جدول کامل رده‌بندی المپیک؛ آمریکا قهرمان شد/ سقوط جایگاه ایران نسبت به المپیک ریو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیشی گرفتن آمریکا از چین در آخرین روز و قهرمانی این کشور و سقوط دو پله‌ای کاروان ایران نسبت به دوره گذشته پایان یافت.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دقایقی قبل و با برگزاری فینال واترپلوی مردان خاتمه یافت؛ فینالی که در آن تیم صربستان بر یونان غلبه کرد و آخرین مدال طلای این دوره را به خود اختصاص داد.

در پایان این دوره از بازی‌ها، کاروان آمریکا با ۳۹ مدال طلا، ۴۱ نقره و ۳۳ برنز و مجموع ۱۱۳ مدال در رده نخست ایستاد و قهرمان شد. این قهرمانی در حالی برای آمریکا رقم خورد که این کشور در پایان روز پانزدهم با دو طلا کمتر نسبت به چین در رده دوم بود، اما در روز پایانی سه طلا در رشته‌های بسکتبال بانوان، دوچرخه‌سواری بانوان و والیبال بانوان به دست آورد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

در جدول مدالی تیم چین با ۳۸ مدال طلا، ۳۲ نقره و ۱۸ برنز دوم شد و ژاپن با ۲۷ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۷ برنز در رده سوم قرار گرفت.

کاروان ایران نیز با سه مدال طلا، دو نقره، دو برنز و مجموع هفت مدال به کار خود پایان داد و در رده بیست‌وهفتم قرار گرفت. این در حالی بود که ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو در رده بیست‌وپنجم قرار گرفته بود.

در پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۹۳ کشور صاحب مدال شدند و کمترین سهم نیز برای بوتسوانا، بورکینافاسو، ساحل عاج، غنا، گرانادا، کویت، مولداوی و سوریه بود که هر کدام یک برنز کسب کردند.

جدول مدالی این دوره از بازی‌ها در زیر آمده است:

آمریکا قهرمان المپیک شد/ سقوط ۲ پله‌ای ایران نسبت به ریو

آمریکا قهرمان المپیک شد/ سقوط ۲ پله‌ای ایران نسبت به ریو

آمریکا قهرمان المپیک شد/ سقوط ۲ پله‌ای ایران نسبت به ریو

آمریکا قهرمان المپیک شد/ سقوط ۲ پله‌ای ایران نسبت به ریو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایران اشغالی DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    آمریکا هر چی مدال طلا و نقره بود درو کرد. هر ورزشکاری که فرستاد المپیک با مدال برگشت به کشورش...بعد ما به خاطر دوتا مدال برنز ۴۸ ساعته داریم سرود ملی از تلویزیون پخش می‌کنیم
  • لنگ مافیا ورزش IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    این ها همه از برکات مسعودلنگانی فر هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی