نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مسی، راموس، دوناروما، واینالدوم و حکیمی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های داستان حضور لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن، همبازی شدن او با سرخیو راموس کاپیتان پیشین رئال‌مادرید است.

لیونل مسی حالا از بارسلونا جدا شده و از این به بعد بازیکن پاری‌سن‌ژرمن به حساب می‌آید. جدای از همه مسائلی که در مورد جدایی نابقه آرژانتینی وجود دارد، هم‌تیمی شدن او با سرخیو راموس در تیم جدیدش یک اتفاق جالب و خاص است. 

راموس کاپیتان سابق رئال مادرید نیز همین تابستان با اشک مجبور به ترک رئال‌مادرید شد. حالا دو کاپیتان بزرگترین تیم‌های اسپانیا و شاید جهان، که دو دشمن قدیمی نیز محسوب می‌شدند در کنار هم لباس پی‌اس‌جی را می‌پوشند. طی ۱۵ سال گذشته، مسی و راموس، نبردهای رو در روی بسیار هیجان‌انگیز و پرتنشی را در نبرد ال کلاسیکو با هم داشتند. با اینکه این دو بازیکن معمولاً با احترام در مورد سطح بازی دیگری صحبت کرده‌اند اما در زمین فوتبال و در بازی‌های باسلونا و رئال مادرید هیچ وقت خشم و نفرتی که از یکدیگر داشتند را پنهان نکردند. هم‌تیمی شدن مسی و راموس، شاید اتفاقی بود که هیچ هواداری در فوتبال دنیا حتی تصورش را هم نمی‌کرد. راموس زودتر از مسی از رئال جدا شد و بعد این اتفاق برای ستاره آرژانتینی افتاد. حالا شاید هردوی آن‌ها راضی باشند از اینکه به جای اینکه دوباره رو در روی هم قرار بگیرند می‌توانند کنار هم باشند و در یکی از پر ستاره‌ترین تیمهای فوتبال جهان به میدان بروند. 

تکل‌های خشن

راموس در بسیاری از نبردهای ال‌کلاسیکو، جادوی مسی با توپ را به چشم دیده و شاید بتوان گفت که کمتر توانست چاره‌ای برای مهار آن پیدا کند، هرچند که در بازی‌هایی هم او به خوبی مقابل مسی و هم‌تیمی‌هایش مقاومت کرد. کاپیتان سابق رئال بارها تکل‌های خشن و خطاهای سنگینی روی مسی انجام داد. در واقع او دو بار به خاطر خطا روی لئو از زمین اخراج شد. اولین آن زمانی بود که بارسا در سال ۲۰۱۰ با نتیجه ۵-۰ رئال مادرید را در نوکمپ درهم کوبید. راموس در دقیقه ۹۳ بعد از چند بار دریبل خوردن از مسی، کاملاً بدون دلیل روی او خطای خشنی را مرتکب و از زمین اخراج شد. سال ۲۰۱۷ هم راموس دوباره به خاطر مسی از زمین اخرج شد. البته در همه بازی‌های دیگر هم این دو درگیری‌های زیادی با هم داشتند.

عصبانیت راموس

در همان سال گفته می‌شد راموس به شدت از دست مسی عصبانی بوده. دلیل عصبانیت راموس این بود که مسی به بازیکنان اتلتیکومادرید قبل از بازی دربی مادرید پیغام داده بوده و از آن‌ها حمایت کرده بود چرا که برد اتلتیکو می‌توانست نقش زیادی در قهرمانی بارسا ایفا کند. راموس در آن مقطع مسی را به «کثیف بازی» متهم کرد هرچند در نهایت اوضاع برای او و تیمش خوب رفت و رئال قهرمانی را در آن فصل به دست آورد. 

خشم مسی

اما سال ۲۰۱۹ بود که دشمنی بین مسی و راموس به اوج رسید. در بازی آن سال در برنابئو، راموس و مسی دو برخورد بسیار جدی با هم داشتند که راموس خوش شانس بود که به ویژه در صحنه دوم از بازی اخراج نشد. راموس با آرنج به صورت مسی ضربه زد که اهمین موضوع به شدت مسی را عصبانی کرد و هر دو صورت خود را مقابل یکدیگر قرار دادند. آن‌ها با دخالت هم‌تیمی‌های‌شان از یکدیگر جدا شدند. بعد بازی، راموس گفت که مسی اغراق کرده است: «من نمی‌خواستم دستم را به او بزنم، او خیلی واکنش بدی داشت و خودش را به زمین انداخت. داور تصمیم گرفت و ماجرا از نظر من تمام شد.»

لیونل مسی و سرخیو راموس

اسم نبردن از یکدیگر

رقابت و روابط تیره این دو بازیکن برای هم مشخص بود. آن‌ها حتی از اسم بردن از یکدیگر به عنوان سخت‌ترین حریفی که رو به رویشان قرار گرفته هم پرهیز می‌کردند. سال گذشته وقتی از مسی سؤال شد که بهترین مدافع یارگیری که مقابلش قرار گرفته را نام ببرد او اشاره‌ای به راموس نکرد و در عوض پابلو مافئو دفاع راست اشتوتگارت را حالا در مایورکا بازی می‌کند انتخاب کرد. 

راموس هم پیش آن، وقتی از او در مورد سرسخت‌ترین مهاجمی که مقابلش قرار گرفته سؤال شد، پاسخ داد «خیلی‌ها بوده‌اند. رونالدینیو در دوران اوجش عملاً غیرقابل مهار بود، چه به عنوان مهاجم و چه به عنوان بازی‌ساز. ساموئل اتوئو در روز خوبش و یا زلاتان ایبراهیموویچ که با آن قد و هیکلش دردسر زیادی ایجاد می‌کرد. او با آن قد توپ را به خوبی نگه می‌دارد و پشت به دروازه عالی کار می‌کند و البته سرعت بالایی هم دارد.»

مسی و راموس، به طور واضح در زمانی که در رئال و بارسا بودند نمی‌خواستند از دیگری تعریف کنند اما حالا که راموس از ماه پیش به پاریس رفته و مسی هم در راه پیوستن به این تیم است اوضاع متفاوت شده است. وقتی هنوز تکلیف تیم آینده مسی روشن نشده بود، راموس از این گفت که خیلی دوست دارد کنار برنده شش توپ طلای فوتبال جهان بازی کند: «من دوست دارم کنار بهترین بازیکنان بازی کنم و مسی یکی از بهترین بازیکنان جهان بوده است. من همیشه گفته‌ام که اگر تیمی داشته باشم حتماً مسی یکی از بازیکنانش خواهد بود.»

حالا این حرف‌های راموس رنگ واقعیت به خود گرفته و او در کنار لیونل مسی بازی خواهد کرد. حضور نیمار و امباپه در خط حمله و قرار گرفتن آن‌ها در کنار مسی، علاقه‌مندان به فوتبال را برای دیدن پاری‌سن‌ژرمن در فصل جدید به شدت هیجان‌زده کرده است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • نیکویی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    پاری سن ژرمن باید بیاد لیگ برتر تا ببینه تیمی مثل لستر با دست خالی چه جوری یقشو میگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی