نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
آشنایی با مدعیان قهرمانی بوندس‌لیگا آلمان در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱/ بایرن در رأس مثلث همیشگی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بوندس‌لیگای آلمان در حالی جمعه شب آغاز خواهد شد که مدعیان قهرمانی یعنی بایرن‌مونیخ، دورتموند و لایپزیش همگی از مربیان جدید و باانگیزه‌ای بهره می‌برند.

خیلی آرام و بی‌سروصدا مثل همیشه تیم‌های آلمانی کارشان را برای فصل جدید شروع کردند. فصل قبل هم در اوج همه‌گیر کرونا، بوندس‌لیگای آلمان اولین لیگ بین ۵ لیگ معتبر اروپا بود که فصلش را تمام کرد و کار برای فصل جدید شروع شد. بایرن‌مونیخ برای نهمین فصل متوالی قهرمان بوندس‌لیگا شده و حالا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ باز هم مثل فصول اخیر دورتموند و لایپزیش سخت در پی گرفتن تاج و تخت آن‌ها هستند. تیم‌هایی مثل ولفسبورگ، بایرلورکوزن و فرانکفورت که فصل پیش هم عملکرد خوبی داشتند را نباید فراموش کرد. در آستانه آغاز فصل جدید بوندس‌لیگای آلمانی، به بررسی شرایط ۳ مدعی اصلی خواهیم پرداخت.


بایرن‌مونیخ

سال جدید و حال جدید! بایرن‌مونیخ حالا فصلی کاملاً متفاوت از فصولی که در یک دهه اخیر در نهایت «سینی سالاد» (عنوانی که به جام قهرمانی بوندس‌لیگا داده‌اند) گرفته را آغاز خواهد کرد. هانسی فلیک که یک مربی ایده‌آل برای بایرن بود پس از اختلاف با مدیران و پیشنهاد وسوسه‌انگیز فدراسیون فوتبال آلمان رفت تا جای خودش را به یولیان ناگلزمن بدهد. حالا بایرن مربی‌ای دارد که سنش از کاپیتانش کمتر است. بی‌شک هواداران بایرن هیجان‌زده هستند ببینند این پدیده مربیگری فوتبال آلمان و اروپا در تیم‌شان چه خواهد کرد. بایرنی‌ها فصل قبل فصل موفقی نداشتند و بعد از کسب ۶ جام در یک سال، افت کردند. حالا چند بازیکن قدیمی و باتجربه رفته‌اند و چند جوان باانگیزه جای‌شان گرفته‌اند. آیا بایرن با این تیم متحول شده تعداد قهرمانی‌های متوالی‌اش را به تعداد انگشتان دو دست خواهد رساند؟ این پسر باواریایی که برای هدایت تیم محبوب کودکی‌اش اشتیاق فراوانی دارد.

بایرن

ستاره
سال‌هاست که می‌گویند بایرن با این کادر بازیکنان سخت سقوط خواهد کرد. از روبرت لواندوفسکی که فصل قبل با ۴۱ گل رکورد گلزنی تاریخ بوندس‌لیگا در یک فصل را شکست تا دیواری مثل مانوئل نویر درون دروازه، بازیکن پرتلاش و گلسازی مثل توماس مولر، زوج لئون گورتسکا و یاشوا کیمیش در خط میانی و بازیکنان سرعتی مثل سرژ گنبری، کینگزلی کومن و لروی سانه. به آن‌ها جوانان در حال پیشرفتی مثل آلفونسو دیویس و جمال موسیالا را هم اضافه کنید. واقعاً آسان نیست که یک ستاره از بین آن‌ها انتخاب کنیم. با این حال باز هم لواندوفسکی می‌تواند مرد تأثیرگذار تیمش باشد.

نیروی جدید
مثل همیشه، باشگاه متمول آلمانی اصلاً ولخرجی نمی‌کند. بایرن فعلاً فقط ۲ مدافع به نام‌های دایوت اوپامکانو و عمر ریچاردز را به خدمت گرفت. مدافعان جوان ۲۲ و ۲۳ ساله که شاید در آینده در تیم‌های ملی فرانسه و انگلیس هم بدرخشند. اسون اولرایش هم بعد از یک فصل حضور در هامبورگ برای جانشینی الکساندر نوبل که به صورت قرضی جدا شده، به تیم برگشته است. فعلاً در رسانه‌ها هم خبری مبنی بر این که بایرن بازیکن جدیدی به خدمت خواهد گرفت به چشم نمی‌خورد. با این حال بعید نیست بازیکن دیگری که چندان مطرح نباشد را به خدمت بگیرند.

پیش‌بینی
اگر بگوییم تصور می‌کنیم بایرن‌مونیخ قهرمانی را این فصل هم از دست خواهد داد، ساده‌لوحانه خواهد بود. آن‌ها با ناگلزمن جوان هم مدعی اول کسب قهرمانی هستند.

یولیان ناگلزمن


دورتموند

همانطور که سال‌هاست تصور می‌شود بایرن سرانجام این فصل قهرمانی را از دست خواهد داد، سال‌ها هم هست که فکر می‌کنیم دورتموند با ستاره‌هایی که می‌سازد توانایی به زیر کشیدن بایرن را دارد. با این حال زنبورها پس از مدتی کسب نتایج خوب همه را ناامید می‌کنند. دورتموند که با لوسین فاوره هم به بن‌بست رسید، تصمیم گرفت مثل بایرن‌مونیخ با یک مربی جوان قرارداد ببندد. مارکو روسه ۴۴ ساله که در ردبول و گلادباخ نامی برای خودش دست و پا کرد، حالا با بزرگ‌ترین چالش دوران مربیگری‌اش مواجه خواهد شد. زنبورها با انبوهی از ستاره و استعداد جوان هنوز هم امیدوار به آینده و اوج گرفتن دوباره است. همان ابتدای فصل در سوپرجام مقابل بایرن می‌توانند امیدوار باشند خودی نشان دهند. دورتموند واقعاً چیزی از بایرن در مهره کم ندارد و یک مربی خوش‌فکر می‌تواند موتور محرکه آن‌ها باشد.

دورتموند

ستاره
خبر خوب این که ارلینگ هالند را حفظ کرده‌اند؛ ستاره جوانی که در ۴۱ بازی فصل قبل ۴۱ گل زد و رقیب لواندوفسکی در مسیر آقای‌گلی است. جیدن سانچو را از دست داده‌اند، اما ستاره‌هایی مثل مارکو رویس، تورگان آزار، یولیان برانت، اکسل ویتسل، توماس دلینی و جوان‌های آینده‌داری مثل جیو رینا و جود بلینگام را در ترکیب‌شان دارند که خیلی باشگاه‌ها دوست دارند آن‌ها را در اختیار داشته باشند. از تجربه بازیکنی مثل متس هوملس هم نمی‌توان به سادگی گذر کرد. او حالا رهبر زنبورها در خط دفاعی و درون زمین است.

نیروی جدید
خیلی بی‌سروصدا دورتموند یک ستاره ارزشمند به خدمت گرفت. دونیل مالن مهاجم آیندهوون که می‌تواند در کناره‌ها هم بازی کند زردپوش شد. بازیکن پیشین آیندهوون با آمار گلزنی عالی می‌تواند جای خالی جیدن سانچو را پر کند و زوجی ایده‌آل برای ارلینگ هالند شود. علاوه بر ملی‌پوش هلندی، دورتموند یک سنگربان سوئیسی دیگر هم جذب کرده تا رقیب رومن بورکی باشد. گرگور کوبل ۲۳ ساله بعد از ۲ فصل خوب در اشتوتگارت راهی زیگنال‌ایدونا پارک شده است. شاید در آینده جای بورکی را هم بگیرد.

پیش‌بینی
کمی باید صبر کنیم و ثبات را در دورتموند ببینیم. شاید تفکرات مارکو روسه باعث شود سرانجام این تیم رقیب جدی بایرن در کسب قهرمانی شود.

مارکو روسه


لایپزیش

برنامه‌های باشگاه لایپزیش باعث شده فشار هواداران فوتبال روی این تیم نوپا کمتر شود. در حالی که می‌گویند لایپزیش هیچ اهمیتی به نقش هواداران در فوتبال آلمان نمی‌دهد، این باشگاه با میدان دادن به بازیکنان و مربیان جوان، کمک بزرگی به فوتبال آلمان کرده است. حالا لایپزیش سابقه حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و نایب‌قهرمانی بوندس‌لیگا را هم دارد. شاید یک قهرمانی که می‌تواند در جام‌حذفی باشد، عملکرد خوب‌شان در یک دهه اخیر را تکمیل کند. لایپزیش جایگاهی در فصول اخیر داشته که انتظار می‌رفت دورتموند داشته باشد. فصل پیش رقیب بایرن در راه قهرمانی بودند. حالا گاوهای نر با جدایی ناگلزمن یک مربی دیگر از ردبول زالتسبورگ اتریش آورده‌اند. جسی مارش آمریکایی هم می‌تواند با این تیم برای خودش نامی دست و پا کند. لایپزیش همیشه نشان داده این میدان را به مربیانش برای عرض‌اندام می‌دهد.

لایپزیش

ستاره
لایپزیش در حفظ بسیاری از ستاره‌هایش موفق بوده. امیل فورسبرگ بعد از درخشش در یورو ۲۰۲۰ می‌آید تا باز هم با این تیم خودی نشان دهد. یوسف پولسن هم حالا از قدیمی‌ها و بازیکنان مهم لایپزیش است. مارسل زابیتسر هم بازیکن درخشان فصول اخیر تیم بوده. کریستوفر انکونکو، ویل اوربان، آنخلینیو، پیتر گولاشی و آندره سیلوا دیگر مهره‌های قابل اتکای این تیم هستند. فراموش نکنید دنی اولمو یکی از بهترین‌های اسپانیا در یورو ۲۰۲۰ هنوز هم بازیکن لایپزیش است و دومینیک سوبوسلای از پدیده‌های جدید فوتبال اروپا مترصد درخشش بعد از مصدومیت طولانی مدتش است. ستاره‌های جوان و باانگیزه می‌توانند لایپزیش را به جایگاهی بالاتر از حد تصور برسانند.

نیروی جدید
انتظار نداشته باشید بازیکنانی که لایپزیش به خدمت می‌گیرد برای‌تان خیلی آشنا باشند. قرارداد قرضی آندره سیلوا از فرانکفورت و بنیامین هنریشس از موناکو قطعی شد. در همین حال محمد سیماکان از استراسبورگ آمده تا جانشینی برای دایوت اوپامکانو و ابراهیما کوناته در خط دفاعی باشد. برایان بروبی مهاجم جوان آژاکس را هم به خدمت گرفته‌اند که شاید در بوندس‌لیگای آلمان در آینده از او بیشتر بشنویم. احتمال دارد لایپزیش بازیکنان جوان دیگری را هم در آخرین روزهای نقل‌وانتقالات جذب کند.

پیش‌بینی
می‌توان همان پیش‌بینی دورتموند را برای لایپزیش هم نوشت. آن‌ها هم مثل دو مدعی دیگر مربی جدیدی دارند که باید برای ارزیابی‌اش صبر کرد. قطعاً بالانشین خواهند بود.

جسی مارش

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی