حرف‌های پینگ پنگ باز المپیکی بعد از پرتاب راکتش در المپیک/ وقتی مقام می‌آورم برای همه است ولی حالا گناه همه چیز گردن من است!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نیما عالمیان ملی پوش تنیس روی میز، دلیل پرتاب راکتش در المپیک 2020 توکیو را حق خوری می‌داند نه باخت.

نیما عالمیان پینگ‌پنگ‌باز المپیکی معتقد است بابت اعتراض راکتش را در المپیک پرتاب کرده است. او حتی خودش را با جوکوویچ مقایسه می‌کند، آنجا که تنیسور پرآوازه هم راکتش را با عصبانیت شکسته است. 

قضیه پرت کردن راکت در المپیک ‌چه بود؟

در المپیک شرایط خاصی برایم پیش آمد و من مجبور شدم به نشانه اعتراض راکت را پرت کنم، در صورتی که می‌دانم نفس کارم درست نبود اما آنجا واقعاً به من ظلم کردند و من هم به‌خاطر خاک کشور و پرچم احساس کردم که باید بجنگم و در یک لحظه به نشانه اعتراض راکت را پرت کردم. مردم فکر کردند که من به‌خاطر باخت این کار را کردم در صورتی که گزارشگر به مردم توضیح نداد که دلیل عصبانیت من حق‌خوری بود و نمی‌توانستم از کنار اشتباهات داوری راحت بگذرم. 

اصل اعتراض تو به خطاهای سرویس بود. درست است؟

بله در هر گیم، زمان امتیازهای حساس و معلوم شده، داور از من خطای سرویس می‌گرفت و چهار بار این اتفاق افتاد. در صورتی که اگر هم چنین خطایی یک‌بار از بازیکنی گرفته شود اعصابش به‌هم می‌ریزد چه برسد به اینکه چهار بار از من این خطا را گرفتند. احساس می‌کنم که قبل از بازی روی داور تأثیر گذاشته بودند. 

خیلی‌ها معتقدند تو از نظر روانی آمادگی حضور در المپیک را نداشتی. 

نه چنین چیزی نیست. باز هم می‌گویم هرکس دیگری هم جای من بود همین کار را می‌کرد. از طرفی نتایج من در چند وقت اخیر خوب بود و در لیگ فرانسه و انتخابی المپیک نتایج خوبی را رقم زدم. مشکل روحی نداشتم و فقط از داور توقع چنین رفتارهایی را نداشتم، چون من ۱۵ سال است که در بالاترین سطح پینگ‌پنگ در حال فعالیت هستم و تا به حال هم چنین اتفاقی برایم نیفتاده بود. 

جلسه هیئت‌رئیسه بابت تذکر به رفتارت در المپیک چگونه برگزار شد؟

موضوع حل شده است و نمی‌دانم چرا بعضی‌ها به این داستان دامن می‌زنند. همه مرا مسئول این حرکت می‌دانند در صورتی که فقط من مسئول نیستم. چطوری است که وقتی عملکرد خوبی در مسابقات داریم و مقام می‌آوریم برای همه است اما حالا که اشتباهی رخ داده، گناهش فقط گردن من است؟ الان دامن زدن به این موضوعات به نفع جامعه پینگ‌پنگ نیست و یک‌سری از کارشناسان و مجریان از روی حسادت، من و پینگ‌پنگ ایران را کوبیدند. بالاخره کسی که در این رشته است نباید به دنبال کوبیدن باشد و ما اگر گوشت هم را می‌خوریم نباید استخوان هم را دور بیندازیم. حتی یک‌سری می‌گفتند که تا به حال کسی در پینگ‌پنگ راکت پرتاب نکرده است! جوکوویچ که جوکوویچ است عصبی شد و راکتش را شکست. عده‌ای فکر می‌کردند پینگ‌پنگ به نام خودشان است اما من و نوشاد آمدیم و حالا شناسنامه پینگ‌پنگ ایران شدیم. اینها برای پینگ‌پنگ دل نمی‌سوزانند و دنبال نابود کردن این رشته هستند.

از روند آماده‌سازی‌ات قبل از المپیک راضی بودی؟

بالاخره کرونا همه چیز را به‌هم زد و المپیک از ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ موکول شد و پیک بدن بازیکنان به‌هم ریخت اما در کل من خودم تمریناتم را انجام می‌دادم و کمپ تمرینی سوئد و مجارستان را هم که قبل از المپیک داشتیم. همه چیز خوب بود ولی نشد که بشود. انتقاد به آماده‌سازی من درست نیست چون داور اجازه نداد من بازی خودم را انجام دهم و من را خلع سلاح کرد و بار روانی زیادی را به من تحمیل کرد. این حریف را من قبلاً برده بودم و در فیلم هم مشخص است که در حین بازی مدام با داور پچ‌پچ می‌کند. 

خبر برکناری لطف‌ا...نسبی را حتماً شنیده‌ای. نظرت در این باره چیست؟

یک‌سری افراد پینگ‌پنگ‌نابلد وارد این رشته شده‌اند و تصمیماتی می‌گیرند که اصلاً پینگ‌پنگی نیست و نباید گرفته شود. در این چهار سال ما با لطف‌ا...‌نسبی بهترین نتایج را گرفته‌ایم و اتفاقاتی را رقم زدیم که تا به حال نیفتاده بود. ما به دسته یک جهان رسیدیم و نوشاد برنز بازی‌های آسیایی را برای اولین بار گرفت و تیم‌هایی مثل سنگاپور و کره‌شمالی را بردیم و در بازی‌های کشورهای اسلامی من و نوشاد به فینال رسیدیم و حتی سه سهمیه  برای المپیک ریو گرفتیم. موقعی مربی خارجی می‌آورند که نتایج بد باشد نه حالا. در مسابقات قطر،‌ نوشاد بهترین بازی‌های عمرش را کرد و ۵ بازیکن زیر رنکینگ ۵۰ را برد و من خودم به جدول حذفی مسابقات راه یافتم. اینها را کسی نمی‌بیند و با یک باخت می‌خواهند مربی را برکنار کنند. 

پس تو کاملاً با آمدن مربی خارجی در این مقطع مخالفی؟

بله... مربی خارجی برای زمانی است که نتایج بد باشد، خدا را شکر در این چند سال نتایج ما خوب بوده است. مربی خارجی می‌تواند مثمر ثمر باشد ولی الان دلیلی وجود ندارد که مربی عوض شود. احساس می‌کنم خود شخص رئیس فدراسیون هم مخالف برکناری سرمربی باشد و لطف‌ا...نسبی یک‌سری دشمن دارد. کسانی که تیم را به حاشیه می‌برند آدم‌های درستی نیستند. 

نظرت راجع به انتخابی اخیر تیم ملی چیست؟

در این انتخابی حق ما را علنی خوردند در صورتی که اسم من و نوشاد در لیست فدراسیون جهانی بود که ما را دعوت کردند ولی با این حال برای ما انتخابی گذاشتند و تهدیدمان هم کردند که اگر انتخابی را نزنید در ترکیب دوبل هم قرار نمی‌گیرید. برخی گفتند که سهمیه شما دو نفر، برای کشور است در صورتی که سهمیه به نام ما بود و من با سند صحبت می‌کنم. یک‌سری در هیئت‌رئیسه به رئیس فدراسیون فشار آوردند که این انتخابی برگزار شود در صورتی که کادر فنی باید در این باره تصمیم بگیرد. من با هدایی سر یک پوئن بازی را واگذار کردم و مسابقات جهانی را از دست دادم. من کلی زحمت ‌کشیده‌ام تا به این رنکینگ رسیدم و حالا به‌خاطر یک بازی جهانی را از دست دادم. اگر این‌طوری است ما از این به بعد در خانه بنشینیم و بقیه بازی کنند و هنگام مسابقات ما درخواست انتخابی کنیم و با یک بازی ببریم و اعزام شویم. من با کسی مشکل ندارم فقط حرفم این است که حقم ناحق شده و به‌خاطر همین هم نمی‌توانم ساکت بنشینم. ناراحتی من از باخت نیست از این است که اصلاً نباید می‌رفتم و بازی می‌کردم، اگر هم رفتم فقط به‌خاطر پدرم و قارداشی بود. 

به نظرت تیم، پتانسیل گرفتن مدال در مسابقات را دارد؟

دو، سه هفته دیگر به فرانسه می‌روم و آنجا تمریناتم را پیگیری می‌کنم. چشم‌مان روشن است چون تیم جوان و خوبی داریم و پتانسیل این را داریم که در آسیا مدال بگیریم. 

از الان چشم‌اندازی برای بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس داری؟

بله از الان باید هدف‌گذاری کنم، می‌خواهم خودم را آماده کنم تا با قدرت در المپیک بعدی برگردم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    به لحاظ پایه ای و اولین اصول پینگ پنگ مثل زدن صحیح سرویس اشکال داره اونوقت مشکلات پایه ای خودش رو میندازه گردن داور و برای بردن آبروی ایران منت هم سر مردم میذاره و میگه من بخاطر اونا راکت رو پرت کردم! این مشکل عوامفریبی از مسئولانمون به ورزشکارانمون سرایت کرده! خدا همه رو شفا بده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی