نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
هوادار از بازی استقلال لذت نمی‌برد/ کادر فنی استقلال باعث از بین رفتن تمرکز بازیکنان شد/ تکرار پنالتی فولاد کاملاً درست بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد محمدی دروازه‌بان اسبق تیم استقلال گفت: مربیان و مدیران باشگاه منیّت‌ها را کنار بگذارند و بر اساس نیازهای تیم وارد فصل نقل و انتقالات شوند که زمان را از دست ندهند.

استقلال پیرو شکست در فینال جام حذفی و پایان مسابقات فوتبالی این فصل، حالا در آستانه ورود به نقل و انتقالات قرار دارد و هواداران به شدت نگران یارگیری تیم محبوبشان هستند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره اتفاقات بازی فینال جام حذفی، ضربات پنالتی و مشکلات مدیریتی استقلال صحبت کرد. 

چه شد که استقلال فینال را با باخت پشت سر گذاشت؟

استقلال در این ۱۰ هفته آخر زیبا بازی نمی‌کرد. شاید فقط برای برد و گل نخوردن وارد میدان می‌شد. در واقع هوادار از شکل بازی‌های استقلال لذت نمی‌برد.

چطور؟

هواداران که در استادیوم نیستند بازی راحت تر است. برای این است که  تیم‌هایی مثل استقلال، سپاهان، تراکتور و غیره که هوادار دارند در چنین شرایطی می‌توانند با استراتژی گل نخوردن و استفاده از موقعیت‌ها بازی کنند و ببرند. ولی هواداران که در استادیوم باشد چنین فوتبالی را نمی‌پذیرند. البته من به مجیدی حق می‌دهم که چنین استراتژی را انتخاب کرده باشد.

مسائل بیرونی از طرف باشگاه هم در این موضوع دخیل بود؟

ببینید در هر حال به خاطر اتفاقاتی که در حاشیه تیم استقلال رخ می‌داد کادر فنی خواسته یا ناخواسته حرف‌هایی را مطرح می‌کرد که باعث شد تمرکز تیم به هم بریزد. نوعی جنگ روانی ایجاد می‌شد که این اصلاً به سود تیم نبود.

شرایط مدیریتی در باشگاه استقلال چقدر در این شکست موثر بود؟

یک تیم برای موفقیت نیازمند است که اعضای داخل زمین و بیرون آن یعنی بازیکنان و مربیان با مدیریت باشگاه همگام و همسو باشند که متاسفانه در این مدت ما چنین چیزی را در تیم استقلال ندیدیم. در این اواخر اختلافات اینقدر علنی و آشکار بود که بازیکن از باشگاه و یا باشگاه از بازیکن شکایت می‌کردند که این خوب نبود و در نهایت هم لطمه را هوادار خورد. شما در هر تیم یا مجموعه موفقی سوال کنید می‌بینید همه عواملش با هم یک هدف را دنبال می‌کنند. ولی در استقلال هر کس کار خودش را انجام می‌داد.

چه کسی باید مدیران باشگاه را مدیریت می‌کرد؟

همان‌هایی که آنها را سر کار گذاشتند. کسانی که مدیرانی را بدون آزمون و خطا وارد این مجموعه کردند باید جواب بدهند. وقتی در مجموعه ای، افراد دنبال منافع شخصی باشند هرگز نمی‌توانند اهداف بزرگ را به سرانجام برسانند. شما وقتی در یک مجموعه بیش از یک نفر هستید یعنی حتی دو نفر، ممکن است اختلاف نظر بوجود بیاید. اگر همفکری و همسویی وجود نداشته باشد همان دو نفر می‌توانند مجموعه را زمین بزنند. لطمه اش را هم هواداران می‌خورند.

این وضعیت کی تمام می‌شود؟

خیلی سال است که هواداران استقلال می‌گویند امسال، امسال و یا دوباره امسال! ولی بیشترین لطمه را همین هواداران خوردند که تیمشان قهرمان جام حذفی نشد. وقتی آخرین بار استقلال قهرمان جام حذفی شد شفر سرمربی اش بود که بعد از مدتی او را بیرون کردند، بعد استراماچونی را آوردند که این تیم را به صدر جدول رساند و بعد او را بیرون کردند. بعد محمود فکری را آوردند و وقتی تیم سوم جدول بود او هم رفت! بعد مجیدی را آوردند ولی اینقدر از این طرف و آنطرف تیم را زدند تا در نهایت او هم نتوانست قهرمانی بیاورد.

درباره پنالتی‌ها صحبت کنید. به نظر شما انتخاب پنالتی زن‌ها درست بود؟

در آن شرایط فقط سرمربی می‌تواند تعیین تکلیف کند. گاهی بعضی بازیکنان زیر بار نمی‌روند و بعضی‌ها هم می‌آیند و می‌گویند ما از هر نظر آماده پنالتی زدن هستیم ولی می‌روند و خراب می‌کنند. پنالتی شانسی است. چطور استقلال در بازی قبلی جام حذفی مقابل پرسپولیس با همین ضربات پنالتی صعود کرد؟ به خاطر همین نمی‌توان خیلی روی این موضوع مانور کرد. در ضمن باید به فولاد هم تبریک بگوییم و از بازی هدفمند و خوب تیم نکونام غافل نشویم.

به نظر شما بیژن حیدری داور بازی به درستی پنالتی دوم فولاد را تکرار داد؟

بله! من وقتی صحنه را دیدم رشید مظاهری قبل از زدن ضربه از روی خط حرکت کرده و جلو آمده بود. فکر می‌کنم تکرار پنالتی درست بود.

در آستانه شروع فعالیت استقلال در نقل و انتقالات توصیه ای به مدیران باشگاه ندارید؟

فقط امیدوارم سرمربی باشگاه نفرات تیم را جذب کند. نه اینکه مدیرعامل عکس یادگاری بگیرد و بعد تازه مربی را برای تیم تعیین کنند. مدیر و مربی تیم منیت‌ها را تمام کنند و نگذارند وقت از دست برود. من فکر می‌کنم در پست دروازه بانی و دفاع استقلال نیاز به یارگیری نداشته باشد ولی باز هم تاکید می‌کنم سرمربی تیمش را ببندد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کامی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    ما که هواداره استقلال هستیم خیلی وقته داریم میگیم این تیم زیبا بازی نمیکنه دفاعی بازی میکنه همش یه گل که میزنه سریع میکشه تو دفاع هوادار همش باید بااسترس بازیو نگاه کنه. بهترین دفاع حملس ولی این بازیکنایه ترسو همش دفاعی بازی میکنن پاسایه بی هدف میدن معلوم نیست تاکتیکشون چیه.استقلال به یه مربیه درجه یکه خارجی نیاز داره مجیدی هیچی حالیش نیست از فوتباله روزه دنیا همش ادعاست
    • H IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      کامی جون لنگی من کاملا میشناسمت همیشه ضداسلامی وفرهادخان هستی استقلال با شرایط حادی که داشت خیلی هم قشنگ بازی میکرد بازی بانساجی را ندیدی بدون قایدی درآن چمن مصنوعی چقدر قشنگ بازی میکرد درضمن تیمهای دیگه هم دفاعی بازی میکردند خصوصا نیم فصل دوم پرسپولیس هم اکثر بازی‌ها را یک هیچ میبرد استقلال که بارسلونا نیست که همه تیمها را۵تابزند استقلال هم بازیکنان متوسطی داشته
    • حمید علوی CA ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      الان توجه‌های مجازی مجیدی بعنوان هوادار استقلال هر کدوم با سی تا اسم مختلف میریزن اینجا و هر چی بد و بیراه بلدن به ایشون میگن و مرتب هیستوری پاک میکنن لایک و دیسلایک میزنن که یعنی ما خیلی تعدادمون زیاده!! #نوچه ی مجیدی، هوادار استقلال نیست #خاطرخواه مجیدی با هوادار استقلال فرق داره پانوشت: دوبی هستم بخاطر استقلال (فرمایش جناب مجیدی ر مصاحبه ی اخیرشون)
    • حق IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      علوی تو چقدر حقیری که به شاه فرهاد جنتلمن نظر منفی می دهی خارج نشین خوش نشین سرگرم کننده ای نداری هواداران استقلال کاملا میشناسن تورا به زودی سزای اعمالت خواهی رسید
  • لنگ خاص IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    امیدوارم هرچه زودتر یک مربی خارجی بیارن هرچندکه خیلی بعیده
  • منصور گلات ، 77 از بوشهر IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    سلام،خدا را شکر یکی تو باشگاه استقلال پیدا شد که واقعیاتو حالی این جماعت کنه...
  • Mehrzad IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    اين يارو كه ميگفت از بچگي ارزو داشتم تو پرسپوليس بازي كنم بعد ميگه بخاطر زنم رفتم استقلال ،، الان هم شده پيشكسوت مياد نظر ميده ،، واقعا بعضي موجودات چقدر دو رنگ هستن
  • بارسا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    چی میگی مجیدی زیر آب هر سه مربی رو زد و سه بار مربی شد و فقط ادعا و دیگه هیچی ،اونوقت میگی اینقدر این تیم را زدند که نتونست جام بگیره ،همه تون توهمی هستین خب بگو مجیدی هیچی بارش نیست می‌میری بگی
  • سیدجواد IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    به نظر شما اگه محمود فکری بود این نتیجه رو می‌گرفت یا نه بدبخت محمود فکری میبرد بهش انتقاد میکردن صدر جدول بود بهش انتقاد میکردن با پول و کثافت بازی که نمیتونی تیم قهرمان کنی ده سال دیگه فرهاد مجیدی جام نمیاره تا برای باخت هاش توجیه و بهانه رو نذاره کنار تا استقلال و بازیکن هاش وپشکسوت هاش و مدیریت اش همدل نشن استقلال همینه دست از تهمت زدن به تیم ها دیگه بردارید استقلال الان ده ساله نتوانسته قهرمانی بیاره بگردید ضعف تون پیدا کنید تیم فقط پرسپولیس بقیه تیم ها اعدا هستن
  • پاک IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    وقتی ارسلان با گیتارش درمقابل جام های رقیب همه از جمله سرمربی را سر کار می گذارد نتیجه بغیر از این نباید باشد.
  • پاک IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    وقتی ارسلان با گیتارش. با پنالتی های فیک. درمقابل خیل جامهای پرسپولیس. همه از جمله سر مربی جوان و کم تجربه را سرکار می گذارد نتیجه بغیر از این نخواهد بود.
  • Retired IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    اقاى حق چرا نا حق ميگى .؟ اقاى علوى فوتباليه و از كامنتهاش مشخصه و چه ربطى داره كجا زندگى ميكنه ، مجيدى سه بار با باندبازى سر مربى استقلال شد و هر سه بار هم موفق نبود ، مجيدى فوروارد خوبى بود ولى يه مربى در حد استقلال نيست با مجيدى " ما به شما جام نميديم " .
  • مودب IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    در عوض ما که خیلی لذت می بریم از بازی استقلال.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی