نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
اتهامات سنگین به بازیکنان استقلال/ از حمله تند فکری تا بازیکنی که منصوریان حلالش نکرد/ حجازی: چند استقلالی به من خیانت کردند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمود فکری اولین سرمربی تاریخ استقلال نیست که ادعای کم کاری بازیکنان استقلال را مطرح می‌کند. طی ۲۲ سال گذشته چند سرمربی بزرگ استقلال حرف‌های مشابهی بر زبان آورده‌اند.

رابطه محمود فکری با تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان استقلال در روزهای پایانی سرمربیگری او سرد شده و این مسئله اسفندماه پارسال به طور کامل نمایان بود.

سرمربی اسبق استقلال پس از اینکه جای خود را به فرهاد مجیدی داد، چند مرتبه در مصاحبه‌های خود صراحتاً از کم‌کاری برخی بازیکنان استقلال پرده برداشت و مدعی شد آنها تعمداً چنین کاری را انجام دادند تا دوران سرمربیگری محمود فکری را در استقلال به پایان برسانند!

سرمربی نفت مسجدسلیمان بلافاصله پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر بار دیگر این ادعا را مطرح کرد تا در آستانه جدال نیمه نهایی جام حذفی برچسب بسیار سنگینی به آبی‌پوشان زده باشد.

البته فکری اولین سرمربی تاریخ استقلال نیست که چنین ادعایی را مطرح کرده و طی ۲۲ سال گذشته چند سرمربی استقلال حرف‌های مشابهی بر زبان آورده‌اند.

نکته مهم اینجاست که تعدادی از سکان‌داران اسبق آبی‌پوشان پایتخت زمانی به شکایت از رفتار برخی بازیکنان گشودند که خود محمود فکری هم در استقلال توپ می‌زد. البته انصافاً فکری در دوران بازیگری هرگز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم پیرامون چنین اتهامی مورد خطاب استقلالی‌ها قرار نگرفت.

ناصر حجازی: به من خیانت کردند 

ناصر حجازی در اردیبهشت سال ۷۸ پس از شکست عجیب استقلال مقابل سایپا از سمت خود کنار گذاشته شد و دقیقاً از همان شب برکناری، مدعی دسیسه‌ چینی چند بازیکن استقلال شد. سرمربی فقید استقلال چند روز پس از اخراج طی مصاحبه با یک رادیوی خارج از کشور ادعای بسیار مهمی را مطرح کرد و گفت: «چند بازیکن استقلال به من خیانت کردند. آنها در جریان بازی با سایپا تعمداً کاری کردند تا تیم شکست بخورد و من اخراج شوم.»

البته حجازی تا آخر عمر هرگز اسامی افراد مورد نظر خود را مطرح نکرد و همه بازیکنان آن زمان استقلال نیز چنین ادعایی را رد کردند ولی رابطه آن مرحوم با تعدادی از بازیکنان استقلال که مقابل سایپا بازی کرده بودند، برای همیشه بسیار سرد باقی ماند.

سکوت پورحیدری 

استقلال در بهار سال ۸۱ به واسطه ناکامی مقابل ملوان در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر،  کاپ قهرمانی اولین دوره این مسابقات را به پرسپولیس واگذار کرد.

ساعاتی پس از شکست آبی‌پوشان مقابل ملوان انزلی این شایعه دهان به دهان چرخید که تعدادی از بازیکنان استقلال مخصوصاً کار را زمین گذاشتند تا منصور پورحیدری را از روی نیمکت این تیم بلند کنند.

منصورخان فقید البته هرگز با صراحت در این رابطه مصاحبه نکرد ولی کنایه‌هایی زد تا نشان دهد یکسری مسائل را می‌داند.

پورحیدری تابستان سال ۹۰ در گفت‌وگو با خبر ورزشی وقوع برخی مسائل در مسابقه مورد نظر را تأیید کرد ولی در عین حال گفت: «اتفاقات بازی با ملوان را فقط زمانی افشا می‌کنم که بلیت هواپیما در دستم باشد و بدانم می‌خواهم برای همیشه از ایران بروم.»

البته منصورخان هرگز برای همیشه از ایران نرفت و اسرار آن مسابقه را نیز افشا نکرد.

مظلومی و تاکید بر کم کاری استقلالی‌ها در دربی

پرویز مظلومی نیز از جمله سرمربیان استقلال‌ است که حداقل در یک مورد صراحتاً برخی بازیکنان استقلال را متهم کرده است.

آبی‌پوشان دربی بهمن ماه سال ۹۰ را به شکلی بسیار عجیب و غریب با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کردند و مظلومی که در آن مقطع سرمربی استقلال بود. 

مظلومی چند سال پس از جدال مورد نظر طی یک مصاحبه جنجالی مدعی شد: «شب قبل از بازی در اردوی استقلال اتفاقاتی افتاد و در نهایت همان ماجراها موجب شد تا عده‌ای مقابل پرسپولیس کم کاری کنند و استقلال ببازد. فیلم مسابقه را یک بار دیگر تماشا کنید تا متوجه منظور من بشوید.»

البته مظلومی هم ترجیح داده است تا امروز پیرامون آن ماجرا بیشتر از این حرف نزند.

منصوریان: همه استقلالی‌ها را حلال می‌کنم غیر از یک نفر

علیرضا منصوریان فصل ۹۷ - ۹۶ را همراه با استقلال اصلاً خوب شروع نکرد و در نهایت پس از توقف خانگی مقابل ذوب‌آهن ترجیح داد کناره‌گیری کند. بدون شک استقلال در آن مقطع مشکلات فنی زیادی داشت و حتماً نمی‌توان همه چیز را گردن یک نفر انداخت. اتفاقاً منصوریان هم نظری شبیه به این داشت ولی پس از پایان جدال با ذوب‌آهن و هنگامی که می‌خواست برای رسانه‌ای کردن کناره‌گیری خود به سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی برود خطاب به شاگردانش در داخل رختکن گفت: برای همه شماره آرزوی موفقیت می‌کنم. خیلی دلم می‌خواست فصل موفقی داشته باشیم ولی به‌ هرحال شرایط فراهم نشد و امیدوارم استقلال بدون من وضعیت به مراتب بهتری پیدا کند. همه شما را حلال می‌کنم، همه را حلال می‌کنم البته غیر از یک نفر. امیدوارم در زندگی‌تان موفق باشید.

منصوریان در هفته‌های پایانی حضورش با چند بازیکن استقلال از جمله مهدی رحمتی و مجتبی جباری به شدت دچار مشکل شده بود ولی نام آن یک نفر را با صراحت بر زبان نیاورد.

ادعای فکری علیه بازیکنان استقلال

استقلال زمستان سال گذشته در حالی مغلوب سپاهان شد که هیچ حرفی برای گفتن در اصفهان نداشت و یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود طی ۱۰ سال گذشته را ارائه کرد.

دقیقاً پس از پایان همان بازی بود که مشخص شد محمود فکری با استقلالی‌ها به بن‌بست رسیده است. البته فکری پس از توقف استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته شانزدهم جای خود را به فرهاد مجیدی داد ولی کاملا پیداست که داستان از اصفهان بیخ پیدا کرده بود.

البته این را هم فراموش نکنیم که طرح ادعای کم‌کاری چند بازیکن استقلال مسئله‌ای است که توسط سرمربی اسبق این تیم مطرح شده و به صرف ادعای یک نفر نمی‌توان آبروی همه بازیکنان را در معرض خطر قرار داد.

محمود فکری یا هر فرد دیگری یا باید چنین ادعاهایی را مطرح نکند و یا اینکه همه چیز را با دلایل محکمه پسند رسانه‌ای کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صمدقلی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    خیلی جالبه جماعتی که خودشان به خودشان رحم نمی کنند و بنا به اذعان خودشان و اسطوره هاشون زنده یادان حجازی و پورحیدری حداقل دو بار مقام قهرمانی را به خاطر خیانت های درونشون از دست دادند مدعی معیار گذاری برای فوتبال پاک هستند . یعنی هر کجای دنیا بری بگی مکتبی که با تبانی درونی بازیکنان تیمش باعث باخت ، از دست دادن قهرمانی و حذف و خانه نشینی دو تا از بزرگترین اسطوره هاش شده و الان داره با کنم بازوهای رسانه ای حامیش با پرورویی برای همه تعیین تکلیف می کنه که کی پاکه و چه کسی ناپاک درجا به خودت و خانواده ات پناهندگی با کی حقوق و مزایا می دهند .
    • حمید علوی CA ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      بنده شخصن معتقدم همه ی موارد بالا اتفاق افتاده. خیانت آشکار به منصورخان پدر استقلال، دست کم دوبار (پاشازاده بازی آخر از لیگ اول حرفه ای، و قبل از اون امیرمافیا و ادموند اختر در مشهد)، کم‌کاری و سهل انکاری و بی معرفتی در حق شادروان ناصرخان در بازی با سایپا، نامردی و‌خیلنت در حق پرویزخان مظلومی، و البته خیانت واضح(یزدانی، غلامی) و‌کم کاری برنامه ریزی شده (وریا،اسماعیلی، قائدی) در حق آقای فکری.
    • کامرانی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      سی سال توی این فوتبالم همه چیز رو میدونم محمود فکری جز متعصبین استقلاله این نوجوان ها و کم سن و سالها چیزی نمیدونند از لحاظ تعصب و مردانگی محمود فکری در زمره دانایی فرد جباری و پورحیدری ها و مظلومی ها و روشن ... محمود هر چی گفته راست گفته به عقب برگردید تا بفهمید مجیدی زیر اب چه کسانی رو تا حالا زده شماره یک روزی که مجیدی زیر اب شفر رو زد (کنایه به مصاحبه شفر :ای کاش مجیدی رو هرگز دستیار خود نمیکردم ). شماره دو مجیدی زیر اب استراماچونی رو زد (گذری کنید به روزهایی که مجیدی در پاریس بود و لحظه به لحظه شکست ادامه همکاری فدراسیون و استقلا ل رو با استراماچونی دنبال میکرد. با ترفند های خاص خودش به نوعی خودش رو به نیمکت استقلال تحمیل کرد). شماره سه محمود فکری در استقلال بود و مجیدی مثلا داشت دورهای مربی گری رو در ژاپن میگذروند و انواع و اقسام حواشی رو در زمان مربی گری محمود فکری در استقلال ایجاد میکرد(گذری کنید به مصاحبه این روزها به حق محمود فکری ) اون افتضاح و نتایج بدش رو هم در در تیم ملی امید هم میتونید در زمان سرمربی گریش هم گوگل کنید
  • آریهان DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    حالا با این سخنان از افراد معتبر استقلال,بازهم کسی هست که ادعا کنه وزیر پرسپولیسیه و یا لیگ مهندسی شدست؟اگه واقعان حقیقت داشته باؤه که ادم قهرمانی لیگ و دلشکستگی طرفدارانش رو به برکنار کردن مربی ترجیح بده,شما به این بازیکنان بی غیرت نمیگید؟بازیکنی که پول میگیره و بعد ضد اخلاق باشگاه و طرفدارنش عمل می کنه رو نباید مجازات کرد؟باید این افرادی که صحبت از کم کاری میکنند واضح بیان کنند که چه افرادی بودند که طرفدار بدونه که چه بی غیرتهایی باعث ناکامی تیم و خودشون میشه. سکوت کردن اینجا اشتباست چون اینجور افراد هنوز در تیم هستند و ضرر لطمه میکنند
  • پرسپولیس IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    کلا استقلالیا توهم توطئه دارن
  • 6 IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    كيسه است ديگر.... فقط بلدن ناتواني خودشونو گردن اين و اون بندازن!!! يكي خودشونو بگيره بقيش حله خخخخخخخخخ
    • پرسپولیس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      حالا مشخص شد که کی مهندسه!عزت و دلت دست خداست بخدا قسم از دست این استقلال یا آسایش نداریم چند روز دیگه دولت عوض میشه ببینیم چیکار میکنید اگه خود بازیکن خائن هم بیاد علنا اعتراف کنه دلیل و مدرک مستند هم بیارن باز اینا میگن نه تو داری دروغ میگی استقلال فعلی بنده بدون توهین عرض میکنم شده مثل بچه ی بی استعداد و لوس یه آدم پولدار که انتظار خلبان و دکتر شدن ازش دارن .حالا هی وزیر وزیر بگوئید که تسکینی هست واسه کم کاری و خیانت بعضی از بازیکن هاتون
    • آبیم IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      حالا خوبه اونا جرعت این و دارن ک بندازن گردن این و اون شما ک جرعت همینم ندارید ک بگید قهرمانیاتون گردن کیه و از کجا اومده ک:)))
  • لنگی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    نهاد های نظارتی ورود کنند ۵ تا قهرمانی پرسپولیس که با لابی و پول بی حساب وزارت ورزش بوده باید منتفی بشه. وقتی رئیس جمهور مملکت اقای روحانی برای فرار پرسپولیس از سقوط به لیگ دست دوم به خاطر تخلف در بکارگیری از طارمی راهی ترکیه میشه و کلیه امتیاز ( بخوانید نفت مفت ) به ترکها هدیه میده تا تاریخ قرارداد این بازیکن رو توافقی درست و اصلاح کنند !!! واقعا لقب تیم حکومتی لایق این تیم و هوادارانش هست. به هر حال در ایران که تیم حکومتی پیروزی براش هرکاری کردند و در آسیا هم وزارت ورزش کلی حمایت کرد اما اگر تونستید قهرمان آسیا که آرزوی پدربزرکاتون بود رو دیدید بعد هواداران تیم سوم پایتخت حق حرف زدن دارند. البته مثل پدربزرگاتون رویای قهرمانی آسیا رو بگور میبرید . خخخخخ
  • عامیرزا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    گرفتین چی شد؟! شوما هم دقیقن الان دارین به این فک میکنین که مسئله این نیست که کی راست میگه کی دروغ وکی مقصره، بازیکن یا کادر فنی یا مدیریت یا پیشکسوت یا راننده اسنپ فود مجموعه!فرقی نمیکنه براشون فقط باید همیشه دهنشون مثه تمساح واسه عوامفریبی وفرافکنی باز باشه! به پدر ومادر خودشونم اعتماد ندارن وبه همه مظنونن چون فقط باید شخص خودشون پاک نشون داده بشن!اینو مکتبشون یادشون داده که تو هر شرایطی دستت به کمرت باشه وخودشیفته و گستاخ داد بزنی من نبودم دکلم بود تقصیر منار خاندایی ام بود. اینا فقط میگن فقط ما خوبیم واگه هرجا زارت شدیم بهمون خیانت شده!تو حماسه ششتای هم جواد الله وردی خیانتکار بود تو حماسه ده دقیقه سه گل هم پرویز خان فرمودن بازیکنان خیانت کردن! مرفاوی وفکری وقلعه نوعی هم همیشه همین چیزا رو گفتن والبته قندل خان که کاملن معتقده زمان سرمربیگری تیم ملی هم بهش خیانت شد وگرنه الان هم قهرمان جام ملتها شده بود هم به نیمه نهایی جام جهانی رسیده بود!.تحلیل این جماعت اتلاف وقت و توهین به شعور عمومه.# مکتب تری دی خورای تری ت (توهین و توهم و تلمبه زنی).الخ
  • دلاک ضد لنگ IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    دایی ها اگر همه یازده بازیکن استقلال خیانتکار باشن باز چیزی از ارزش های جام های اسنپی و پولی شما کم نمیشه. فکری و همین وزیر شما به ما انداخت ما هم به احترام چند سالی که کاپیتان ما بود تحملش کردیم عین عین میمونه که استیلی یا درخشان یا پیوس و بیارن مربی لنگ کنن. وگرنه فکری هرجا میره به بازیکن هاش انگ کم کاری میزنه جای اینکه بار فنی خودشو ببره بالا
  • صمدقلی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    یک چیزی میگم : فقط لطفا بلند نخندید . استقلالی ها می گویند مکتب اصالت هستند .
  • کمک نایب قهرمان IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    عجب مکتبی، بابا دستخوش
  • کیسه IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    توهردوره ای هرکی پول بیشتر بده رسانه بابازیکن هاش طرفداراون می شن الان برگشتن می گن مجیدی بهتر از فکری هست خوب نتیجه چی ؟درست مثل کیروش که ۸سال دوشید بدون هیچ دست اوردی فقط بزرگش کردن الانم زیرساخت کیسه درست نیست باید از اول درست بشه همه چی اونم بلند مدت برنامه ریزی کنن تاتیم بشه وگرنه .......
  • وحید IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    تازه اتهام کم کاری در دربی شش تایی ها هم فراموش نشه مطمئن باشین فکری آخرین مربی استقلال نیست که این حرف رو میزنه واین لیست ( ....حجازی پورحیدری مظلومی منمصوریان فکری ) بروز رسانی میشه
  • فرزاد MY ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    به نظر من هر چقدر تیم های استقلال و پرسپولیس قویتر باشند تیم ملی کشورمان قوی تر عمل میکند متاسفانه در تیم استقلال اشخاص خاصی هستند که در تیم دچار چند گانگی میشوند و یک نفر حرف اول و آخر را نمی زند بزرگترین مشکل این روزها تیم استقلال امثال برادران مجیدی که جز پول هیچ چیز را نمیشناسند برعکس آن چه که در رسانه های وابسته به ایشان مثلا پاداش بازیکنآن از جیب خودش به ظاهر و....همچنین قدرت گروه وریا غفوری و دوستان ....سبب میشود هرگز استقلال به آرامش نرسد بزودی اختلافها به فاصله چند ماه آینده شروع خواهد شد و این درگیریها و نگرفتن نتیجه را گردن وزیر و وکیل و کم کاری بازیکن خودشان که. ...زمین و اب معدنی و غذا و....غیره خواهند انداخت فقط ثبات مدیریتی در استقلال ...الان ماشاالله برادران فنونی زاده ..قربانی...برهانی...مظلومی هر کدام یک مدیریت و امپراطوری را در استقلال هدایت میکنند و همه دنبال مطرح شدن و پول
  • امیر IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    لنگی ها دخالت نکنند
  • امیر IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    من بخوبی یادمه اون روزی رو که زنده یاد حجازی از شدت ناراحتی خیانت اشک می‌ریخت.ریشه و بن این باشگاه همینه.همین افراد تا توانستند به این طرف و آنطرف نامه نوشتند . تا مانع قهرمانی پرسپولیس در آسیا بشوند.حتی نقاط ضعف تیم کشورشونو برای اجنبی ها فرستادند.بد نیست این هواداران فوتبال کلاه خودشونو قاضی کنند ببینند توی این فوتبال دنبال چی میگردند و چی میخوان؟
  • آتنا US ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    کیسه کشا خیانت تو خونشونه اینا به خودشون هم رحم نمیکنن
  • Cbr1000 IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    حالم از بازیکن بازیگرمجری کلا سلبریتی پرسپولیسی بهم میخوره حتی رفیق پرسپولیسیم ندارم نمیخوامم داشته باشم کلاادم بی منطق
  • شاهین IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    بالاخره تو فوتبال از این مسایل هست که حتی یوهان کرویف بزرگ هخم صراحتا تو مصاحبه هاش راجع به این موضوع تو بازسا وتیم ملی هلند اشاره کرده بود ولی جالبه با تمام این مسایل این تیم دو بار برسکوی قهرمانی اسیا ایستاده دو بار نایب قهرمان شده دو با هم سوم اونقوت لنگیهاییکه سمبل اتحاد و نظم ومدیریت وحمایت همه جانبه بیرون زمین ودرون زمینو دارن با ین همه اهن وتلپ وستاره واسطوره... 60 ساله دران دنبال قهرمانی اسیا میدون بدو ای بدو... تا برسی...
  • فرشاد IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    من پرسپولیسیم و به شخصه راست و دروغ این حرفها برام بی اهمیته ولی چیزی که برام خیلی مضحک و خنده داره و البته بر عکس این حرفها قابل دید و لمس هست اینه که چطور بازیکنهای تیمی که ده سال ی بار ی قهرمانی داخلی میارن و بیشتر از بیست ساله رنگ فینال اسیا رو ندیدن اینقدر ادا و اطوار دارن و مدعین حالا قراردادهای انچنانیشون به کنار،اگه این تیم و بازیکنهای بازنده یک دستاورد و جام بگیرن چکار میکنن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی