لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیونل مسی حالا دیگر بارسایی نیست و در حال بررسی پیشنهادهای بزرگش است. اسطوره آرژانتینی دنیای فوتبال کدام تیم را انتخاب خواهد کرد؟

نه دروغ بود، نه شوخی و نه بلوف! جدایی لیونل مسی از بارسلونا رسمی شده و هواداران کاتالان‌ها کم‌کم باید با این کابوس کنار بیایند. حالا از مرحله جدایی مسی از بارسلونا گذر کرده‌ایم و به مرحله مذاکراتش با باشگاه‌های خواهانش رسیده‌ایم. از گذشته و حتی وقتی کسی تصورش را هم نمی‌کرد مسی از بارسا جدا شود، نام چند باشگاه کنار اسم او می‌آمد و گفته می‌شد اگر روزی نوکمپ را ترک کند، مقصدش یکی از این تیم‌ها خواهد بود. حالا آخرین وضعیت ارتباطش با این تیم‌ها چگونه است؟ لئو در ۳۴ سالگی سرانجام کدام تیم را انتخاب خواهد کرد؟

پاری‌سن‌ژرمن

شاید حتی حالا که در مورد مذاکرات لیونل مسی و پاری‌سن‌ژرمن می‌نویسیم او تصمیمش را هم گرفته باشد و این تیم فرانسوی را انتخاب کرده باشد. دلایل پرشماری برای انتخاب پاری‌سن‌ژرمن وجود دارد. جاه‌طلبی باشگاه و جذب چند ستاره در همین تابستان از جمله سرخیو راموس، جانلوئیجی دوناروما و اشرف حکیمی و حضور ستاره‌هایی مثل کلیان امباپه، آنخل دی‌ماریا و دوست قدیمی‌اش نیمار. مسی دوست ندارد در شرایطی که توانایی کسب جام‌های دیگری در اروپا را دارد به تیمی برود که مثل بارسلونای ۲ سال اخیر در جام گرفتن کم‌توان باشد. آخرین اخبار درباره مسی و پاریسی‌ها حاکی از شروع مذاکرات است و گفته شده پیشنهاد قراردادی ۲ ساله با حقوقی تا ۵۰ میلیون یورو در سال به این فوق‌ستاره آرژانتینی ارائه کرده‌اند.

لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن

منچسترسیتی

اگر لیونل مسی می‌خواست راهی لیگ برتر انگلیس شود، بهترین گزینه برای او منچسترسیتی قهرمان فصل قبل این لیگ بود. با این حال مسی دیر تکلیفش را مشخص کرد و پپ گواردیولا هم با وجود رابطه خوبی که با شاگرد سابقش دارد، برای به خدمت گرفتن او وسوسه نشده است. گواردیولا خیلی صریح اعلام کرد که برنامه‌های سیتی برای فصل بعد مشخص شده و حتی جک گریلیش را به‌عنوان شماره ۱۰ جدیدشان به خدمت گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این اظهارات گواردیولا، سران باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را بیش از همه خوشحال کرده، چرا که بزرگ‌ترین رقیب‌شان در راه جذب مسی، سیتیزن‌ها بودند. در واقع از لحاظ مالی این دو باشگاه هیچ مشکلی برای تأمین حقوق مسی ندارند. با این حال اولویت سیتی، گریلیش و سپس هری کین بود که حالا بعد از جذب گریلیش در حال تلاش برای استخدام کین هستند.

لیونل مسی در منچسترسیتی

چلسی

یک باشگاه دیگر با یک مالک متمول دیگر. رومن آبراموویچ هم بلافاصله بعد از این که متوجه شد مسی از بارسلونا جدا شده، شرایط به خدمت گرفتن این اسطوره آرژانتینی را بررسی می‌کند. چلسی فصل قبل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و اعتباری زیر نظر توماس توخل به‌دست آورده که باعث می‌شود شانسی برای آن‌ها قائل باشیم. با این حال اولویت توخل هم خرید روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی اینتر است و فعلاً مسی در برنامه‌هایش جایی ندارد. مگر این که آبراموویچ در جلسه‌ای با توخل، این مربی آلمانی را راضی کند که مسی را هم وارد لیست تیمش بکند. چلسی هم مشکلی با پرداخت حقوق حدوداً ۵۰ میلیون یورو در سالِ مسی ندارد.

لیونل مسی در چلسی

اینترمیامی

تا چند وقت پیش شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند مسی اگر نوکمپ را ترک کند برای روزهای پایانی دوران فوتبالش برای استراحت کنار فوتبال بازی کردن راهی آمریکا شود. بهترین گزینه هم برای او حضور در میامی و پوشیدن پیراهن اینترمیامی با مالکیت دیوید بکام بود. با این حال کسی فکر نمی‌کرد مسی در ۳۴ سالگی و وقتی هنوز در اوج است بارسلونا را ترک کند. افسانه مسی در اروپا تمام نشده و او دوست ندارد با حضور در آمریکا به نوعی فوتبال خودش ار تمام شده تلقی کند. مدیران باشگاه اینترمیامی هم می‌دانند که اگر شانسی برای جذب مسی داشته باشند، در حال حاضر کم است و شاید سال‌های آینده بتوانند این بازیکن را به خدمت بگیرند. در نتیجه آن‌ها فعلاً باید صبر کنند.

لیونل مسی در اینترمیامی

نیوولز اولدبویز

لئو وقتی فقط ۱۳ سال سن داشت باشگاهش در آرژانتین را ترک کرد. او هیچ‌وقت پیراهن تیم بزرگسالان نیوولز اولدبویز را نپوشید و حالا بازی کردن در لیگ کشورش می‌تواند یک گزینه جالب و خوب باشد. با این حال شرایط نیوولز از لحاظ مالی آنطور نیست که حقوق مسی در ۳۴ سالگی را به او پرداخت کند. مسی اگر می‌خواست با حقوق اندک بازی کند با شرایط باشگاه بارسلونا کنار می‌آمد. از طرفی همان گفته‌ها برای اینترمیامی، برای نیوولز هم صدق می‌کند. مسی هنوز برای موفقیت در اروپا جاه‌طلب است و بعید است بازگشت به آرژانتین فعلاً در فکرش باشد. البته وقتی او در میان ناباوری همه بارسلونا را ترک کرد، نباید هرگز بگوییم «هرگز»!

لیونل مسی در نیوولز اولدبویز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی