نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دورتموند - بایرن‌مونیخ (سوپرجام ۲۰۲۱)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دورتموند و بایرن‌مونیخ امشب در زیگنال‌ایدوناپارک برای کسب نخستین جام فصل فوتبال آلمان که سوپرجام است، مبارزه خواهند کرد.

اولین جام قهرمانی فصل جدید فوتبال آلمان امشب در نبردی بین دورتموند قهرمان فصل قبل جام‌حذفی و بایرن‌مونیخ قهرمان فصل قبل بوندس‌لیگا که از ساعت ۲۱ در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک شروع می‌شود، اهدا خواهد شد. «دِرکلاسیکر» شماره ۱۳۱ این مرتبه در سوپرجام ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

دورتموند؛ خط و نشان

زنبورها نمی‌خواهند این فصل تیمی دست و پا بسته در کورس قهرمانی و مقابل بایرن‌مونیخ باشند. مارکو روسه با سابقه فوق‌العاده در گلادباخ و تمایل به فوتبال تهاجمی به دورتموند آمده و می‌خواهد از همین نبرد اول مقابل بایرنی‌ها برای حریف خط و نشان بکشد. در دیدارهای اخیر، دورتموند مقابل بایرن نتایج خوبی نگرفته و هوادارانی که به ورزشگاه برگشته‌اند، می‌خواهند تیم‌شان در سوپرجام خانگی تلافی کند. ۲ سال پیش در سوپرجامی که میزبان بودند، بایرن را شکست دادند.

بایرن‌مونیخ؛ اولین جام یولیان

با ۳۴ سال سن حالا یولیان ناگلزمن یک مربی باتجربه و صاحب سبک در فوتبال آلمان شده. دستاوردهای یولیان در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند. حالا او می‌خواهد جوان‌ترین مربی قهرمان فوتبال آلمان باشد. بایرن‌مونیخ فصل را با توقف مقابل گلادباخ شروع کرد، ولی نمایش بدی نداشتند. حالا به زیگنال‌ایدوناپارک می‌روند تا در درکلاسیکر تلاش کنند یک جام بگیرند. بایرن با ستاره‌های پرشمار دست ناگلزمن را برای ارائه تاکتیک‌هایش باز می‌گذارد. از امشب چالش بزرگ ناگلزمن آغاز خواهد شد.

آخرین جدال
در آخرین نبرد دو تیم در رقابت‌های بوندس‌لیگا، بایرن‌مونیخ ۴ بر ۲ از سد دورتموند گذشت. لواندوفسکی در آن بازی هت‌تریک کرد و گورتسکا دیگر گل بایرن را زد. برای دورتموند هم هالند ۲ گل به ثمر رساند.

آمار بازی
۸) بایرن‌مونیخ مثل بوندس‌لیگا پرافتخارترین تیم سوپرجام آلمان هم هست. باواریایی‌ها ۸ جام گرفته‌اند، در حالی که دورتموند با ۶ جام پشت سر آن‌ها قرار دارد.
۸) تابه‌حال ۸ مرتبه در دیدار سوپرجام، درکلاسیکر برگزار شده که ۴ مرتبه بایرن برده و قهرمان شده و ۴ مرتبه هم دورتموند با شکست حریف به این عنوان رسیده.
۱۳۰) در ۱۳۰ درکلاسیکر قبلی، بایرن‌مونیخ ۶۳ برد و دورتموند ۳۳ برد داشته‌اند. ۳۳ بازی دو تیم هم مساوی شده است.
۵) بایرن در ۵ بازی آخرش مقابل دورتموند برنده شده که یکی از این بردها در دیدار سوپرجام فصل گذشته بوده است. آخرین برد زنبورها مقابل بایرن به آگوست ۲۰۱۹ یعنی ۲ سال پیش برمی‌گردد.
۶) آخرین مرتبه‌ای که قهرمانی سوپرجام به تیمی غیر از بایرن و دورتموند رسیده به ۶ سال پیش برمی‌گردد. ولفسبورگ با شکست بایرن در سال ۲۰۱۵ به جام رسید.
۱۴) بایرن تابه‌حال ۱۴ مرتبه در دیدار سوپرجام حاضر بوده، در حالی که دورتموند سابقه ۱۱ حضور در این بازی را دارد.
۵) ۵ سال و ۵ ماه است که درکلاسیکر یک برنده داشته، یا در ۹۰ دقیقه یا در ضربات‌پنالتی. آخرین تساوی دو تیم به مارس ۲۰۱۶ برمی‌گردد.
۰) مارکو روسه و یولیان ناگلزمن با وجود نامی که برای خودشان دست و پا کرده‌اند، هنوز در آلمان جام نبرده‌اند. روسه سابقه قهرمانی در اتریش همراه ردبول را دارد.
۵) روبرت لواندوفسکی با ۵ گل زده برترین گلزن تاریخ سوپرجام است. دیگر ستاره بایرن‌مونیخ یعنی توماس مولر با ۴ گل در رده بعدی قرار دارد.

مصدومان و محرومان
یولیان برانت، سومایلا کولیبالی، رافائل گوئریرو، تورگان آزار، متس هوملس، توماس مونیه، متئو موری، مارسل اشملتسر، ماریوش ولف و دن اکسل زاگادو به دلایل مختلف در دیدار سوپرجام دورتموند را همراهی نخواهند کرد. بنژامن پاوار، تئو هرناندس و مارک روکا هم مصدومان بایرن‌مونیخ هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
کوبل، پاسلاک، ویتسل، آکانجی، شولتس، بلینگام، داهود، رینا، رویس، مالن و هالند
بایرن‌مونیخ: نویر، استانیشیچ، اوپامکانو، زوله، دیویس، کیمیش، گورتسکا، سانه، مولر، گنبری و لواندوفسکی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی