تاتنهام - منچسترسیتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در هفته نخست لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی در خانه تاتنهام به مصاف این تیم لندنی خواهد رفت.

در لیگ برتر انگلیس آنقدر نام بزرگ به چشم می‌خورد که در هفته نخست هم شاهد دیداری بین تیم‌های بیگ‌سیکس خواهیم بود. تاتنهام امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه خانگی‌اش به مصاف منچسترسیتی خواهد رفت.

تاتنهام؛ جدیدترین نسخه پرتغالی

یک پرتغالی نامدار و پرآوازه رفت، یک پرتغالی باانگیزه و کم‌افتخار آمد. همچنان هواداران اسپرز امیدوارند تیم‌شان متحول شود و به یک جام برسد. وقتی این اتفاق با ژوزه مورینیو هم رخ نداد، واقعاً مأیوس شدند. با این حال نونو اسپریتو سانتو که تیمی جذاب مثل ولورهمپتون را ساخته بود، شاید کلید حل مشکلات این تیم لندنی باشد. جالب این که شروع فصل برای تاتنهام آسان نیست چرا که بعد از این بازی بزرگ، باید تا هفته ششم به مصاف چلسی و آرسنال هم بروند. از طرفی هفته بعدی سانتو با تیم سابقش ولورهمپتون روبه‌رو خواهد شد. آیا نونو مرد محبوب هواداران تاتنهام می‌شود؟

منچسترسیتی؛ چالش هفته‌های نخست

نقطه آغاز برای منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. سیتی که فصل قبل مدت‌ها پیش از اتمام فصل قهرمانی‌اش را مسجل کرده بود، شاید این فصل هم بتواند خیلی زود خرج خودش را از رقبا سوا کند. در اولین هفته به مصاف تاتنهام خواهند رفت و جالب است بدانید تا هفته هفتم مقابل آرسنال، لسترسیتی، چلسی و لیورپول هم قرار خواهند گرفت. پپ با چالشی بزرگ در این مدت روبه‌رو خواهد شد. اولین چالش برای تیم او کسب نخستین پیروزی در ورزشگاه خانگی تاتنهام است، جایی که علاوه بر شکست‌های پی‌درپی تا حالا گل هم نزده‌اند.

آخرین جدال
فینال جام‌اتحادیه فصل قبل، آخرین نبرد منچسترسیتی و تاتنهام بود که شاگردان پپ با تک‌گل لاپورت برنده شدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

آمار بازی
۴۸) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، تاتنهام و منچسترسیتی ۴۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. جالب است بدانید تعداد بردهای اسپرز بیشتر بوده. این تیم ۲۵ بازی را برده، ۱۶ بازی را باخته و ۷ بازی‌شان هم مساوی شده است.
۳) تاتنهام از وقتی به ورزشگاه جدیدش آمده ۳ مرتبه در تمامی رقابت‌ها میزبان منچسترسیتی بوده و همه بازی‌ها را برده. اسپرز در این ۳ بازی حتی یک گل هم نخورده.
۵) در ۵ بازی آخر تاتنهام و سیتی در لیگ برتر آمار برابر بوده. هر تیم ۲ بازی را برده و یک بازی هم مساوی شده است.
۱۰) منچسترسیتی ۱۰ فصل اخیر در هفته اول لیگ برتر پیروز شده. از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ به بعد سیتی در هفته نخست امتیاز به رقبا نداده.
۵) پپ گواردیولا تنها مربی تاریخ لیگ برتر است که همه بازی‌های هفته اول را برده. او ۵ فصل گذشته همراه سیتی با برد لیگ را آغاز کرده.
۵) نونو اسپریتو سانتو سرمربی جدید تاتنهام در صورت پیروزی مقابل سیتی پنجمین مربی این تیم خواهد بود که کارش در لیگ برتر را با برد آغاز خواهد کرد.
۶) هئونگ مین سون ستاره کره‌ای اسپرز ۶ گل در لیگ برتر به منچسترسیتی زده. او فقط مقابل ساوتهمپتون با ۱۱ گل آمار بهتری داشته.

مصدومان و محرومان
برایان خیل بازیکن جدید تاتنهام فعلاً برای حضور در میدان آماده نیست. هری کرین ستاره تیم هنوز تکلیفش را مشخص نکرده و از طرفی مصدومیت هم دارد. کریستین رومرو مدافع جدید آرژانتینی اسپرز هم آسیب دیده و شاید امشب بازی نکند. منچسترسیتی اندازه یک تیم بازیکن دارد که به دلایل مختلف از جمله مصدومیت و دوری از تمرینات، غایب خواهند بود. مصدومانی که قطعاً بازی نخواهند کرد فیل فودن و کوین دبروینه هستند. ادرسون، گابریل ژسوس، جان استونز، کایل واکر، رحیم استرلینگ و آیمریک لاپورت هم دیر بازگشته‌اند و هفته اول بازی نخواهند کرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، تانگانگا، داوینسون، دایر، رگیلون، هویبیرگ، اسکیپ، لوکاس، اَلی، برخواین و سون
منچسترسیتی: استفن، کانسلو، دیاس، آکه، مندی، گوندوغان، رودری، فرناندینیو، محرز، گریلیش و تورس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی