نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
محمود فکری و فرهاد مجیدی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمود فکری در مصاحبه اخیرش از عملکرد فرهاد مجیدی انتقاد کرد اما آیا او درست می‌گوید؟

مصاحبه جنجالی اخیر محمود فکری را اگر نخواندید حتما گفته‌های او در مورد فرهاد مجیدی و استقلال را دنبال کنید. فکری معتقد است استقلال بعد از او نتایج ضعیفی گرفته و اگر او مانده بود چنین اختلافی را با صدر جدول نداشت. فکری معجزه ای که به مجیدی نسبت داده می‌شود را قبول ندارد و نتایج استقلال برای او طبیعی است.

در ادامه نگاهی آماری به گفته های محمود فکری می‌اندازیم تا مشخص شود آیا انتقاد او از مجیدی به جاست یا خود فکری در عدم موفقیت استقلال مقصر بود؟

دو امتیازی که فکری قبول ندارد!

محمود فکری بارها اشاره کرده که نیم فصل تیم را با ۴ اختلاف امتیاز از صدر جدول تحویل داده است اما بعد از نیم فصل اول استقلال در بازی با مس رفسنجان به میدان رفت و دو امتیاز اختلافش با صدر جدول بیشتر شد. تساوی در رفسنجان در آمارهای فکری قرار نگرفته و شاید بازیکنانش را به دلیل کم کاری مقصر می‌داند. اگر این بازی را در نظر بگیریم استقلال با ۶ اختلاف امتیاز از صدر جدول در اختیار مجیدی قرار گرفته و او هم اختلاف با صدر را به ۱۱ امتیاز رساند که سهم او یک امتیاز کمتر از فکری است و در این خصوص تلاش مجیدی بیشتر از فکری بود.

پیشرفت استقلال در حد و اندازه پرسپولیس بود

فکری در انتقادهایش از مجیدی به نکته جالبی اشاره می‌کند. او معتقد است استقلال باید مانند پرسپولیس و سپاهان در نیم فصل دوم پیشرفت می‌کرد و به قهرمانی می‌رسید.

برای بررسی این موضوع، میانگین امتیازات استقلال در لیگ برتر را به دو بخش زمان مربیگری فکری و مجیدی تقسیم کردیم. استقلال در زمان حضور فکری از هر بازی حدود ۱.۶۲ امتیاز را کسب کرد و این در حالی است که تیم مجیدی ۲.۰۷ امتیاز از هر بازی گرفت.

پیشرفت کسب ۰.۴۵ امتیاز از هر بازی در زمان حضور مجیدی رقم خورد و جالب است بدانید پرسپولیس در نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول ۰.۴۶ امتیاز بیشتر از هر بازی گرفت. این آمار ثابت می‌کند تیم مجیدی پیشرفتی مشابه با تیم قهرمان لیگ برتر نسبت به نیم فصل اول داشته و نمی‌توان عملکرد او را منفی دانست.

انتقادات فکری از مجیدی بیشتر شبیه به یک اختلاف شخصی است. فکری عامل کم کاری شاگردانش را مجیدی می‌داند و همین موضوع باعث شده که در پایان فصل سرمربی استقلال را زیر فشار انتقادات قرار دهد. با این حال عملکرد مجیدی وقتی به چشم خواهد آمد که جامی‌کسب کند و جام حذفی مهترین زمان برای نمایش عملکرد تیم مجیدی است و تا پایان این رقابت ها نباید استقلال را ارزیابی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی. IL ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    شما هم دروغ می گویید ، بهتر است این آمار و ارقام را با زبان ساده تر بگویید ، اینکه مجیدی در ۱۴ بازی نیم فصل دوم ۲۹ امتیاز گرفته و گلمحمدی ۳۴ امتیاز پس اختلاف ۵ امتیاز است که برای نیم فصل دوم اختلاف قابل توجهی می باشد
  • h IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    کاش فکری قبل بازی با سپاهان میرفت
    • حمید علوی CA ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      نه که دور برگشت با جناب مجیدی سپاهان رو پنج هیچ زدیم!
  • اس اس دستا بالا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    حرفهای گمراه کننده ممنوع ! از روزی که سلطانیفر وزیر ورزش شد و فدراسیون و سازمان لیگ در اختیار پرسپولیس قرارگرفت تمامی مدعیان جام به شکلهای گوناگون سلاخی شدند تا تیم محبوب دولتیان جام بگیرد مگر میشود تیمی که طی 15 سال دوجام برده هرسال پشت سرهم جام ببرد ؟ مطمئنا در آینده بیشتر راجع به این قهرمانیهای ساختگی خواهیم شنید
  • حمید علوی CA ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    ۱) این جوکها رو برای کسانی بنویسین که توانایی ذهنی سطحی ترین تحلیل‌ها رو هم ندارن. اولأ اصل موضوع اینه که باند آقای مجیدی در تیم(یزدانی، وریا، غلامی، فرشید اسماعیلی، قائدی، مظاهری، میلیچ )بصورت کاملا برنامه ریزی شده سه کار انجام میدادن: ۱) مرتب یا قهرکردن و سروصدا آرامش تیم رو بهم میریختن (میلیچ، وریا و قائدی) ۲) به بازیکنای حریف راه میدادن (یزدانی و غلامی) ۳)توزمین راه میرفتن و بازی رو خراب میکردن(اسماعیلی، وریا). این بانذبازیها و خیانتها مهمترین موضوع بزای پیگیری زورنالیستی هست اکر شما نویسنده ی مطلب، ژورنالیست سالمی باشی. ۲) این مزخرفات درمورد میانگین امتیازات چیه به خورد مردم میدین. استقلال نیم فصل با آقای فکری بود و در دو بازی بازی آخر با شیرینکاری یزدانی و غلامی مجموعه ۵ امتیاز از دست داد و سه امتیاز از صدر عقب افتاد. همه ی ما دیدیم که یزدانی راه داد، همه ی ما دیدین که غلامی الکی پا انداخت برای توپ ولی توپ رو نزد. ۵ امتیاز نرخ امتیازات رو در مجموع ۱۳ بازی، حدود ۰.۴ امتیاز تغییر میده. عجیبه که اختلاف بین ۳ و ۱۱ رو‌ نمی بینی و نمیگین (فاصله استقلال از صدر در زملن فکری و مجیدی).
  • مهرداد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    صد در صد فکری این سواله؟؟؟
    • حمید علوی CA ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      صد در صد کسانی مثل تو که هوادار استقلال نبودین و با پول توجیبی های اربابتون نیم فصل اول استقلال رو بهم ریختین
  • علی منصوری IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    بهترین گزینه برای استقلال فرهاد مجیدی بقیه دیگه لطفاً مزاحم حواس تیم ملیونی مردم نشن همتون امتحان پس داده های روفوزه هستین امثال قلعه نوعی فکری مظلومی خدا رحمتت کنه ناصرخان حجازی چه جانشین شایسته ای فرهاد مجیدی را تحویل مکتب استقلال دادی روحت شاد
  • سید IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    نه‌‌ فکری و نه مجیدی بلکه وزیرورزش و فدراسیون و ناداوری وتلویزیون باحاشیه یازی و عدم ثبات مدییت قهرمانیها را گرفتند
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    هیچ کدوم... فقط وزیر:)))))
  • مهدی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    آقای فکری مربی خوبی بود و هست، اما وقتی سرمربی استقلال شد با توجه به این موضوع که تیم های دیگه دربرابر تیم های قوی و پرطرفدار دفاعی بازی میکنند باید کادرفنی تیمش و ارتباطش با فضای مجازی بهتر میکرد ، در حال حاظر وضعیت ساختار خط دفاع و موفقیت خط حمله در زمان مجیدی بهتر شده ولی اگه فکری یه آنالیزور یا دستیار مناسب داشت خیلی بهتر نتیجه میگرفت چیزی که کاملا مشخص و واضحه اینه که لللنننگگگ ممننففوورر همیشه فقط به فکر حاشیه ساختن واسه استقلاله و اگه بابامسعود نبود ، در هرصورت استقلال با هردو مربی قهرمان میشد ، وواالللسسللاامم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی