کریم باقری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باقری از روزی نخست، یعنی از همان دورانی که فوتبالش رو به تمام شدن بود هرگز زیر بار مسئولیت سنگین سرمربیگری نرفت.

آرتین زهرابی؛ برای آنچه کریم باقری در فوتبال ایران تجربه می‌کند، بهتر است لقب عاقبت به خیری را انتخاب کنیم.

باقری عاقبت به خیر شد؛ چون یک روز قبل با عزت و احترام به ساختمان باشگاه پرسپولیس رفت و مقابل مدیرعامل جوانی قرار گرفت که روزی دوست داشت این بازیکن بزرگ را از نزدیک ببینید. او قرارداد باقری را یک بار دیگر تمدید کرد؛ این دفعه به مدت ۲ سال.

امروز هم کریم باقری به فدراسیون فوتبال رفت و یک مدیر بی تجربه و غیرفوتبالی دیگر (مثل جعفر سمیعی در پرسپولیس) با احترام ویژه از او برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران و دستیاری اسکوچیچ خواهش کرد.

اگر همه این اتفاقات درباره کریم باقری «عاقبت به خیری» نیست پس چیست؟

باقری از روزی نخست، یعنی از همان دورانی که فوتبالش رو به تمام شدن بود هرگز زیر بار مسئولیت سنگین سرمربیگری نرفت. با این که همه به او اصرار می‌کردند هر طور شده، حتی مسئولیت سرمربیگری پرسپولیس را قبول کند اما او هرگز چنین پیشنهادهایی را نه جدی گرفت نه اجازه سوال بیشتر به دیگران داد.

کریم باقری جایگاهش را در پرسپولیس شناخت و تبدیل به عصای دست همه مربیانی شد که در این تیم قبول مسئولیت کردند. هر کدام از همدوره‌های باقری در پرسپولیس یا تیم ملی سرنوشتی متفاوت پیدا کردند. علی دایی عاشق مربیگری در فوتبال است اما امروز او هیچ جایی در این عرصه ندارد و به طور خودجوش از گردونه حذف شده است! علی کریمی‌چند بار شانس خودش را امتحان کرد و بعدا تصمیم گرفت وارد مباحث مدیریتی شود. مهدوی کیا تا جایی مقاومت کرد که پای تیم امید در میان نبود اما پایه‌های تصمیم گیری این بازیکن نیز پس از چنین پیشنهادی سست شد.

این فقط کریم باقری است که نمی‌خواهد نفر اول باشد؛ او جایگاهی برای خودش تعریف کرده است که امروزاین نیرو را روی هوا می‌زنند و پرسپولیس و تیم ملی مشترکا او را می‌خواهند. به این می‌گویند تصمیم گیری فردی با عنایت به شناخت کامل از خود؛ این گونه است که کریم باقری در فوتبال ایران عاقبت به خیر شد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • x IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    کریم باقری با این تجربه ای که کنار مربی های خوب کسب کرده قطعا 5 سال دیگه میتونه به سرمربی گری هم به طور ویژه فکر کنه و موفق باشه، علی دایی، برانکو، کالدرون، یحیی، اسکوچیچ.
  • حمید علوی CA ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    بعنوان یک استقلالی، بنظرم آقاکریم باقری درحال حاضرنمونه کامل یک حرفه ای اخلاقمند هست.انصافن اخلاق حرفه ای یعنی آقاکریم.درفوتبال معدودکسانی روداشتیم که سالها ی سال “وفادارانه”درکنارسرمربیهای تیمشون نشستن وبرخلاف بعضیاهرگزسعی نکردن سرمربی رو دور برنن.باتمام وجود به تیم وسرمربی کمک کردن وهرگز نشدن رقیب سرمربی.دونفرواقعن دراین مورد بالاترین بودن.پرویزخان مظلومی که سالهامتعهدانه ووفادارانه کنارشان شادروان منصورخان نشست ودرحالیکه بعضی شاگردانش خودشون سرمربی شده بودن ایشون تیمش وسرمربی رو رهانکردوهمواره یاورمنصورخان موند.دیگری همین آقاکریم باقری که بنظربنده بهترین و‌کاملتربن آدم نسل بازیکنان ۹۸ هست.نفردیگه ای که این خلق و خو روداره بنظربنده آقای بیژن طاهری هستن که ایشون هم انصافن خیلی جاها بااینکه ازسرمربی تیم سره ولی متعهدانه سرش رو‌ میندازه پایین وخدمت میکنه.والبته یه یادی هم ازجناب ناصرخان ابراهیمی،پیرفوتبال ایران بکنیم که سالهادستیارعلی آقاپروین موند بااینکه ازنظر کسوت،جناب پروین شاگردایشون بود. یاد‌ جمله معروف شفرافتادم:”کاش هرگز نمیپذیرفتم مجیدی دستیارم شود”
  • ناشناس IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    معنی عاقبت بخیری را فهمیدیم یعنی دور زدن قانون برای افراد خاص
  • حقیقت تلخه IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    علت اینکه اکثر سرمربیا دوس دارن با باقری کار کنن چون می‌دونن علی رغم کیفیت فنی که داره چشمش به نیمکت سرمربی‌گری نیس و دوس داره در جایگاه خودش بهترین عملکرد رو داشته باشه و همین جور هم تا حالا عالی کار کرده ولی مقایسه مربیگری دایی، کریمی و مهدوی کیا با هم کاملاً اشتباه هست. دایی خیلی خیلی حیف هست که الان نمیتونه یا بهتر بگویم نمی‌ذارن در فوتبال باشه دلیلش رو همه می‌دونن ولی اگه بود استعدادهای خوبی مثل طارمی رو میتونست به فوتبال معرفی کنه و البته بودنش جذابیت خاصی به لیگ میداد. به نظر من کریمی علی رغم فوتبال نابی که ارائه میکرد اون کت مربیگری تنش نمیره و ایرادی هم نیس خیلی بازیکنان بزرگ فوتبال نتونستن در مربیگری موفق باشین و برعکس بازیکنای معمولی جز بهترینها شدن نمونش خوزه مورینیو که فوتبالش خیلی خیلی معمولی و در اصل مترجم به عبارت بهتر کمک مربی رابسون بود ولی در دنیای مربیگری آقای خاص. مهدوی کیا هم هنوز هندونه سربسته هس و تیم امید اولین محک جدی اون محسوب میشه هر چند کار خیلی سختی داره کمتر مربی ایرانی در تیم امید موفق بوده بهتره بگیم اصلا نداریم شاید مهدی اولیش بود
    • مهدی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      در این ضمینه میشه به حمید مطهری هم اشاره کرد و در مقابل به حسینی دستیار سابق یحیی گلمحمدی که تو هیچ تیمی در کسوت سرمربیگری موفق نشد ولی من بیشتر نگران اینده پیروز قربانی هستم با اینکه یک پرسپولیسی هستم ولی از شخصیت محکم و رک و صاف بودن قربانی خوشم میاد و فکر میکنم اگر مراقب خودش باشه و سنجیده برای اینده خودش قدم برداره حتما مربی یا سرمربی خوبی میشه امیدوارم موفق بشه
  • ابرام US ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    شما هم خجالت بکشید . ( این مربی ایرانی ..........) یعنی چه؟ . سرتاسر سا یت با شا مورتی بازی و جنگولک بازی و این قبیل اصطلاحات من در آوردی و مسخره سعی در گمراهی خواننده دارید که چه بشود ؟ آخر کسی به کریم با قری می گوید { یک مربی ایرانی .......؟!!} یای نکره درایرانی که بدنبال مربی آمده است همراه نکره های دیگر نثار افراد بد سلیقه ی کج رفتار و بد سلیقه . خجالت هم خوب چیزیه !
  • بهرام جمشیدی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    آنچه که خواننده را حساب میکنید خودتان هستید ..درسایه زندگی کردن و نان از بازوی دیگران خوردن نهایت عجز وناتوانی و....میباشد ..فعلا دوروبرو خام دیده وگرنه یه دقیقه هم تو تیم نمیموند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی