۶۲
پدر حسن یزدانی: تصمیم پسرم درباره خداحافظی تغییر کرد/ ناداوری کردند/ حسن به امکانات آمریکا باخت/ مربی مقصر نبود؛ حسن باید حواسش جمع می‌بود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پدر حسن یزدانی نایب قهرمان المپیک دسته ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ۲۰۲۰ توکیو گفت: مدال نقره حسن برای ما حکم همان مدال طلا را دارد.

محمدرضا مدنی؛ با شکست حسن یزدانی کشتی گیر دسته ۸۶ کیلوگرم تیم ملی آزاد کشورمان مقابل تیلور آمریکایی در فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موجی از غم و اندوه بین اهالی ورزش به ویژه طرفداران رشته کشتی به راه افتاد.

«علی‌اعظم یزدانی» پدر قهرمان کشتی آزاد کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبر ورزشی، درباره شکست فرزندش حسن یزدانی در فینال کشتی آزاد دسته ۸۶ کیلوگرم بازی‌های المپیک و مسائل به وجود آمده در حاشیه این شکست حرف زده است که متن آن را در زیر می‌خوانید.

آقای یزدانی! درباره فینال و شکست فرزندتان مقابل حریف آمریکایی صحبت می‌کنید؟ چه اتفاقی افتاد؟

متاسفانه قسمت نبود که حسن بار دیگر طلا بیاورد. توقع مردم از او اینقدر بالا بود که همه فکر می‌کردند او حریفش را شکست می‌دهد اما باید بگویم که این نقره برای ما حکم طلا را دارد و ما به حسن افتخار می‌کنیم. قطعا خواست خدا بر این بوده است.

پدر حسن یزدانی: تصمیم پسرم درباره خداحافظی تغییر کرد/ ناداوری کردند/ حسن به امکانات آمریکا باخت/ مربی مقصر نبود؛ حسن باید حواسش جمع می‌بود

خود شما فکر می‌کردید او در فینال بازنده شود؟

اصلاً انتظار شکستش را نداشتیم. فکرش را هم نمی‌کردیم که ببازد. ولی به هر حال کشتی است.

شما به عنوان پدر یک قهرمان قطعا با کشتی آشنا هستید. نظرتان درباره فینال و مصاف یزدانی با تیلور چیست؟

کشتی آسانی نبود. حسن رفت و زحمتش را کشید ولی احساس کردم در فینال تا حدی ناداوری شد.

چطور؟

حسن چند بار او را از تشک بیرون انداخت ولی داوران به او اخطار نمی‌دادند. دو بار روی زانویش از تشک بیرون رفت ولی داور نه امتیاز داد نه اخطار. فکر می‌کنم حریف آمریکایی باید سه اخطاره می‌شد. ولی به هر حال هر چه بود تمام شد.

در آن لحظه چه احساسی داشتید؟

قطعاً آنهایی که پدر هستند حال من را درک می‌کنند. هر پدر و مادری خوشبختی و موفقیت فرزندش را می‌خواهد. ما هم دوست داشتیم حسن طلا بگیرد تا دل مردم را شاد کند اما شاید قسمتش نقره بود. انشاالله در مسابقات بعدی طلا می‌گیرد و این نقره را جبران می‌کند.

یزدانی پس از شکست در فینال خیلی ناراحت بود و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کرد؟

بله! ما هم با او صحبت کردیم و دلداریش دادیم. گفتیم که نقره کم از طلا نیست. به هر حال پسرم زحمتش را کشید.

حالا روحیه اش چه طور است؟

الحمدالله امروز (جمعه ۱۵ مرداد) با او صحبت کردیم و شرایطش بهتر بود. کشتی ورزش برد و باخت است.

رابطه حسن با باخت چطور است؟

قطعا او از شکست بیزار است. هیچ کشتی‌گیری دوست ندارد شکست بخورد. حسن هم از این قاعده مستثنی نیست.

پیش از فینال خیلی از قهرمانان مانند «جردن باروز» آمریکایی، یزدانی را دارای بخت بیشتری برای قهرمانی می‌دانستند. این شکست نوعی شوک نبود؟

جردن باروز خودش قهرمان است و کشتی را خوب می‌فهمد. باروز، حسن را خوب می‌شناسد و می‌داند که پسرم چه نوع کشتی گیری است. شما هم دیدید وقتی تیلور قهرمان شد گفت من با قویترین مرد کشتی سرشاخ شده بودم ... به هر حال شاید خدا خواست و حکمتی در آن بوده. شاید این باعث شود حسن به این زودی کشتی را رها نکند.

پدر حسن یزدانی: تصمیم پسرم درباره خداحافظی تغییر کرد/ ناداوری کردند/ حسن به امکانات آمریکا باخت/ مربی مقصر نبود؛ حسن باید حواسش جمع می‌بود

مگر گفته بود بعد از المپیک خداحافظی می‌کند؟

نه! او نگفته بود خداحافظی می‌کند. یعنی قصدش این بود که یکی دو سالی کشتی بگیرد. ولی حالا که اینطور شده قطعاً می‌خواهد تا المپیک ۲۰۲۴ تلاش کند تا این شکست از یادها برود.

خیلی از کارشناسان در انتقاد از کشتی حسن یزدانی می‌گفتند «چرا به راحتی زیر می‌داد؟» ... به نظر شما مربیان نباید در این باره او را راهنمایی می‌کردند؟

مربیان زحمت خودشان را کشیدند. آنها همه چیز را به کشتی گیر می‌گویند. خود کشتی گیر باید حواسش جمع باشد. ضمن اینکه وسط آن همه سر و صدا روی تشک که دیگر صدا به صدا نمی‌رسد، مربی نمی‌تواند چیزی به کشتی‌گیر بگوید. حتما مربیان به او گفته اند و کادرفنی مقصر نیست. کشتی همین است. هر کس تواناتر است برنده می‌شود. حریف حسن هم یک انسان بود، چوب خشک که نبود که بایستد تا حسن شکستش بدهد. از نظرات کارشناسان هم ممنونم. این لطفشان را نشان می‌دهند که چنین نکاتی را درباره کشتی حسن بیان می‌کنند. ولی یک نکته در این کشتی واضح بود ...

... چه نکته‌ای؟

اینکه قهرمان شدن الکی نیست. کشتی‌گیر آمریکایی خیلی آماده بود. قطعاً هزینه‌هایی که آمریکایی‌ها برای کشتی گیرشان می‌کنند با هزینه‌ای که ایران می‌کند یکی نیست. مکمل‌های غذایی و وسایل تمرینی که کشتی‌گیران آمریکایی دارند اصلاً قابل قیاس با چیزی که فدراسیون کشتی ما دارد و آنها را در اختیار تیم ملی می‌گذارد نیست. اینها همه از دلایل دیگر این شکست است.

پیامی برای طرفداران کشتی به ویژه آنهایی که از شکست یزدانی ناراحت شدند ندارید؟

دستشان درد نکند که در این مدت حسن را حمایت می‌کردند. انشاالله او بیاید و با تلاشش این محبت‌ها را در المپیک بعدی جبران کند. البته می‌دانم که او در جهانی نروژ با کسب مدال طلا این اتفاقات را تلافی خواهد کرد.

با توجه به از دست رفتن مدال طلا، فکر می‌کنید باز هم اهالی جویبار در استقبال از این قهرمان اقدامی‌برای پسرتان انجام بدهند؟

این به مردم بستگی دارد. من نمی‌توانم حرفی بزنم و توقعی هم از کسی ندارم. ولی با شناختی که از اهالی جویبار دارم و می‌دانم که چقدر حسن را دوست دارند فکر می‌کنم که ان شاالله برای پسرم سنگ تمام بگذارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    امکانات کشتی گیر های روس و آمریکایی خیلی بهتر از وضعیت کشتی گیر های ایران هست حسن یزدانی با ۲۶ سال سن فوق العاده بوده و بعد از جهان پهلوان تختی پر افتخار ترین کشتی گیر ایران در المپیک بوده . به نظر من ایران باید روی یک رشته ای مثل شنا و دوومیدانی سرمایه گذاری کند . یکی از دلایلی که آمریکا همیشه بیشترین مدال در المیپک می آورد مایک فلپس بود . مایک فلپس در هر المپیک ۶ الی ۸ مدال بدست می آورد . یا همین یوسین بولت بیشترین مدال را برای جامائیکا بدست می آورد المپیک . اگر ایران یک فردی در دوومیدانی مثل یوسین بولت و یک فردی مثل پایک فلپس در شنا داشت در المپیک ها بیشترین مدال را بدست می آورد
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      باید واقعیت رو بپذیریم که کشتی گیر آمریکایی کشتی گیر تر از یزدانی بود. یزدانی در طول مسابقه حتی یک فن هم اجرا نکرد چون از قدرت حریفش با خبر بود. بزدانی اگر کستی می گرفت با نتیجه بسیار بدتری می باخت. یزدانی فقط دفاع می کرد و جرات حتی اجرای یک حمله رو نداشت. برای گرفتن زیر هیچ اقدامی نکرد و فقط با بیرون انداختن کشتی گیر آمریکایی از تسک امتیاز کسب می کرد و استراتژی یزدانی و مربیش فقط همین بود. ولی کشتی گیر آمریکایی بدون واهمه از نام حسن یزدانی قشنگ کستی می گرفت و اگه یزدانی اونجور دفاع رو نمی بست و هر دو کشتی گیر کشتی می گرفتند سک نکنید یزدانی با اختلاف بالا به کشتی گیر آمریکایی می باخت. دو بار کشتی گیر آمریکایی حسن یزدانی رو با اون دفاع تونست خاک بکنه. اینجا اصلا بحث اینکه آمریکایی ها امکانات بیشتری دارن و مکمل های بهتری مصرف می کنن نباید باشه چون این دروغ تحویل مردم دادنه. بزدانی به کشتی گیر آمریکایی باخت چون اون واقعا کشتی می گرفت و بر خلاف کشتی گیرهای دیگه آمریکایی که اساس کارشون فقط قدرت بدنیه این کشتی گیر کاملا فنی کشتی می گرفت.
    • علی IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      لنگی‌ها مافیای فوتبال ایران آقای محترم : من نمیدونم چرا همه چی رو خوب تشریح میکنید ولی از اون ۴ امتیازی که به یزدانی ندادن هیچ کلمه‌ای به زبان نمیآورید؟ شما یا اهل کشتی نیستید یا رسما از امریکا تعریف میکنید، آقای محترم کشتی گیرای ما از اول هم تو بدترین شرایط مدال طلا آورده‌اند، هیچ ربطی به چیزای دیگه نبود، فقط و فقط آن ۴ امتیازی رو به ناحق ندادن ، لطفا کمی بچه گانه نگا نکنید، و کمی کارشناسانه نگا کنید . فقط اینو میدونم حق یزدانی رو خوردن .همین . خدا لعنتشون کنه .
    • لنگی ها مافیای فوتبال IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      دفاع مطلق و با زور هل دادن حریف به بیرون تشک مسابقه و کسب امتیاز، تاکتیک غلام محمدی و حسن یزدانی در مقابل حربف آمریکایی بود. اما حریف آمریکایی اومده بود کشتی بگیره و دوبار حسن یزدانی رو خاک کرد و دو بار خاک کردن حسن بزدانی نتیجه ترس حسن یزدانی و تاکتیک اشتباهی بود که غلام محمدی براش در نظر گرفته بود. حسن یزدانی اگه می رفت و کشتی می گرفت و چند تا فن می زد و می باخت خیلی بهتر از این بود که کل بازی رو دفاع کنه و هیچ حرکتی انجام نده. من خودم احتمال میدم اگه تاکتیک حسن یزدانی این بود که انواع فن ها رو در بازی خودش پیاده کنه هم کشتی جذاب تر می شد هم شانس پیروزی می تونست داشته باشه. دیگه امثال غلام محمدی برای مربی شدن گذشته.
    • پاسخ به علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      کدوم 4 امتیاز. اونجا داورای بین المللی نشستن و می تونن تشخیص بدن که کجا اخطار داره و کجا امتیاز. بزدانی به زور طرفو هل میده بیرون بعد داورا باید هم اخطار بدن هم امتیاز بدن. حداقل من از شما بهتر کشتی رو میشناسم و کشتی در ایران از قدیم زدن فن روی حریف بوده و معمولا رقبای ما جلوی ما دفاع می کردن. ولی حسن یزدانی کل 6 دقیقه فقط دفاع مطلق بود و هیچ حرکتی نکرد. اینکه میگه من قانع شدم یک دروغه چون حریف آمریکایی دوبار خاکش کرد. شما دیدی حسن یزدانی یکبار بتونه خاکش کنه. در مجموع 3 بار هم به این کشتی گیر باخت. اگه صحبت های حریف آمریکایی رو بخونی می بینی که هم از لحاظ فنی توی زمین عالی بود و هم از لحاظ اخلاقی با صحبت هایی که کرد. حداقل اون یه تکونی به خودش داد ولی کل بازی حسن یزدانی زر کتفای حریف رو گرفته بود که با اخطار و هل دادن به بیرون تشک ببره. از کی رسم کشتی ایران در جهان اینجور کشتی گرفتن بوده. حسن یزدانی قشنگ معلوم بود از این حریف می ترسه. من اصلا به آمریکایی بودنش کاری ندارم. اصلا حق یزدانی نبود مدال طلای المپیک رو بگیره. کسی که 6 دقیقه کشتی نمی گیره و یک فن نمی زنه اصلا کشتی گیر نیست.
    • هادی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      به نظر من اگه حسن کشتی خودش رو گرفته بود و دفاع نمیکرد شانس بیشتری داشت. حسن چون دفاعی کشتی نگرفته نتونست حرفه ای دفاع کنه
    • حسن US ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      ما به مربی نا کارامد و دخالتهای بی جا عیرضا دبیر باختیم اگر حسن یزدانی تمرینات خودشو انجام میداد میبرد حسن خیلی سنگین بود تو المپیک بقیه کشتی گیرانم ما هم خیلی وا دادن اینها از بدنسازی غلط مربی بود تازه حسن با این بدنسازی شاهکار کرد رفت فینال باید به روس میباخت
  • یاسر قرایی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    سلام و درود بر جهان پهلوان حسن یزدانی کشتی گیری که راه جهان پهلوان تختی رو در پیش گرفته میدونیم زحمات زیادی کشیده ولی خب اینم میدونیم امکانات آمریکاییها از ما خیلی بیشتره و برای ورزشکارانشون سنگ تمام میذارن تا مدال بیاورد .پهلوان یزدانی اسطوره ی کشتی هست و ازش بابت اینکه دلمون رو تو این شرایط بد خوشحال و شاد میکند تشکر ویژه داریم و همینجا میخوام بهش بگم دمت گرم پهلوان شیر مادر و نان پدر حلالت باشه مرد .
  • عارف IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    ورزش برد ‌باخت دارد چرا اینقدر بزرکش میکنید یک قهرمان ما میبرد و یک روز قهرمان کشورهای دیکه و تقصیر از خودمان است که اینقدر فشار روی قهرمانان وارد می‌کنیم و مرتب در صدا وسیما گزارشگران بی سواد اعلام میکردند ایشالله طلای یزادنی را داریم انگار یزدانی بقول پدرش با چوب کشتی داشت ما واقعا از قبل یزدانی را وارد استرس کردیم و بار تمام ورزش را گذاشتیم روی دوشش خیلی از بزرگان کشتی شکست خوردند و این خیلی عادیه ولی اینجا چون ما دید دیگری به ورزش داریم برای ما سخته شکست را قبول کنیم و حتما یزدانی باز در مسابقات برنده میشود و ما هم لذتشو میبریم ولی خب باید مربی خوب و با علم امروز ورزش امادهاش بکنیم باور کنیدباین مربی ها کشتی ازاد ما بجایی نمیرسد باور کنید به مربی خارجی خوب نیاز داریم یکی که در حد اقای بنا باشد
  • حجت IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    نه عزیزم. حسن ب امکانات آمریکا نباخت به هوش و زکاوت تیلور باخت چون بهتر کشتی گرفت فنی‌تر بود.. تو هم دعا کردن برات کارساز نبود چون خدا خدای تیلور هم هست... حالا اگه دوسداری بگو مرگ بر امریکا.
    • نادر IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      بابا چرا داری سیاسیش میکنی...تیلور بهتر بود برد...همین یزدانی هم عالی بود ورزش برد و باخت داره...به امید خدا تو مسابقات آتی میبره تیلورو...هموطن خودمون رو به اجنبی نفروشیم.
  • جمشید IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    مطیمن باش که فرزند برومند و پهلوانت در مسابقات بعدی تیلور را شکست سختی خواهد داد.اینجا هم دو نکته مهم اشاره کردی یکی ناداوری که واقعا میبایست حداقل دو امتیاز به ایشان میدادندو یکی هم امکانات بی حد و حصر آمریکاییها که اصلا با ایران قابل مقایسه نیست اما از قدیم گفتند تا سه نشه بازی نشه این سه باخت تمام شد و حالا نوبت بردهاست
    • سعید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      به نظرم بحث ناداوری کاملا غلطه، چون یزدانی در حال اجرای فن نبود که به کشتی گیر امریکایی اخطار بدن، وبیرون رفتنش در حالت هل دادن بود، ، واینکه حتی اگر امتیاز هم میدانند، باز هم تیلور با خاکی که انجام داد در حالت مساوی به خاطر امتیاز درشت بازی رو میبرد، واینکه یزدانی خیلی با احتیاط کشتی گرفت، فرق این یزدانی با المپیک ریو این بود که یزدانی چابکی نداشت، وفقط به دنبال خارج کردن از زمین بود، ولی در ریو علاوه، بر خارج کردن از زمین، با چابکی که داشت زیر های زیادی میگرفت
  • رصا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    پدرش به نکته خوبی اشاره کرد امکانات اونا کجا امکانات ما کجا چکمه شهین و مهین چکمه شمر لعین هر دو نوک تیزند این کجا و ان کجا
  • بهنام IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    چقدر منطقی و با استدلال صحبت کرده افرین بر شما، برعکس مسئولین ورزشیمون که احساساتی و بی منطق حرف میزنن
  • عادل IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    نفهمیدیم ناداوری کردن یابه امکانات امریکاباختین؟حرف کلیشه ای مسخره ای شده ناداوری؛بعدم چرا اونا امکانات دارن شماندارین؟چون اونا به فکرملتشون هستن واین همه دزد ندارن
  • دیلمی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    آقای یزدانی اخلاق ورزشی رو زیر سوال برد. ما فکر میکردم برای سربلندی ملت ایران می جنگه در حالی که معلومه همش برای پوله.
    • جواد IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      خب مشخصه تیلور خیلی ازش فنی تر بود جهان پهلوان تیلور
  • محمد IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    ایرانی از رو غیرت تعصب کشتی میگیره اما آمریکایی پشتش پره پول خرج می‌کنه اینم میشه تو ایران پولی برا کشتی هزینه نمیکنن
  • اسماعیل IQ ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    نقره هم دل مارا شادکرد حسن همیشه قهرمان
  • دکتر شعبان شتایی جویباری IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    قدر زر را زرگر شناسد و قدر گوهر گوهری مردم جویبار قدر گوهرهایش را می شناسد و مطمئنا سنگ تمام خواهند گذاشت علیرغم شرایط بد کرونایی درور به پهلوان ایران و جهان حسن یزدانی
  • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    داوری کاملا عادلانه بود. ۲ بار او را خاک کرد. ۳ امتیاز یزدانی با هل دادن و اخطار بود
    • هم وطن IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      خدایی یکی از تلخ ترین روزهای زندگیم روز باخت یزدانی بود ؛ ولی ملت ایران فک می کنن کشتی در تهران انجام میشه وزیر و هیئت داوران هم لنگی هستن و باید مثل لنگ همه ی ایرانی ها رو قهرمان کنن و بقیه کشورها مثل تیم های دیگر لیگ باشن ؛ نه عامو از این خبرا اونجا نیست . المپیک =عدالت
    • سید IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      بازی گل گهرو دیدی عدالت روهم دیدی آیا.سر تیم گل گهرو بریدن به خاطر کیسه .پس تو حرف از عدالت نزن
  • Sallam IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    پدر است و احساساتی ولی واقعا ناداوری نشد تیلور واقعا آماده تر بود حسن نفس کم آورد و به راحتی زیر میداد و همین هم باعث باختش شد ولی با این حرفش که آمریکا به گشتی گیراش خیلی میرسه و هواشونو داره موافقم تیلور واقعا روحیه بالایی داشت چون روح و روانش آرامش داشت
  • سلام IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    حقیقت تلخه ولی راست گفت رسیدگی و هزینه ای که آمریکا برای کشتی میکنه یک دهمش رو ایران نمیکنه، از آمادگی بدنشون مشخصه، هر پنج کشتی گیرشون مدال گرفتن با آمادگی بدنی بالا، مکمل هائی قدرتی که دکترها شون براشون تجویز میکنن باعث این آمادگی میشه، که متاسفانه ما این هزینه ها رو واسه کشتی گیرامون نمیکنیم، اگه دقت کنید، به جز حسن بقیه از لحاظ بدنی کم آورده بودن،
  • معید IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    اولا درود میفرستم به این پدر که‌ استدلال درست را کردند بعدشم طلای واقعي خود حسن هست و اینکه مسولین ما عقب مانده ذهنی هستند امثال حسن نوابغی هستند که‌ با هنر فردی موفق میشوند
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    ﺑﺎﻳﺪﺷﻜﺴﺖ ﺭا ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ اﻗﺎﻱ ﻳﺰﺩاﻧﻲ اﻳﻦ ﻫﺎ ﺑﻬﻮﻧﻪ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ اﻣﻜﺎﻧﺎﺕ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻫﺴﺖ اﮔﺮ ﻃﻼ ﻣﻴﮕﺮﻓﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺭا ﻧﻤﻲ ﺯﺩﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻃﻼﻱ اﻟﻤﭙﻴﻚ ﺭا ﻣﻴﺨﻮاﻫﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻼﺵ ﻛﻨﺪ و ﺗﺎاﺧﺮ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺑﺠﻨﮕﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﺮاﻳﻲ ﻛﻪ ﺗﺎ اﺧﺮ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺗﻼﺵ ﻛﺮﺩ و ﻃﻼﻱ ﺭا ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻥ اﻧﺪاﺧﺖ ﻳﺰﺩاﻧﻲ ﻓﻘﻄ ﻫﻞ ﻣﻴﺪاﺩ ﻛﺸﺘﻲ ﺧﻮﺑﻲ ﻧﮕﺮﻓﺖ
  • جواد IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    حالا من یه جا خوندم امروز پول طلا رو بهش دادن خب طرف باخته بازم پول طلا بابا این پول بدین جوونا برن سر کار اهواز سیستان درست کنین به مردم برسین چرا پول و الکی حیف میکنین
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    ﭼﺮا اﻗﺎﻱ ﻳﺰﺩاﻧﻲ اﻧﻘﺪﺭ اﺣﺴﺎﺳﻲ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺗﻴﻠﻮﺭ ﺑﻬﺘﺮ ﻛﺸﺘﻲ ﮔﺮﻓﺖ ﺣﻘﺶ ﺑﻮﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺎ ﺷﻜﺴﺖ ﺭا ﻗﺒﻮﻝ ﻛﻨﻴﻢ ﺩﻳﮕﻪ اﻭﻥ اﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺩاﺷﺖ ﻳﺰﺩاﻧﻲ ﻧﺪاﺷﺖ ﺩاﻭﺭ ﻃﺮﻑ اﻭﻥ ﺑﻮﺩ اﻳﻦ ﻫﺎ ﻓﻘﻄ ﺑﻬﻮﻧﻪ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ ﻗﺒﻞ اﺯ ﻛﺸﺘﻲ اﻳﻦ ﭼﻴﺰﻫﺎ ﻧﺒﻮﺩ ﻓﻘﻄ ﺑﻪ ﻃﻼ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﺮﺩﻳﺪ ﺣﺎﻻ ﻛﻪ ﺑﺎﺧﺘﻪ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺭا ﻣﻴﺰﻧﻴﺪ
  • آل کثیر از خوزستان شوش IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    دست مریزاد پدر با معرفت واقعا از جمله ای که گفت طرف مقابل حسن چوب نیست او قهرمان جهان است کشتی این است برد یا باخت مساوی ندارد طرف حسن از زرنگی و فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کرد و حسن را زیر کرد اما به نظرم این مقام یزدانی که نقره میباشد کار هر کشتی گیر نیست کشتی گیری که به فینال برسد یعنی قهرمان جهان است به نظر بنده مبارک باشد آقای یزدانی
  • کوکب خانم IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    به گواه اهل فن کشتی هیچ ناداوری تو مسابقات کشتی ندیدم ..ما ایرانی ها همیشه بهانه برای شکست هامون داریم...یکبارهم بگید طرف خوب بوده تا الان ۳ بار با پسرت کشتی گرفته هر۳ بار رابرده.. تیلوردوتا زیر گرفت وفنی برد وهل نداد بره ازتشک بیرون و امتیاز بگیره..انصاف هم خوب چیزیه
  • ناشناس۵ IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    طلا خود حسن یزدانی هست و دریافت جایزه طلا هم حقش
  • حسین IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    یارو سه بار هل داد طرفش رو از زمین بیرون کرد امتیازگرفت یعنی زورت نمیرسه دیگه چرا چرند میگین آقای پدر داور خیلی عالی بود. بجای این حرفا بهش تربیت یادبده آبروی ایرانیا رو برد. معلومه میدون پیدا کنه خیلی لات تشریف داره
  • عباس IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    قطعا حسن خوب کشتی نگرفت حتی یک بار هم فنی رو اجرا نکرد و تیلور خیلی بهتر ظاهر شد چون تجربه بهتری داشت ، اینکه حرف از امکانات و غیره باشه اصلا حرف درستی نیست چرا این موضوع فقط زمان باخت مطرح میشه پس گرایی امکانات داشت که طلا گرفت ؟
  • مهدی همدانی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    داوری هیچ نقصی نداشت و درست بود.
  • ناشناس IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    وزن تیلورباوزن حسن یکی بوداما قدقواره تیلور عین فیل بودحسن پیش اون مثل بچه بودداداش آمریکابه فکرمردمش و ورزشکاراش هست
  • J p IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    به نظرم خدا با عدالت هرکی بهتر بود اون میبره و تیلور با خوشتر بوذ
  • تنها IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    والله من نمیدونم چرا وقتی باخت آمریکا امکانات پیدا کرد قبلش این حرفا نبود اگه برده بودی چی؟مثل مرد باخت پسرتو قبول کن بگو تیلور از پسرم بهتر بود من مسابقه رو دیدم پسرت اصلا گشتی نگرفت فقط هل میداد ولی تیلور عالی بود با فن دوبار خاکش کرد حلالش باشه طلای المپیک..به هیچ عنوان ناداوری در کار نبود تیلور مزد شجاعتشو گرفت پسرتم مزد ترسشو
  • بهداد IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    منطقی بود سخن یزدانی بزرگ، اما همه به کنار حسن ببر تیلور نیست و نخواهد هم بود ضعف و ترس خواصی دارد نصبت به تیلور شانس بیاره یزدانی که تا تیلور هست هم گروه تیلور تو مسابقات نشه تا همیشه حداقل به فینال برسه و نقره بگیره
  • سهیل IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    بحث امکانات نیست چون کشتی قهرمانی ما امکانات داره....مدال طلا حق تیلور بود
  • مهدی IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    حسن یزدانی برای ما یک پهلوان باتعصب.مدال نقره هم برای ما ارزش طلا رادارد ماشاالله به پدرش برای همچین فرزندی
  • ناشنتس IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    خب ب شماچ ربطی داره ب نظرم خیلی عالی کشتی گرفت -حسن هنوز اول راهه مطمعنا بهترمیشه و ترسش ریخته میشه 'حسن اگ بدون هیچ ترسی ازنام تیلور کشتی میگرفت حتما با نتیجه بالا پیروز میشد درود برحسن یزدانی
  • شفیع زاده IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    آقا حسن یزدانی شما برای ما قهرمانی ولی یک چیز را از همین الان گوشه ذهنت آماده کن وهر روز صبح بیدار شووآن شکست تیلور در آوردگاه دیگر موفق باشی جوان
  • مسعود IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    چراواقعیت رو پدرش انکارمیکنه کشتی گیر آمریکایی واقعافنی کشتی گرفت حسن حتی جرات نمیکردیک لحظه دست ازدفاع بکشه درکسری ازثانیه دفاع نکرد که تیلورزیرگرفت دراصل حق به حقداررسیدتیلورخیلی آمادتروفنیترکشتی گرفت یزدانی فقط دفاع میکردناداوری هم درکارنبود بهانهای الکی نیارن
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    فقط میتونم بگم ازچنین پدری چنین پسری بعمل میاد درود بر شرفتان
  • سید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    بعضیا واقعا بی ادبن.میتونین نظر بدید ولی با احترام. یزدانی هرچی پولم بگیره حقشه .یه چهارم فوتبالیا نمی گیره که هیچ جامی واسه ایران نگرفتن‌.مگه قراره همیشه ببره.فدراسیونن باید یه فکری به حال تیم ملی کنه آنالیز کنن چرا باید همه کشتی گیرا سه دقیقه دوم کم بیارن این ینی بدنسازی نداشتن یا خوب نبوده
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    آره بابا نمیدونم ما ایرانی باختم میدیم تقصیر داور میندازیم بابای حسن ناداوری کجایی پسرت باخت بد جورم باخت بی خودی کس دیگری مقصر نکن پدر جان
  • MAMALI IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    بنظر من فشاری که از ابتدای یا حتی قبل از مسابقات المپیک روی حسن یزدانی بود باعث باختش به تیلور شد بنده خدا در کشتی فینال قشنگ مشخص بود که میخواست هرطور شده ببره و خوده ایم مسله باعث شد که کشتی نگیره و با هل دادن تیلور کارو تموم کنه که متاسفانه در ثانیه های آخر تیلور که در فینال با روحیه تر هم بود کارو تموم کرد . ولی کاش اینقدر تحت فشاره مدال طلا قرارش نمیدادیم تا قشنگ کشتی بگیره در فینال . با این همه حسن یزدانی یکدونه هستش و تمام ایرانیای فهیم دوستش دارن و حمایتش میکنن .
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    حسن یزدانی قهرمان باغیرت یست، تلاشش راکرد، منهم شاهدبودم ولی اگرچندنفربی ادب حرفهای دورازنزاکت میزنندامیدوارم، قهرمان مانرنجدوازهمین الان برای مسابقات آتی خودراآماده کند، تندرست باشی قهرمان، شیرمردایرانزمین، خداحفظت کند.
  • حميد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    آمريكا نه تنها در صنعت و پزشكي حتي در علم تغذيه به پيشرفت چشم گيري دست يافته اند كه تست هاي دوپينگ عاجز از تشخيص موادي هستند كه استفاده ميكنند( استفاده از علم ژنتيك و تغيير DNA و RNA مواد غذايي ) پيشنهاد من اين است وزارت ورزش در خصوص علم تغذيه ورزشكاران از دانشمندان مطرح دنيا به عنوان مشاور استفاده كند متاسفانه دانشگاه هاي ايران در همه زمينه ها از دانشگاه هاي آمريكا عقب افتاده اند چون پايه علم روز تحقيقات است كه در دانشگاه هاي ايران جايگاهي ندارد منظور پدر يزداني از امكانات آمريكا ميتواند بحث تغذيه و بدنسازي باشد كه مربيان ايران در اين خصوص ضعيف هستند
  • مرتضی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    سلام ازجهنم اهواز،به،بزرگ،مردکشتی،جهان،وخانواده،محترمش،حیف،که،شرایط،کرنایی،اجازه،نمیده،با۷۰سال،سن،ازاهواز،جهت،استقبال،پهلوان،دوران،حسن،یزدانی،به،جویباربروم ،حسن،درقلب،ماجاداردومردم،خوزستان،قدرانسانهای،شریف،ومردمی،راخوب میدانن به،خانواده،محترمش،تبریک،میگم،بخاطرتربیت،انسانی،بزرگ وشریف،فقطمیگم،حسن،جان،باتمام،وجوددوستداریم،ونکته،اخراینکه،رسانهای،جمعی،تمرکز،این،بزرگ،مرد،رابهم زدن،چون،هرروزباتمام،قوامیگفتن،طلای،یزدانی،حتمی،است،واین،بنده،خدا،ازترس،نگرفتن طلا،باتمرکز۱۰۰در۱۰۰کشتی،نگرفت،مقصررسانها،هستن،اگرحسن،کشتی،معمول،وحمله،ایی،خودش،رامیگرفت حتما،پیروزمیشد،مجریان،صداوسیمابایدبدانند طرف،مقابل،چوب خشک،نیست،بهترین،امکانات،راداردوهمچنین کشتی،بلدبود،همیشه،درتفسیرهایتان اوراق میکنید وباعث،باخت،پهلوانان،کشورمیشوید متاسفانه هميشه اين اشتباه راتکرارمیکنید نتیجه‌ رفتارتان ناراحتی وشکستن قلب میلیونها ایرانی شدید لطفا درس بگیریدودرگفتارتان،تجدیدنظرکنید،حسن جان دوست داریم باتمام وجود وبرای ماقهرمان المپیک وپهلوان کشورهستی،سلامتی شماوخانواده محترمتان راهمیشه آرزو میکنم
  • عدالت IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    مربی ها مقصر بودند چون یزدانی کشی گیریه که حمله را دفاع میداند و جلوی کارش را گرفتند وباعث باختش شدند جای خادم خالی
  • morteza IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    ۳ بار تیلور رو از تشک خارج کرد که یکیش الناً معلوم بود. یعنی حسن امتیازش میشد ۶-۲ تیلور هم خاک کرد تازه میشد ۶-۴ ولی باز حق خوری کردن. انشالله ۲ ماه دیگه جهانی میترکونش
  • رضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    با سلام اگه حسن کشتی خودش رو میگرفت و زیرگیری های خودش رو داشت برنده بود ، مربی ها گفته بودند دست تیلور رو مهار کنه ، نیمی از فکر حسن مهار کتف راست تیلور بود ، بابا بزار کشتی اش رو بازی کنه ، من فکر میکنم اعتراض یزدانی بعد مسابقه به مربیا برای نحوه کواچ بود.
  • پروان IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    حسن به خودش باخت اگه کشتی خودشو میگرفت طلا میگرفت
  • امیر خان IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    خدایی دیگه باخته داوری رو مقصر ندون آقای یزدانی
  • kame IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    آخه مرد حسابی نا داوری کجا بود اون ازلگد پرانی های حسن یزدانی بعد باختش و اینم از حرفای پدرش .پس اخلاق مداری کجا رفته بجای تبریک گفتن به تیلورآمریکایی میاید از ناداوری میگید چرا فکر می کنید تمام دنیا دشمن ما هستن والا ما از تیلور جز یک کشتی شرافتمندانه چیزی ندیدیم ولی از کشتی گیر خودمون متاسفانه جز...
    • ناشناس IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      دقت کنی حسن گفت یه لحظه مدال از دستم افتاد و حریف اونو برداشت نوش جانش و مبارکش باشه حتما تلاش بیشتری کرده
  • .... IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    باید روی ورزش هایی مثل کشتی،شنا،دوومیدانی،و ژیمناستیک سرمایه گذاری کرد. چون جزء ورزش های پر مدال المپیک هستن. خسته نباشی پهلوان.نقره المپیک هم کم چیزی نیست
  • Mehdi, andimeshk IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    چرا به کشتی های قبلش توجه نمیکنید اگر اون کشتی گیر روسیه رو توی گروه تیلور مینداختن میتونست تیلور را اذیت کنه و اما توکیو ژاپن و کنفدراسیون کشتی کلا خاستن این 2تا کشتیگیر یزدانی و تیلور درمقابل هم قرار بگیرند و هدف هم برد تیلور بود یجورایی سرمایه گذاری بود روی این کشتی حسن با گرفتن کشتی درمقابل کشتی گیر روسیه بدنش خالی کرد و خسته شده بود حسن بعد از کشتی با روسیه اذیت شدت بودازلحاظ بدنی امادگی کامل رونداشت وازاونطرف هم تیلورحریف قدری نداشت واگریکم توجه کنیدمیفهمیدحالت امادگی جسمانی تیلوردرمقابل یزدانی ـــ اون همش درحال تحرک بودورقص پاامایزدانی کاملاکسل کننده بودحالتش ویجوری انگاربدنش کوفته وگرفته بودن عضلاتش بدنش چنددقیقه اخرش رودیگه همراهی نکردنکشیدباهاش وموقعی هم که خسته میشی دیگه فکرت قد نمیده چکار کنی که دیدین تواون 18ثانیه اخرحسن صاف موندتاتیلوریه زیردوخم ازش میگیره ومیبره خاکش میکنه ازیه طرف دیگه من خیلی توجه کردم به کشتی حسن یزدانی یعنی ندیدم یه کشتی گیردستش به پای حسن برسه حسن سریع خودش نره خاک وپائن بده تازیرش میگیرن سریع میره خاک ذره ای دفاع نمیکنه
  • هموطن IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    رنگ غیرت وشرف یزدانی از رنگ هرطلایی درخشانتر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی