نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
جک گریلیش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نامزد جک گریلیش ستاره تیم ملی انگلیس مدعی شده که در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ پیام تهدید به مرگ دریافت کرده است.

نامزد جک گریلیش ستاره تیم استون ویلا و تیم ملی انگلیس مدعی شده که در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ که نامزدش در تیم ملی انگلیس بازی می‌کرد، بیش از ۲۰۰ پیام تهدید به مرگ دریافت کرده است.

ساشا اتوود، ۲۵ ساله، گفته او مورد هجوم کاربران به گفته خودش بیمار فضای مجازی قرار گرفته است که پیغامهایی مثل «امیدوارم سرطان بگیری و بمیری» یا «امیدوارم همین تابستان در یک تصادف بمیری» را دریافت کرده است.

او که خودش یک مدل حرفه‌ای است، از سالها قبل و دوران مدرسه با گریلیش ۲۵ ساله دوست بوده است. آن‌ها البته مدتی از هم دور بودند اما در همین تابستان دوباره رابطه آن‌ها شکل گرفته است، هرچند که ساشا تاکنون هیچ پست یاعکسی را به صورت صریح از رابطه خود با هافبک ملی‌پوش انگلیسی منتشر نکرده است.

با این وجود او مورد هجوم کاربران فضای مجازی قرار گرفته و به گفته خودش بمباران توهین به سمت او روانه شده است، به این دلیل که در جریان رقابت‌ها چند پست در حمایت از تیم ملی انگلیس و همچنین جک گریلیش منتشر کرده است. ساشا در این مورد گفته: «بیش از ۲۰۰ پیام تهدید یا آرزوی مرگ دریافت کردم. اغراق نمی‌کنم وقتی این عدد را می‌گویم. پیام‌های زیادی هر روز دریافت می‌کردم، هنوز هم آن‌ها را دارم، هر روز و همیشه.»

ساشا همچنین گفته که او هم از سوی کاربران اینستاگرام و هم دیگر شبکه اجتماعی یعنی تیک‌تاک مورد هجوم قرار گرفته است: «اوضاع در جریان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ناگهان عوض شد و انگار همه‌چیز ترکید. اما هرگز فکرش را نمی‌کردم که اینقدر بد باشد. واقعاً ذهنم درگیر این موضوع شده است که یک عده آدم کثیف چطور می‌توانند بدون هیچ دلیلی به دیگران توهین کنند. من همیشه فردی قوی بوده‌ام، همیشه در مقابل نظرات منفی دیگران خودم را حفظ کرده‌ام اما این بار همه چیز واقعاً در یک سطح دیگر از توهین و بی‌احترامی بود.»

اتوود همچنین گفت: «واقعاً دیوانه‌کننده است. یک سری پیام‌های توهین آمیز در مورد چهره و ظاهر من بود، به شما چه ربطی دارد؟ واقعاً خجالت‌آور است. همیشه در مورد اینکه مردم دیگران را مسخره می‌کنند چیزهایی شنیده‌ایم اما من تا این بلا سر خودم نیامده بود آن را درک نکرده بودم که چقدر این کار بد است. نکته ترسناک ماجرا این است که اکثر آن‌ها دختران جوان هستند. به اکانت بعضی از آن‌هایی که به من توهین کردند رفتم و دیدم دخترهای ۱۳ یا ۱۴ ساله هستند. واقعاً غم‌انگیز است. من سعی می‌کنم این ماجرا را به سن کم آن‌ها ربط دهم اما بعد پیش خودم فکر می‌کنم که وقتی خودم در این سن و سال بودم هیچ‌وقت چنین پیام‌هایی را برای کسی نمی‌فرستادم. واقعاً حس بدی دارم. به نظرم شبکه‌های مجازی یک فضای سمی را به وجود آورده‌اند و این واقعاً تاسف‌آور است که بچه‌های این نسل فکر می‌کنند که می‌توانند چیزهایی مثل این را به راحتی بنویسند و بر زبان بیاورند. چرا این کار را انجام می‌دهید، لطفاً یک بار از خودتان بپرسید چرا؟»

او که به شدت از اتفاقاتی که تجربه کرده ناراحت است همچنین گفت: «اگر یکی از کسانی هستید که می‌روید صفحه جعلی درست می‌کنید تا به دیگران توهین کنید یا آن‌ها را تهدید به مرگ کنید یا در مورد قیافه آن‌ها و زندگی شخصی آن‌ها حرف بزنید و مسخره کنید، بگویید که دنبال چه چیزی هستید و چرا این کار را انجام می‌دهید؟»

روزنامه انگلیسی «سان» در گزارشی در این مورد نوشته که اینستاگرام، تحقیقات خود را در مورد ادعاهای ساشا آغاز کرده است. یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی گفته: «هیچکس نباید توهین و تهدید را تجربه کند و ما در اینستاگرام اصلاً چنین چیزی را نمی‌خواهیم داشته باشیم. ما از مردم می‌خواهیم که گزینه Hidden Words را در اینستاگرام خود فعال کنند تا کلمات توهین‌آمیز از صفحه آن‌ها حذف شود، ضمن اینکه از آن‌ها می‌خواهیم که رفتارهای اینچنینی را به پلیس گزارش دهند تا ما هم بتوانیم به تحقیقات آن‌ها کمک کنیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج اصیل اریایی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    همین آرزو هم مردم ایران برای علی سلطانی فر که مریض سعب العلاج بگیره وبه درک واصل شود مرگ بر هر چه آدم فاسده از بابا مسعود و علینژاد و علی سلطانی فر گرفته تا کمیته داوران و داوران سکه پرست،،اللهی امین یا رب العالمین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی