع که سوت اختراع شده و فوتبال پیشرفت کرده و تیم‌های آسیایی سرمایه گزاری کردن استقلال رنگ فینال آسیا رو هم ندیده چه برسه قهرمانی ... سی ساله در حسرت فینال آسیا موندن
  • فری IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    ولی لنگ با قشقایی بازی داشته باشه از یه ماه پیش، کلی ویژه برنامه پخش میکننن
  • ایران من IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    اما برای فینال پرسپولیس مدارس رو تعطیل میکنند و بازی رو از شبکه های مختلف پخش میکنند.و ووووو...ام قهرمان نمیشن
  • سروش IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    مبارک باشه قهرمانیشون ولی خدایی تیما رو ببین! خنده ت میگیره دیگه.. السد قطر و نمایندگان تایلند، اندونزی و کره شمالی و لیائونینگ چین! السد که تازه 4 5 ساله تبدیل به تیم شده، نمایندگان تایلند و اندونزی و کره شمالی م که کلا مشخصه!! لیائونینگ چین هم که فکر کنم 3 4 سالیه کلا منحل شده..
  • حمید علوی CA ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    یادش بخیر.. منصورخان خدابیامرز و پرویزخان مظلومی و آقا ولی صالح نیا رو اون استقلال رو ساخته بودن.. قبل از مرحله ی نهایی، در بازیهای حذفی ما با السد قطر بازی کردیم که خیلی گردن کلفت بود و بازیکن خارجی تاپ زیاد داشت و آقا مجید نامجو هم برا السد بازی میکرد..قبلش یه خرده اختلافی بین نامجو و شاهرخ خان بیانی بود(آقای نامجو که توسط امیرمافیا و تاحدی آقای چنگیز کوک‌میشد گیر داده بود که شاهرخ نباید کاپیتان باشه چون با پرسپولیس به استقلال گل زده و جلو تماشاچی استقلال خوشحالی کرده). سر همین اختلاف بازی استقلال السد شده بود جنگ فوتبالی بین شاهرخ خان و آقای نامجو. هرکدومشون توپ میکرفت اون یکی هرطور شده خودش رو‌میرسوند که هرطور شده جلوش رو بگیره.. اون سال آخرین سالی بود که استقلال تیم سالمی بود..بعد از اون و با رفتن یا به حاشیه رفتن بزرگانی چون شاهین خان بیانی، شادروان احدی، جعفرآقا مختاریفر، شاهرخ خان، آقای نامجو، رفته رفته امیرمافیا جون گرفت و شروع کرد به باندسازی و حوشخدمتی به آقای ایروانی(و امیدوار) و مث سرطان رشد کرد…. و استقلال هم هرگز روی خوش ندید.
  • اصغر IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    چهارجانبه جام در جام امجدیه هم پخش نشد . قهرمانی اول و باشکوه کاج
  • گولیت US ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    تبریک به همه استقلالی ها
  • فرشید درویش IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    از همون موقع هم چشم‌دیدن این تیمو نداشتن چشمتون کور بشه
  • تاج IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    لنگی ها کجاید
  • فرید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    افتخار آسیا و ایران فقط تیم تاج ما داریم دومین قهرمانی آسیا که چند دهه قبل قهرمان شدیم و در این روزها اتفاق افتاده را جشن میگیریم لنگی ها هنوز در حسرت یک قهرمانی خخخخخخخخ
  • علی بایرام نژاد IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    به امید سومین قهرمانی استقلال در آسیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی