نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
برزیل – اسپانیا؛ در جست‌وجوی طلا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برزیل و اسپانیا راهی فینال مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۰ شده‌اند و هردو در پی کسب دومین طلای خودشان در تاریخ این رقابت‌ها هستند.

امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه بین‌المللی یوکوهامای ژاپن فینال مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. اسپانیا و برزیل که قدرتمندترین و پرستاره‌ترین تیم‌های المپیک بوده‌اند برای کسب دومین طلای خودشان در تاریخ این رقابت‌ها به مصاف هم خواهند رفت.

برزیل؛ سومین فینال و دومین طلا

برزیلی‌ها سال‌ها برای کسب مدال طلای فوتبال المپیک تلاش کردند و این انتظار ۵ سال قبل در ریودوژانیرو به سر آمد. سلسائو حالا برای سومین دوره متوالی است که در فینال فوتبال المپیک حضور دارد و شانس کسب طلا برای دومین دوره متوالی را هم خواهد داشت. شروع‌شان مقابل آلمان مقتدرانه بود، بعد از آن مقابل ساحل‌عاج متوقف شدند و سپس نوبت برد مقابل عربستان رسید. بردهای‌شان مقابل مصر با یک گل و مکزیک در ضربات‌پنالتی نشان می‌دهد کار سختی در فینال خواهند داشت، چرا که رقیب‌شان اقتدار بیشتری از خودش نشان داده. آندره ژاردین که سال‌ها در رده‌های پایه فوتبال برزیل کار کرده می‌تواند در ۴۱ سالگی با این عملکرد تیمش در المپیک نامی برای خودش دست و پا کند.

اسپانیا؛ جبران یورو

می‌توان گفت مطرح‌ترین تیم المپیک ۲۰۲۰، اسپانیا بوده است. بلافاصله بعد از یورو ۲۰۲۰، سیمون، تورس، گارسیا، پدری و اولمو راهی ژاپن شدند و تیم ملی المپیک کشورشان را در این مسابقات همراهی کردند. تصمیم خوبی بود که از طرفی نشان می‌دهد لوئیس انریکه چه اهمیتی به بازیکنان جوان داده و از طرفی تیزهوشی لوئیس دِلافونته سرمربی تیم زیر ۲۳ ساله‌های لاروخا با انتخاب این بازیکنان مشخص شد. اسپانیا در مرحله گروهی به‌سختی صدرنشین شد و تنها ۲ گل زد، اما مقابل ساحل‌عاج با ثبت ۵ گل قدرتش را به رخ کشید. به طور کلی نمی‌توان گفت نسبت به برزیل برتری خاصی دارند، اما حداقل این که تیم‌شان با چند ستاره مطرح توازن بهتری دارد. خیلی از این بازیکن‌ها دوست دارند در ژاپن ناکامی تیم ملی بزرگسالان‌شان در یورو ۲۰۲۰ را جبران کنند.

آمار بازی

۱) برزیل و اسپانیا هرکدام یک قهرمانی در تاریخ المپیک دارند. برزیل دوره قبل سال ۲۰۱۶ قهرمان شد و اسپانیا سال ۱۹۹۲. نکته جالب این که قهرمانی هردو تیم در کشور خودشان بوده است.
۶) برزیل با ۶ مدال، بیشترین مدال را در فوتبال المپیک داشته است. یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز حاصل کار فوتبال این کشور در المپیک بوده است.
۳) اسپانیا در فوتبال المپیک ۳ مدال داشته. یک طلا به‌دست آورده‌اند و ۲ مرتبه هم نقره کسب کرده‌اند.
۱۹) در تاریخ المپیک ۱۹ کشور به مدال طلا رسیده‌اند. مجارستان و بریتانیا (۳ طلا) و آرژانتین، اروگوئه و شوروی (۲ طلا) تنها کشورهایی هستند که بیش از یک طلا دارند.
۲۹) ۲۹ سال است که کشوری اروپایی به مدال طلای المپیک نرسیده و آخرین قهرمان اسپانیای ۱۹۹۲ بوده است. نیجریه، کامرون، آرژانتین، مکزیک و برزیل قهرمان‌های این ۲۹ سال بوده‌اند، در حالی که قبل از آن بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۹۲ فقط کشورهای اروپایی قهرمان فوتبال المپیک شده بودند.
۸) هم اسپانیا و هم برزیل در این دوره المپیک ۸ گل زده‌اند. بهترین آمار گلزنی متعلق به مکزیک است که ۱۴ گل به ثمر رسانده.
۵) ریچارلیسون ستاره تیم ملی برزیل با ۵ گل زده صدرنشین جدول گلزنان است. بهترین گلزن اسپانیا هم رافائل میر است با ۳ گل زده.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی